Tjugo läsare vinner säkerhetspaket från Kaspersky

Permalänk
Melding Plague

Tjugo läsare vinner säkerhetspaket från Kaspersky

SweClockers tävlingar rullar på trots högsommarvärmen. Hela tjugo läsare kan kamma hem programpaket från Kaspersky som tack för sina språkliga färdigheter.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Grattis

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk

skickade också in fulvara men fick inget.
Först till kvarn antar jag på nått som flera kommer på.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk

styggvara e ju lätt bäst

Visa signatur

|| Intel Quad Q6600, 3.6Ghz @ 1.46v ||||GIGABYTE X38-DQ6- F7||Corsair DOMINATOR 2GB DDR2@1066mhz||XFX8800GTS 512mb@800/1920/2170 (24/7)||Corsair HX620W||WD320GB||Cooler Master STACKER 832|| Tuniq Tower 120||Windows Vista Ultimate x84||HPW2207

Permalänk
Medlem

illkod låter typiskt elakt. Röstar på den, fast mitt eget bidrag får givetvis min framföralla röst, men eftersom den inte vann, så är illkod bra.

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem

Jag som tyckte att "Häxkod" var så bra. Min röst hamnar på sabogram, låter bara bra helt enkelt.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Hedersmedlem

Jippie! äntligen vann man något! Grattis till övriga vinnare med !

Permalänk

mycket dålig jury..det skulle vara ett svenskt ord för malware.. hur fan blir junk food svenskt?

Permalänk

mycket dålig jury..det skulle vara ett svenskt ord för malware.. hur fan blir junk (junkfood)svenskt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
mycket dålig jury..det skulle vara ett svenskt ord för malware.. hur fan blir junk (junkfood)svenskt?

Håller med dig..... Själv hade jag banditkod....

Permalänk
Medlem

Vafan, de gillade inte mitt "Skadegram" eller.

Visa signatur

Ryzen 5600X | GeForce 3070 | B550-A Pro | 16GB RAM

Permalänk
Medlem

"Vandalkod" - min personliga favorit

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Samma ord vann 2 ggr med. "Ondvara" - låt mig vinna istället eftersom jga hittade felet!

Visa signatur

I5 2500K + Antec Kühler 620 / Asus P8Z77-V PRO / Corsair 16GB (4KIT) DDR3 1600MHz / Zotac GeForce GTX 470 1280MiB x2 / SSD 80GB Intel X25-M SATA2 x2 + Samsung Spinpoint F1 1000GiB / Antec P182b / Fractal Design Newton R3 1000W

Permalänk
Medlem

Nice. Hade nästan glömt av tävlingen.
Detta kommer passa fint i sommarens nya dator.
Har inte fått nått Pm än. Nån som vet när de skickar det?
Grattis förövrigt till de andra vinnarna. Många bra förslag.

Permalänk
Medlem

Haha tyckte helt klart att mitt "Hotvara" från Hotfull Programvara var betydligt bättre än många av dom som vann

Men grattis till dom dom vann iaf

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airik
Nice. Hade nästan glömt av tävlingen.
Detta kommer passa fint i sommarens nya dator.
Har inte fått nått Pm än. Nån som vet när de skickar det?
Grattis förövrigt till de andra vinnarna. Många bra förslag.

Det kommer, ta det lugnt.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Det kommer, ta det lugnt.

Hehe ok tack

Permalänk

Grattis alla.

Gillade speciellt SWE|OggE's inlägg, realistisk och bra.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Grattis The Mupp , tycker du har ett sött namn.

Visa signatur

Mr. Livingstone , I Presume.
[-Pale-] . Rest in P.

Permalänk
Medlem

vad var mitt förslag nu igen

SPK = Skadlig Program Kod eller något liknande

Synd att dem verkar ha utsätt folk som föreslagit samma sak, samt även blandat in engelska även om det skulle vara på svenska. Känns väll kanske inte allt för seriöst då, vet dock att det inte är sweclockers som avgör vinnarna (är väll kasparsky?), så ingen kritik till er

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Grattis alla.

Gillade speciellt SWE|OggE's inlägg, realistisk och bra.

Tackar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaMupp
Grattis The Mupp , tycker du har ett sött namn.

haha tack så mycket du har inte så dumt du heller

för övrigt trodde först jag det va botten listan dom visade när jag såg mitt namn finnas med trodde inte jag skulle vinna på det för 5öre men tackar tackar Kaspersky

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

Tycker också att Swe | Ogge's förslag var bäst!

Permalänk

De var de sämsta jag sett i resultatväg... Är detta ett stort skämt
Var dessa översättningar något som skulle kunna användas i fackpress i stället för ordet Malware ?

Jag tycker juryn kunde snurrat tombolan några varv till...
Jag tycker att det verkar ha kommit spunk i systemet.
(ref. Pippi Långstrump)

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Waxinator
De var de sämsta jag sett i resultatväg... Är detta ett stort skämt
Var dessa översättningar något som skulle kunna användas i fackpress i stället för ordet Malware ?

Jag tycker juryn kunde snurrat tombolan några varv till...
Jag tycker att det verkar ha kommit spunk i systemet.
(ref. Pippi Långstrump)

Vandalkod ska jag börja använda åtminstone. Underbar term.

Vandalism är en med uppsåt utförd förstörelse eller otillåten modifiering av en struktur, symbol eller något annat som går mot viljan av ägaren eller den bestämmande enheten för egendomen.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Waxinator
De var de sämsta jag sett i resultatväg... Är detta ett stort skämt
Var dessa översättningar något som skulle kunna användas i fackpress i stället för ordet Malware ?

Jag tycker juryn kunde snurrat tombolan några varv till...
Jag tycker att det verkar ha kommit spunk i systemet.
(ref. Pippi Långstrump)

Håller med. Mitt förslag var just "Skadekod". Inte konstigt och inte kul. Men var inte frågan just vad man skulle kunna använda som fackterm? Jag är inte bara sur utan mest förbryllad över vilka urusla förslag som vann. Rena skoj ord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stefanpson
Håller med. Mitt förslag var just "Skadekod". Inte konstigt och inte kul. Men var inte frågan just vad man skulle kunna använda som fackterm? Jag är inte bara sur utan mest förbryllad över vilka urusla förslag som vann. Rena skoj ord.

dom ville kanske ha nått som kunde funka för en svensson typ som att dom flesta kallar sin dator för Data för att dom inte vet att det är en skillnad?

eller så hade dom säkert kunnit komma på dom själva och uppskattade kreativiteten i det andra fast jag har ingen aning varför jag vann men inte klagar jag över att jag vann inte

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Mupp
dom ville kanske ha nått som kunde funka för en svensson typ som att dom flesta kallar sin dator för Data för att dom inte vet att det är en skillnad?

eller så hade dom säkert kunnit komma på dom själva och uppskattade kreativiteten i det andra fast jag har ingen aning varför jag vann men inte klagar jag över att jag vann inte

Absolut. Och jag är inte bitter, snarare en känga till Sweclockers som kunde varit lite mer utförliga om att det var just något kul som gällde och inte något som kunde blivit svensk standard.

Permalänk
Medlem

själv tycket jag att "ohyra" var ett perfekt ord

Visa signatur

Intel E8400 - Radeon 4870 512mb - Corsair XMS2 (2x2gb) Asus P5Q - Antec300

Permalänk
Medlem

fina ord
grattis till vinnarna med

Visa signatur

i7 970 || EX58-UD5 || R9 290X || Vengeance 24GB || HX 850W || 5,7 TB SSD, 20 TB HDD + 58 TB NAS || U3011 + 3007WFP + 2x LP2065 || Lian li PC-A71B || Asus Xonar STX + Sennheiser HD595 || Qpad MK-85 + Qpad 8K