Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ajp_anton
Sa inte du att du kör på CoreAVC? Den drar ingen nytta av grafikkortet. Det är din CPU som gör allt jobb.

Menade mer att jag var nöjd med moderkortet.
Bra med utgångar, bra pris, perfekt för en HTPC.

Visa signatur

C2D E8400, X48-DS5, 4Gb RAM, HD4870
Barton2500+, Asus A7N8X-E-Deluxe, 1Gb RAM, 7600GS
Hackad MyBook W.E. 500Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TiCK
Menade mer att jag var nöjd med moderkortet.
Bra med utgångar, bra pris, perfekt för en HTPC.

Du pratade ju bara om att spela upp 1080p, vilket jag sa inte har nåt med moderkortet att göra. Och epatnor sa att grafikchippet står för videoavkodningen vilket är falskt med CoreAVC.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ajp_anton
Du pratade ju bara om att spela upp 1080p, vilket jag sa inte har nåt med moderkortet att göra. Och epatnor sa att grafikchippet står för videoavkodningen vilket är falskt med CoreAVC.

Jo, att CoreAVC står för avkodningen vet jag, det står ju på deras sida där man köper det hur det fungerar med multi-core och GPU-stöd.
Det jag ville säga var ju att man för en billig peng kan få ett hyggligt moderkort och CPU för sin HTPC.

Visa signatur

C2D E8400, X48-DS5, 4Gb RAM, HD4870
Barton2500+, Asus A7N8X-E-Deluxe, 1Gb RAM, 7600GS
Hackad MyBook W.E. 500Gb

Permalänk
Medlem

Någon av er som kan dra fördelen med att köra AM2+ jämfört med annan socket? Är det hugget som det berömda stucket?

Permalänk
Medlem

All heder åt testet som sådant men som en gammal räv måste jag bara säga att det här var en av de sämsta slutsatserna jag läst på länge.
Att bara rabbla upp testprestandan för de de inblandande korten kan vilken n00b som helst göra. Vad jag och många fler skulle vilja veta är vad testaren/artikel skrivaren tycker är det bästa kortet, vad han anser skiljer de inblandande korten åt och vad som utmärker dom respektive. Det är vad jag tycker ska stå i en slutsat iaf, men man har väl blivt bortskämd med tiden.