Uppseendeväckande kylning på Computex

Permalänk
Melding Plague

Uppseendeväckande kylning på Computex

Nu är datormässan Computex i full gång i Taiwan och datortillverkare visar upp sina nyheter. Fotografier har dykt upp på en del extrema kylare, bland annat en väldigt stor fläkt från Arctic Cooling och en kompressorkylare från Thermaltake.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Vad kommer en kompressorkylare kosta då?

Visa signatur

E8400 | Gigabyte 4850 | Corsair Dominator PC8500 | Corsair 650w | Asus P5Q-E |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av travis199
Vad kommer en kompressorkylare kosta då?

- Ett flertal tusenlappar...

Permalänk

cool fläkt måste jag säga xD

Permalänk
Medlem

Ballt! Nu kommer jag kunna förverkliga min dröm om en flygande dator!

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
- Ett flertal tusenlappar...

Du kan ju kolla vad en mach2 eller vapochill kostar och dra av några tusen. Runt 3000kr kanske, 4000kr med chassit kanske.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

vet någon hur mkt en kompressor kylare låter ? blir sugen men den lär va fett dyr

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av storkeen
vet någon hur mkt en kompressor kylare låter ? blir sugen men den lär va fett dyr

Den låter inte mycket, den låter inte lite heller men det beror på vilken kompressorkylning du menar.

Jag hade en mach2 som inte lät mer än mina övriga fläktar när den var igång. Det är ju inget för sånna som vill köra det tystaste men det är inte så hög ljudnivå på mach2. Den här från thermaltake lär inte låta mer med tanke på att den är mindre. Det är vibrationerna som man måste få bort bara. Inga problem där heller med min mach2 tidigare.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Den låter inte mycket, den låter inte lite heller men det beror på vilken kompressorkylning du menar.

Jag hade en mach2 som inte lät mer än mina övriga fläktar när den var igång. Det är ju inget för sånna som vill köra det tystaste men det är inte så hög ljudnivå på mach2. Den här från thermaltake lär inte låta mer med tanke på att den är mindre. Det är vibrationerna som man måste få bort bara. Inga problem där heller med min mach2 tidigare.

okok, jag är just en sådan som vill ha det så tyst som möjligt men jag ska kika lite på youtube om det finns någon video där som kanske visar hur mkt en sådan låter , mach 2 eller om det finns några andra

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Snacka om respekt man skulle få på DH om man hade en sån på prollen

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunlopzu
Snacka om respekt man skulle få på DH om man hade en sån på prollen

Respekt på DH, säger du ? hehe

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Avstängd

WOhoo!

Äntligen en kylning som KANSKE kan kyla till min Pentium 4!

xD

Mvh

Permalänk
Medlem

Varvtal, luftflöde och ljudnivå på den fläkten?

Permalänk

hur låter en kompressorkylning egentligen? typ ett brummande ljud lr?

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som först trodde att det var en 120mm fläkt inklippt bredvid mannen innan man tryckte på "läs mer"? Tog ett tag innan jag förstod vad jag såg på, fast å andra sidan så är jag ganska seg.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

hade min kompressorkylare på dhwinter 07. som är bra mkt bättre än den där men fick inte så mkt respekt ändå hehe. iof stog datorn under ett bord osynlig hela lanet.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ovalie
hade min kompressorkylare på dhwinter 07. som är bra mkt bättre än den där men fick inte så mkt respekt ändå hehe. i

Så vitt jag vet går det inte att säga hur bar denna är, men du kanske kan se in i framtiden?

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

"Enligt Thermaltake ger kompressorkylaren en sval prestandaförbättring på 20 grader jämfört med vanliga vattenkylare. Med en varm fyrkärnig processor kan temperaturen hålla sig bra under 30 grader även överklockad och under full belastning."

min cpu ligger på runt -20*C vid 4400Mhz ,fyra kärnor, full load.
kan tyvärr inte se in i framtiden :/

Permalänk
Hedersmedlem

I F12 PWM Pro skulle man kunna bygga in hela datorn...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Megablower Jag skrattade och fick flashbacks av "Det våras för rymden"

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Jag hoppas de konstruerar en jätteversion av Siletium lådan som de stoppar fläkten i.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog ha användning för den där fläkten i mitt uterum... Blir ca 40 - 50*C där inne en solig dag... Går ej att vistas där då. Såg idag att flugor och sånt som var där inne hade fallit ner och dött av värmen.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Hur funkar det med en sådan här kompressorkylning, behöver man underhålla den regelbundet som vattenkylning eller är det bara tuta och köra?

Permalänk
Medlem

Jag vill se en bild där gubben ställts sig bakom fläkten och den snurrar i 2000 RPM.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Jag skulle nog ha användning för den där fläkten i mitt uterum... Blir ca 40 - 50*C där inne en solig dag... Går ej att vistas där då. Såg idag att flugor och sånt som var där inne hade fallit ner och dött av värmen.

Haha, illa!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av headphone.ninja
Hur funkar det med en sådan här kompressorkylning, behöver man underhålla den regelbundet som vattenkylning eller är det bara tuta och köra?

Tuta å kör. Lite meck innan man kan köra bara, men inte mer än med vattenkylning.
För övrigt verkar ju Thermaltakes kompressor vara rena skiten jämfört med vaporchill och mach, bara själva "slangen" verkar ju skrattretande jämfört med dom här "gamla" grejerna. Nått hårt jävla rör som dom nu har lyckats göra "mer böjbara rör, vilket förenklar installationen.".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av storkeen
okok, jag är just en sådan som vill ha det så tyst som möjligt men jag ska kika lite på youtube om det finns någon video där som kanske visar hur mkt en sådan låter , mach 2 eller om det finns några andra

Ingen vill väl ha mer oljud än man måste, men kompressorkylning är snarare en lösning för riktigt *kraftfull* kylning än riktigt *tyst*.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Den där vill man inte stoppa in fingrarna i.

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk

Jag undrar om den verkligen fungerar... bra, menar jag då...

Visa signatur

[-Antec sonata III-] - [-Corsair 750 W-] - [-AMD Phenom II X4 940 @ 3700 MHZ-] - [-8 GB DDR2 800 MHZ-] - [-GIGABYTE GA-MA790X-DS4-] - [-Seagate Barracuda 7200.11 500 GB-] - [-Gigabyte Radeon 4850 (AC Accelero S1)-CROSSIFRE-Powercolor Radeon 4870-] - [-Acer 24" 2 ms 1920x1200-]

Permalänk
Medlem

den där kompressor kylaren ser väldigt intressant ut