Abit förnekar slopad moderkortstillverkning

Permalänk
Melding Plague

Abit förnekar slopad moderkortstillverkning

För ett par dagar sedan rapporterade källor i industrin att Abit eventuellt kommer att sluta tillverka moderkort. Nu har Abit gått ut med ett tydligt meddelande där alla sådana spekulationer förnekas.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

På intet sätt förvånande..

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

Hoppas det stämmer då jag gillar deras moderkort.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Hedersmedlem

Rykten och dementier. Allt är alltså som vanligt.

Den enda jag önskar är att Abit också skulle börja tillverka kompletta AMD/ATi moderkort. Som det är nu ser jag endast AMD+nVidia lösningar. Abit skulle kunna komplettera utbudet bra, eftersom de historiskt sett varit bättre på att välja ut komponenter som har bra stöd för samtliga operativsystem.

Permalänk
Medlem

Skönt, Abit gör riktigt fina moderkort.

Permalänk
Inaktiv

Mitt 680i SLI från Abit är riktigt stabilt iaf.

Permalänk
Medlem

Skönt då kan man andas ut

Det är typiskt internet att sprida falsk information om diverse saker man skall
nog ta saker och ting med en nypa salt

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk

Phew. - "Thank God" - som de guds-missbrukande amerikanerna skulle säga!

Visa signatur

"-You like sex AND money? We should hang out!" -"Idiocracy"

MSI P45 Platinum, e6850@3ghz, 4gb Corsair 6400c5dhx, 500gb+320gb, HD4850 Crossfire (Sapphire/His), Coolermaster Cosmos RC 1000

Permalänk
Medlem

tråkiga är väl att nu börjar folk nojja sig och köper nått annat istället, i tron att Abit ska sluta därmed sen tro att det inte kommer nya firmwares/drivrutiner mm. till Abit kort. Så sån här skitsnack skadar Abit i vilket fall som hellst.

Visa signatur

goooooooooooooooooogla för svar...