Asus flirtar med HTPC

Permalänk
Melding Plague

Asus flirtar med HTPC

Asus har nyligen släppt en HTPC-dator som skiljer sig lite från tidigare HTPC-maskiner vi sett. Modellen heter Nova Lite PX24 och är väldigt liten men har exempelvis inbyggda högtalare. Den skall även klara av 1080p-material utan problem.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Uch, inte specielt vackert...

Permalänk

När man kollar på 1080p filmer så vill man gärna ha bra ljud, och jag är väldigt tveksam till att de högtalarna är något att ha.

Permalänk

"Måtten är 24,2x18,4x51 millimeter"

w00t?!

Permalänk
Avstängd

UNdrar också om tryckfelsnisse har varit framme
Bra initiativ med ljudet, ibland är det skönt att slippa dra på hela paketet bara för att ta en snabbkoll att en film fungerar. Tanken med 1080p är väl att grafikkortet ska avbelasta processorn och kan den göra det så är nog 1080p inga problem

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Dorkington
"Måtten är 24,2x18,4x51 millimeter"

w00t?!

25 x 20 x 50 (avrundat)

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealMadrid
När man kollar på 1080p filmer så vill man gärna ha bra ljud, och jag är väldigt tveksam till att de högtalarna är något att ha.

Hört talas om komplettera?

Visa signatur

AMD; [Suck]
Living for :arrow: Quad Core :up:

Permalänk
Medlem

Inbyggda högtalare? Blir inte det magnetiska störningar?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
25 x 20 x 50 (avrundat)

Jamen du var ju lika klar i huvudet som skribenten. Avrundas för det första till 24*18*51 mm och det skulle motsvara 2,4*1,8*5,1 cm? Kanske skribenten menade 24*18*5,1 cm...

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Inaktiv

hade varit coolare med en sån liten dator 2 x 2 x 5 cm svårt att mata i skivor bara

Permalänk
Medlem

Att sätta in högtalare är bara onödigt dock.

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk

De får 2490kr för 160gb varianten om den även klarar av allt som mitt xbox med XBMC klarar av på ett användarvänligare sätt. Den ska ju naturligtvis köra över allt vad Popcorn Hour A-100 och DViCO TViX HD M-6500A heter!

Visa signatur

No one wants to die but some just love war.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Kanske skribenten menade 24*18*5,1 cm...

Jo, med tanke på att en DVD är ca. 12 cm i diameter så lär det vara cm som menas. Annars har datorn en väldigt liten DVD-läsare

Permalänk
Medlem

kan vara lite klent för 1080P..
och visst visst med GPU acceleration, det är inte alltid det funkar tyvärr och då kommer det ner till cpun.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Inbyggda högtalare? Blir inte det magnetiska störningar?
Jamen du var ju lika klar i huvudet som skribenten. Avrundas för det första till 24*18*51 mm och det skulle motsvara 2,4*1,8*5,1 cm? Kanske skribenten menade 24*18*5,1 cm...

Det beror på hur noggrant man avrundar. Du avrundade till närmsta cm och Sisjöbävern avrundade till närmsta 5 cm om du förstår vad jag menar. Så båda är då lika rätt, men olika noggranna.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ravix_04
Hört talas om komplettera?

Ja det förstår jag att man kan göra, men det känns lite onödigt att bygga in högtalare och sedn ta ut högre pris.

Permalänk
Medlem

Härligt med tryckkänslig startknapp ;p

Kan nog se rätt trevlig ut IRL, gillar att man inte slängt upp alla USB portar på fronten som så många vill (och är det fulaste man kan göra).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamefreak
Det beror på hur noggrant man avrundar. Du avrundade till närmsta cm och Sisjöbävern avrundade till närmsta 5 cm om du förstår vad jag menar. Så båda är då lika rätt, men olika noggranna.

Ännu en som inte är riktigt klar där uppe

För det första så avrundade Sisjöbävern till närmsta 5mm och inte 5cm.

Men sen till det lite grovare felet. Kolla lite på siffrorna. 2 x 2 x 5 cm. Undrar vad dom fyllt den med då den väger 3,5 gånger mer än en lika stor guldklimp.
Dator som är mindre än kylaren på min nordbrygga, med inbyggd DVD-brännare och som klarar 1080p.

Nej, det ska in en extra nolla på nåt/några av måtten. Antagligen på de två första.

Permalänk

Nu blev den en halvmeter istället

"24,2 x 18,4 x 51 centimeter"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ajp_anton
Nej, det ska in en extra nolla på nåt/några av måtten. Antagligen på de två första.

Å andra sidan verkar det vara ganska gott om nollor här redan

Permalänk
Medlem

om två liter skall stämma blir det
24,2 x 18,4 x 5,1 cm

Permalänk
Medlem

hahahaha!

Ni är bra trötta!

Permalänk
Medlem

o_O

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer