Uppseendeväckande kylning på Computex

Permalänk

Skulle gärna skaffa en kompressor, tycker att luft är tråkigt! Denna har ju imponerat mig.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Storleken på en mans fläkt är omvänd i förhållande till storleken på hans...

Permalänk

den fläkten kräver ett JÄTTELIKT chassi, typ ett garage eller varför inte ett kylrum så slipper man fläkten:P För 60 år sedan rymdes en "liten" dator i ett 10m2 stort rum medan idag ryms den i fickan. Å andra sidan var inte kiselkretskorten uppfunnen då. Kanske utvecklingen är på väg ditåt?

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk

Trodde ingen tillverkare skulle orka göra en fläkt som äntligen passar i folks mozart

Permalänk
Hedersmedlem

Tror den kompressor kylningen kommer sälja bra. så länge det inte är nå skit som går sänder eller är för dyr.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
Någon mer än jag som först trodde att det var en 120mm fläkt inklippt bredvid mannen innan man tryckte på "läs mer"? Tog ett tag innan jag förstod vad jag såg på, fast å andra sidan så är jag ganska seg.

tänkte det samma

Visa signatur

[Intel E8500@3,9] [Gigabyte Radeon HD 4870 512] @CF [XFX Radeon HD 4870 512] [Corsair TWIN2X 6400 800Mhz DDR2 4096MB] [Gigabyte GA-X48-DS4, X48, Socket-775] [Thermaltake Toughpower 750W]

Permalänk
Medlem

Undra om det är straffbart att ha en sådan fet fläkt..jag menar om grannen flyger bort....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gratzner
Megablower Jag skrattade och fick flashbacks av "Det våras för rymden"

ROFLMAO xD xD håller med xD

iaf, om jag nånsin fungerar på att bygga nån typ av svävande dator så kanske det blir nåt sånt annars så tror jag på luftkylning än så länge...även om kompressor ser coolt ut (no pun intended)... om datorn går varm är det bara att ställa ut den utanför fönstret på vintern =P här uppe blir det runt en stadiga minus 20 grader om inte mer på vintern...lär kyla bra bara det ^^

Visa signatur

Med vänlig hälsning/Met vriendlijk groet
Bondue

Permalänk
Medlem

Den där feta fläkten skulle nog behöva ett fläktgaller, orka bli insugen i sin monsterdatorfläkt.

Finns det inte vettigare kompressorlösningar än den där förresten? Typ en kompressor som kyler både cpu och gpu?