Gigabyte ber om ursäkt

Trädvy Permalänk
Dalek
Registrerad
Dec 1999

Gigabyte ber om ursäkt

För några veckor sedan anmälde Asus tillverkaren Gigabyte för nedsättande kommentarer. Nu har Gigabyte bett om ursäkt och dispyten mellan de två stora moderkortstillverkarna är nu över.

Läs nyheten

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
långtbortistan
Registrerad
Jan 2005

Där ser man! undrar när Nvidia kommer be andra bolag om ursäkt?

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
192.168.1.1
Registrerad
Mar 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge

Lär inte hända!

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I en annan del av Sverige
Registrerad
Jun 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Björn Edström
Enligt Asus var kritiken obefogad och utan bevis, och gjorde att droppen rann över.

Inte för att vara en besserwisser men det heter väl "att koppen rann över".

Pennywise: Beep-beep Richie!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nacka, Stockholm
Registrerad
Maj 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
Inte för att vara en besserwisser men det heter väl "att koppen rann över".

Det var droppen som fick bägaren att rinna över.

Ska du rätta, se till att rätta rätt!

Intel Core i5 9600K | MSI Z370 Gaming Plus | MSI RTX 2080 Gaming X Trio | 2x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | Viewsonic XG2703-GS | Chord Mojo | Focal Clear

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
långtbortistan
Registrerad
Jan 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomjut

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2006

Bra att de bad om ursäkt. Gillar Gigabyte mer nu. Vet iaf att de inte är envisa

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av celerity
Bra att de bad om ursäkt. Gillar Gigabyte mer nu. Vet iaf att de inte är envisa

Dom bad jue endast om ursäkt för att slippa att bli stämmda av Asus

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I en annan del av Sverige
Registrerad
Jun 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomjut

Humbug.. Jag skrev ju bara en del av ordspråket

Pennywise: Beep-beep Richie!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2007

Det har inte med någon kopp att göra, det är en bägare, så du hade fel ändå

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2003

Helt ok tycker jag.
Visst, de gör det ju bara för att slippa att det svider i plånboken, men då jagär övertygad om att vissa andra företag (*host* Nvidia *host host*) hellre skulle ta de lagliga konsekvenserna än att genom en ursäkt erkänna att man gjort fel så tycker jag det är snyggt gjort av Gigabyte.

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2007

Bra att de försonades. Inte bra med bråk ofc.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lindome
Registrerad
Aug 2005

Inte mer än rätt anser jag.

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Origin
Registrerad
Aug 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge

Undra när folks ska sluta gnälla på nVIDIA..

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2004

försoningssex mellan ASUS och Gigabyte resulterar i det bästa moderkortet so far, GigaASUS deluxe 9000 ^^

Dreamcast is forever. Shenmue lives!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Dec 2007

dagas:

Dagens kommentar. Jag vill gärna bygga min nya dator kring *det* heta mötet.

Musik @ Mig:
suecae.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
BIOS
Registrerad
Sep 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joelh

Nvidia är bäst! och dyrast.

Jag tycker att det var bra av Gigabyte att göra det, alla behöver inte bråka med varandra, det är meningen att man ska samarbeta.

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Okt 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Jag tycker att det var bra av Gigabyte att göra det, alla behöver inte bråka med varandra, det är meningen att man ska samarbeta.

Bra sagt, håller med till fullo. i mina ögon gör detta gigabyte till ett pålitligt företag som står för det som säger men vet när dom gjort bort sig och erkänner det och ber om ursäkt. De flesta företagen brukar vara så barnsliga och vägra be om ursäkt eller anmäla för dom löjligaste sakerna bara i syfte för att tjäna en hacka (påstår inte att asus gjort det nu men ni hänger säkert med).

Bra gjort säger jag bara gigabyte, ni är dom första på länge som faktiskt vågar erkänna att ni gjort ett misstag och ber om ursäkt offentligt. Ni vet när ni gör fel till skillnad från de flesta företagen

Men moral är en sak som inte visas allt för ofta idag ibland både folk och företag (iaf inte i mina ögon)
Första steget är att erkänna sitt misstag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Förstasidan
Registrerad
Maj 2006

Bra att Gigabyte har lite stake i sig och vågar erkänna sina misstag.

Intel o alla andra kan man jämför med giriga fjortisar. haha

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Framför datorn
Registrerad
Mar 2003

Så fick Gigabyte som de ville, lite gratis reklam i ett 100 tal tidningar och forum världen över

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joelh

När de slutar uppföra sig som arroganta småttingar med storhetsvansinne?

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2006

Epic whine!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2006

Awwww, är det inte trevlig när vi kan komma överens? Om nu bara Intel kunde be AMD om ursäkt och samtidigt betala dem typ $1000000000000 så skulle allt vara lugnt och fint.

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Feb 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wildcover
Bra att Gigabyte har lite stake i sig och vågar erkänna sina misstag.

http://www.tweaktown.com/articles/1348/4/page_4_test_system_s...

Sen skulle jag vilja påstå att det är mer fel med Asus än Gigabyte. Men vad vet jag...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FilleMang
http://www.tweaktown.com/articles/1348/4/page_4_test_system_s...

Sen skulle jag vilja påstå att det är mer fel med Asus än Gigabyte. Men vad vet jag...

Iofs hävdar Gigabyte fortfarande att deras teknik är bättre (och testet verkar stödja detta påstående). Dock hade de nog lite dåligt på fötterna när de påstod att Asus hade undermåliga komponenter. Gigabyte har bra/bättre komponenter (japanska högkvalitativa kondensatorer t.ex.), men det betyder ju inte att andra tillverkare har undermåliga komponenter. Det var nog mest pga detta uttalande som de hellre gick ut med en ursäkt än att riskera en rättegång.

~Pelle~

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Dec 2004

Undrar hur många miljarder Gigabyte fick betalat för att ta tillbaka sin stämning, och hur många miljarder till för att offciellt be om ursäkt.

System: i5 6600K @ 4.5Ghz, 16GB RAM, GTX 1080 TI