Permalänk
Medlem

Svensk Fondservice

Nån som känner till nåt? Det enda jag kan googla fram är deras egen websida samt nån platsannons där de söker telefonförsäljare.

http://www.svenskfondservice.se/

Permalänk
Medlem

gillar staplarna till höger: "Hur förvaltar du dina PPM-pengar?" där alternativen: Världsindex, Premiespar-fonden, Svensk fondservice finns som alternativ. står inte hur de kommit fram till resultatet eller vad resultatet eg ska visa..

Allting med sidan känns som skit.

"Vår analys är så pricksäker och våra analytiker så duktiga att vi garanterar resultatet, skulle vi mot förmodan inte lyckas slå världsindex får du hela årsavgiften åter!"

Världsindex bör man verkligen klara av, annars ska man byta jobb..

Domännamnet är reggat på "Alexander Ernstberger" och skapades 2008-04-03.
Googlar man på hans namn dyker towork.se
I detta företag verkar han ha fått in riskkapetal från Staël von Holstein, då Jessica Staël von Holstein är styrelseordförande.

Senaste delårsrapporten säger följande:
Nettoomsättning: 1 760 tkr
Resultat efter finansiella poster: - 238 tkr

Permalänk
Medlem

http://vakanser.se/jobb/antligen+det+perfekta+jobbet+for+dig+...

Och detta:

Datum: 8-5-2008
Org: 556754-2955
Firma: Svensk Fondservice AB
Säte: Stockholm
Ändringar har registrerats beträffande: firma(f.d firma: Starta Eget Boxen 10331 AB), bolagsordning, postadress, säte, företrädare/firmateckning, revisor

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Tackar för infon. Jo jag såg att det var ett färskt datum då jag googlade fram org numret. Knappa femhundringen ska de ha för att tipsa om ppm fondbyten. Nån slags garanti utlovar de också. Telefonkillen påstod att de har 40000 kunder o att få har varit missnöjda. Klart att få är missnöjda om de bytit upp sig från 2 % tillväxt till tex 4 % tillväxt, båda är ju fortfarande låga förståss.

Permalänk
Medlem

Avancerat att skaffa 40 000 kunder på en dryg vecka? De kan ju ha införskaffat en kunddatabas dock. Och Starta Eget Boxen må ha varit aktiv sedan mars.

Lika bra jobbat trots det dock.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

ska ta och ringa dom imorrn oh höra mig för lite

"telefonkillen", ringde dom dig eller ringde du till dom?

Permalänk
Medlem

Dom ringde upp mig. Först förra veckan men jag bad honom återkomma så att jag kunde kolla deras websida (samt googla runt lite såklart). Helt typisk telefonförsäljare iofs.

Permalänk
Medlem

Sitter och jobbar med detta faktiskt.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem

Om nu några få procent gör så enorm skillnad (vilket iofs är riktigt) känns ju årsavgiften tillbaka (475kr) som en klen tröst om de klantar sig. Vet inte riktigt om det är en så bra "garanti".

Citat:

Ursprungligen inskrivet av head
gillar staplarna till höger: "Hur förvaltar du dina PPM-pengar?" där alternativen: Världsindex, Premiespar-fonden, Svensk fondservice finns som alternativ. står inte hur de kommit fram till resultatet eller vad resultatet eg ska visa..

Allting med sidan känns som skit.

"Vår analys är så pricksäker och våra analytiker så duktiga att vi garanterar resultatet, skulle vi mot förmodan inte lyckas slå världsindex får du hela årsavgiften åter!"

Världsindex bör man verkligen klara av, annars ska man byta jobb..

...

Garvade också åt staplarna, säger ju ingenting alls. Kan ju vara så att de klarade sig 0,02% bättre på marginalen. Dessutom är MSCI World som head skrev ovan en klen proxy. Det indexet har som genomsnitt över tid, annualiserat, gett avkastningar som du kan få på bankkonton. Du kan tjäna mer på att ha pengarna i Eurobonds.

Sen tror jag nog trots allt att många skulle kunna tjäna en del på att se över sina PPM fonder, men jag vet inte om detta är rätt väg att gå.

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem

Mailade istället:

---------------
Hej
Var inne på er hemsida och har ett par fråga bara. Den första är angående staplarna som finns till höger på startsidan.
Vad ska dessa visa eg? Det står ju inget som föklarar? Känns ju som att de är där för att förvilla?

Andra:
"Det kan ge mer än 3 gånger så mycket i premiepension!" Mycket vagt att säga "kan". Känns återigen som en sak som finns på sidan för att förvilla.

Tredje:
"Vår analys är så pricksäker och våra analytiker så duktiga att vi garanterar resultatet, skulle vi mot förmodan inte lyckas slå världsindex får du hela årsavgiften åter!"
Är inte världsindex ett lite lågt mål att slå om ni är så "pricksäkra" och "duktiga"? Om vi ser till min föregående fråga så ger ni ju där sken av att mina premiepensions pengar kommer öka bra mycket mer än världsindex. Även de tre profilerna ni har längst ner på sidan ger intrycket att man kommer tjäna en massa pengar genom att använda sig av er?

Finns en diskussion om er här: http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=77772... vore kul om ni kunde ta och svara på frågorna som finns där.
Om ni inte vill regga er så kan ni maila in svar till mig så postar jag dem åt er på forumet.

--------------

Ska bli spännande och ser om och isf vad de svarar. Staplarna är ju minst sagt svåra att förklara bort. Antar att de kommer säga att de är nått misstag/temporära eller liknande.

EDIT:
Fick svar:

------------

Hej XXXXX och tack för ditt mail.

Vi har tagit till oss kritiken att staplarna kan anses missvisande, vårt syfte är inte att förvilla.
Vad vi menar med både staplarna, de exempel som återfinns på sidan och texten är att även få procent kan göra en stor skillnad eftersom PPM sparande är under så många år.

Tycker man inte att vår garanti är tillräcklig så är man fri att avstå från vårt erbjudande och vår målsättning är självklart mycket högre än att slå världsindex.
Vi kommer efter sommaren att se över sajten och jobba med att förbättra innehållet, så då får vi hoppas att den faller er mer i smaken.
Noterad även att en säljare sagt att vi har över 40 000 kunder vilket inte stämmer och vi ska undersöka var denna uppgift kommer ifrån.

Bästa Hälsningar
David Persson
---------------------

Inget vettigt svar angående staplarna med andra ord. Håller fast vid att de enbart är gjorde för att få sig själva att verka bättre utan någon som helst grund.

Permalänk

Blev uppringd idag och först blev man ju lite sugen, men sedan blev jag misstänksam. För det första pratade kvinnan väldigt snabbt så det var svårt att uppfatta vilket företag det var jag hörde bara Fondservice, jag bad henne ta om det igen. Jag lyssnade på hennes beskrivning om hur dåligt PPM är och hur bra dom själva är. Jag sa att jag måste kolla upp det här först och då sa hon bara tack och hej vilket gjorde mig glad att jag inte nappade på det. Hon insåg väl att jag skulle hitta massa negativt om det på internet. Jag har på senare tid sagt till mig själv att aldrig bli lurad av en telefonförsäljare, för det blir man om man inte kollar upp saker och ting själv. Man ska aldrig tacka ja till något på telefon.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.