MSI blåser liv i Wind

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Bara SSD som saknas men det går att leva utan

Så sant som det är sagt. Hade förvisso inte varit fel med en 64gb samsung ssd, men priset hade nog legat på 10k då...

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som saknar HSDPA modem?

Visa signatur

Desktop: Q6600@3.2Ghz 1.6GHz FSB | GA-P35-DS4 | XMS2 6400 4096MB | 8800GT | Samsung F1 | Sonata III
HTPC: Asus AT3IonT-I Deluxe | Corsair XMS3 DDR3 2048MB | Corsair Extreme Series X32 32GB | Samsung EcoGreen F2 1.5TB | Fractal Design Array

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
När ska apple kontra?

De har ju redan sin minidator MacBook Air för endast 16'000kr!

Permalänk
Medlem

Fin men begagnade Thinkpads äger fortfarande dessa.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Fin men begagnade Thinkpads äger fortfarande dessa.

på vilket sätt? dom e knappast lika småa och väger 1kg. sen är Wind's fittigt snygga

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk

Jag som precis sålt min EEE nu får man se när man kan få denna levererad

Permalänk
Medlem
Citat:

Avståndet mellan tangenterna är 17,5 millimeter vilket inte är mycket mindre än vanliga tangentbord.

Hmm.. Antingen blir det ett ganska glest och stort tangentbord, eller så är fler än jag morgontrötta

Permalänk
Avstängd

undrar om den klarar WoW ..

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Ser riktigt intressant ut!
Bra med "vanlig" HDD så att man får lagom med utrymme till rimligt pris. SSDs är just nu för dyra för en budgetdator då jag vill ha åtminstone runt 30GB. Strömförbrukningen för en 2,5"-disk är ju ändå inte så farligt hög och jag tvivlar på att prestandaskillnaden ger någon märkbar skillnad i en dator som denna.

$399 för linuxversionen låter ju inte alls farligt. Kanske blir runt 3500:- här med moms och allt.
Hoppas verkligen dom kommer hit snart!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
Hmm.. Antingen blir det ett ganska glest och stort tangentbord, eller så är fler än jag morgontrötta

De menar givetvis c/c-avståndet mellan tangenterna.

Visa signatur

i3 6100 | B150M-A REV. 3.1 | Corsair DDR4 8 GB | Crucial MX200 250GB + 2TB WD Green | Corsair CX430-M | Silverstone Milo ML04 | Windows 10 Pro

Ät mer lök.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mudde
Ser riktigt intressant ut!
Bra med "vanlig" HDD så att man får lagom med utrymme till rimligt pris. SSDs är just nu för dyra för en budgetdator då jag vill ha åtminstone runt 30GB. Strömförbrukningen för en 2,5"-disk är ju ändå inte så farligt hög och jag tvivlar på att prestandaskillnaden ger någon märkbar skillnad i en dator som denna.

$399 för linuxversionen låter ju inte alls farligt. Kanske blir runt 3500:- här med moms och allt.
Hoppas verkligen dom kommer hit snart!

De borde väl ändå använda 1,8" hårddiskar här? För en 10" dator är en 2,5" hårddisk rätt stor.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

Vad är det för skillnad igentligen på "linux" versionen och "windows"? Det går väl att formatera om en linux variant till windows? Eller har jag missat nått... =P

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helmesjoe
Vad är det för skillnad igentligen på "linux" versionen och "windows"? Det går väl att formatera om en linux variant till windows? Eller har jag missat nått... =P

korrekt.

linuxen verisionen kostar så klart mindre, och Win mer.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Avstängd

Tycker bara linux e drygt... kör med mitt trogna XP i alla mina burkar laptops som stationära..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joshoa
korrekt.

linuxen verisionen kostar så klart mindre, och Win mer.

Jo såg också att linux verisionen bara har 512mb ram minne och windows 1gb Btw, släpps den den 16 juni i Sverige? För jag ska ha en ny dator tills midsommar. Annars får jag nöja mig med en otympligare Fujitsu-Siemens nu (får rabatt) (:

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
De borde väl ändå använda 1,8" hårddiskar här? För en 10" dator är en 2,5" hårddisk rätt stor.

http://bp2.blogger.com/_ZKlSQm2j7TI/SDgheT3fSJI/AAAAAAAACgI/X...

De använder en 2,5a.. dock är den rätt stor på en sån dator (och typ 10% av vikten)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
De borde väl ändå använda 1,8" hårddiskar här? För en 10" dator är en 2,5" hårddisk rätt stor.

Med 1,8" disk skulle den bli alldeles för dyr, speciellt om den är 80GB. En viktig sak med dessa datorer är ju priset. Några gram extra i vikt och någon cm extra i storlek får man ta.

Länken som Phreak1986 postade fungerar inte med enligt bl.a. denna är det 2,5" som gäller:
http://en.wikipedia.org/wiki/MSI_Wind_PC

EDIT: Verkar också officiellt:
http://www.msimobile.com/DetailPage.aspx?model=Wind_NB_Window...
Hoppas man får med deras "Stylish Protecting Bag" längst ner på sidan

Permalänk
Hedersmedlem

Bra tänkt där med priset på hårddisken. Jag funderade och tyckte utrymmesmässigt det var helt ologiskt. Jag har inte koll på alla 12" men en vän till mig har en thinkpad 12" någoting och hårddisken rasade. Jag minns han hade ett jäkla ledande att få tag i ny 1,8" disk.

På spec:sen står det:
Accessory
Carry Bag Yes

Så jag antar det följer med.

Rätt irriterande att de tvingar med windowslicens på "premiumversionen". Vad jag ser så har den ju bättre batteri (6-cell kontra 3-cell), bluetooth samt mer RAM (1024 MiB kontra 512 MiB).

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Hedersmedlem

Alltså vad är korrekta uppgifter?
Är www.msimobile.com en sida som tillhör MSI?

Förutom den som länkades ovan så finns ju Linux-sidan:
http://www.msimobile.com/DetailPage.aspx?model=Wind_NB_Linux

Men kollar man in via msi.com.tw och klickar sig vidare till denna så skiljer ju sig specsen:
http://global.msi.com.tw/index.php?func=prodtmpspec&prod_no=1...

Bl.a. chipset och webcammen ser jag (Linux nämns inte ens).

edit: Fixade linuxlänken...

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Hittar inget om att det ens existerar ett 965GMS-chipset så jag antar att det ska vara 945GMS som den ena källan (msimobile) säger.
Sydbryggan ICH7-M som båda anger används till mobila enheter med 945-kretsar. 965 använder ICH8-M.

Hoppas någon linuxversion kommer med 1GB. 6-cellsbatteriet kan också vara kul om det inte är för dyrt och tungt. Till webkameran räcker 0,3MP (640*480) bra för mig. Kan vara att den kan fota i 1,3MP och filma i 0,3??

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mudde
Hittar inget om att det ens existerar ett 965GMS-chipset så jag antar att det ska vara 945GMS som den ena källan (msimobile) säger.
Sydbryggan ICH7-M som båda anger används till mobila enheter med 945-kretsar. 965 använder ICH8-M.

Hoppas någon linuxversion kommer med 1GB. 6-cellsbatteriet kan också vara kul om det inte är för dyrt och tungt. Till webkameran räcker 0,3MP (640*480) bra för mig. Kan vara att den kan fota i 1,3MP och filma i 0,3??

Jag såg heller inte något om 965GMS.
Man ska ju kunna uppgradera minnet i den.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Jag såg heller inte något om 965GMS.
Man ska ju kunna uppgradera minnet i den.

Hoppas man kan byta dom utan att bryta garantin. Smådatorer kan vara annorlunda mot vanliga...
Kan man det ser dom här troligtvis mest intressanta ut av smådatorerna just nu, men det kan snabbt ändras. Härligt att så många såna är på väg ut iaf.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mudde
Hoppas man kan byta dom utan att bryta garantin. Smådatorer kan vara annorlunda mot vanliga...
Kan man det ser dom här troligtvis mest intressanta ut av smådatorerna just nu, men det kan snabbt ändras. Härligt att så många såna är på väg ut iaf.

Tyvärr är det inte så. Garantin bryts om man bytar minne, då man måste öppna hela skalet. Jag vet dock inte om dom har något klistermärke som bevisar att man varit där och pillat, för annars är det fritt fram antar jag. Där är ju en ledig plats som klarar 1gb till, så att garantin bryts är löjligt.

Källa:
http://blog.laptopmag.com/msi-upgrading-wind-ram-voids-warran...

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg