Gigabyte ber om ursäkt

Permalänk
Melding Plague

Gigabyte ber om ursäkt

För några veckor sedan anmälde Asus tillverkaren Gigabyte för nedsättande kommentarer. Nu har Gigabyte bett om ursäkt och dispyten mellan de två stora moderkortstillverkarna är nu över.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Där ser man! undrar när Nvidia kommer be andra bolag om ursäkt?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Där ser man! undrar när Nvidia kommer be andra bolag om ursäkt?

Lär inte hända!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Björn Edström
Enligt Asus var kritiken obefogad och utan bevis, och gjorde att droppen rann över.

Inte för att vara en besserwisser men det heter väl "att koppen rann över".

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
Inte för att vara en besserwisser men det heter väl "att koppen rann över".

Det var droppen som fick bägaren att rinna över.

Ska du rätta, se till att rätta rätt!

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomjut
Det var droppen som fick bägaren att rinna över.

Ska du rätta, se till att rätta rätt!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Bra att de bad om ursäkt. Gillar Gigabyte mer nu. Vet iaf att de inte är envisa

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av celerity
Bra att de bad om ursäkt. Gillar Gigabyte mer nu. Vet iaf att de inte är envisa

Dom bad jue endast om ursäkt för att slippa att bli stämmda av Asus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomjut
Det var droppen som fick bägaren att rinna över.

Ska du rätta, se till att rätta rätt!

Humbug.. Jag skrev ju bara en del av ordspråket

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

Det har inte med någon kopp att göra, det är en bägare, så du hade fel ändå

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Helt ok tycker jag.
Visst, de gör det ju bara för att slippa att det svider i plånboken, men då jagär övertygad om att vissa andra företag (*host* Nvidia *host host*) hellre skulle ta de lagliga konsekvenserna än att genom en ursäkt erkänna att man gjort fel så tycker jag det är snyggt gjort av Gigabyte.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Bra att de försonades. Inte bra med bråk ofc.

Permalänk
Medlem

Inte mer än rätt anser jag.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Där ser man! undrar när Nvidia kommer be andra bolag om ursäkt?

Undra när folks ska sluta gnälla på nVIDIA..

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

försoningssex mellan ASUS och Gigabyte resulterar i det bästa moderkortet so far, GigaASUS deluxe 9000 ^^

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

dagas:

Dagens kommentar. Jag vill gärna bygga min nya dator kring *det* heta mötet.

Visa signatur

Musik @ Mig:
suecae.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joelh
Undra när folks ska sluta gnälla på nVIDIA..

Nvidia är bäst! och dyrast.

Jag tycker att det var bra av Gigabyte att göra det, alla behöver inte bråka med varandra, det är meningen att man ska samarbeta.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Jag tycker att det var bra av Gigabyte att göra det, alla behöver inte bråka med varandra, det är meningen att man ska samarbeta.

Bra sagt, håller med till fullo. i mina ögon gör detta gigabyte till ett pålitligt företag som står för det som säger men vet när dom gjort bort sig och erkänner det och ber om ursäkt. De flesta företagen brukar vara så barnsliga och vägra be om ursäkt eller anmäla för dom löjligaste sakerna bara i syfte för att tjäna en hacka (påstår inte att asus gjort det nu men ni hänger säkert med).

Bra gjort säger jag bara gigabyte, ni är dom första på länge som faktiskt vågar erkänna att ni gjort ett misstag och ber om ursäkt offentligt. Ni vet när ni gör fel till skillnad från de flesta företagen

Men moral är en sak som inte visas allt för ofta idag ibland både folk och företag (iaf inte i mina ögon)
Första steget är att erkänna sitt misstag.

Permalänk

Bra att Gigabyte har lite stake i sig och vågar erkänna sina misstag.

Intel o alla andra kan man jämför med giriga fjortisar. haha

Permalänk
Medlem

Så fick Gigabyte som de ville, lite gratis reklam i ett 100 tal tidningar och forum världen över

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joelh
Undra när folks ska sluta gnälla på nVIDIA..

När de slutar uppföra sig som arroganta småttingar med storhetsvansinne?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Epic whine!

Permalänk
Medlem

Awwww, är det inte trevlig när vi kan komma överens? Om nu bara Intel kunde be AMD om ursäkt och samtidigt betala dem typ $1000000000000 så skulle allt vara lugnt och fint.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wildcover
Bra att Gigabyte har lite stake i sig och vågar erkänna sina misstag.

http://www.tweaktown.com/articles/1348/4/page_4_test_system_s...

Sen skulle jag vilja påstå att det är mer fel med Asus än Gigabyte. Men vad vet jag...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FilleMang
http://www.tweaktown.com/articles/1348/4/page_4_test_system_s...

Sen skulle jag vilja påstå att det är mer fel med Asus än Gigabyte. Men vad vet jag...

Iofs hävdar Gigabyte fortfarande att deras teknik är bättre (och testet verkar stödja detta påstående). Dock hade de nog lite dåligt på fötterna när de påstod att Asus hade undermåliga komponenter. Gigabyte har bra/bättre komponenter (japanska högkvalitativa kondensatorer t.ex.), men det betyder ju inte att andra tillverkare har undermåliga komponenter. Det var nog mest pga detta uttalande som de hellre gick ut med en ursäkt än att riskera en rättegång.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Undrar hur många miljarder Gigabyte fick betalat för att ta tillbaka sin stämning, och hur många miljarder till för att offciellt be om ursäkt.

Visa signatur

System: R5 5600X, GTX 1080 TI