Permalänk
Medlem

Empire: Total war

Vet att det finns en total war tråd men tänkte göra er uppmärksamma på att det kommer ut ett nytt total war snart, Empire Total war.
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=21178

http://www.totalwar.com

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem

Läste om det i PCG, det kommer nog bli grymt med sjöslag nu.
Nu kan man ju lira som Sverige dessutom!

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Avstängd

Japp, ska bli kul att härska lite med Svenska stormakten!

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Verkar riktigt bra, kan bli bäst i serien!

Permalänk
Medlem

Detta skall köpas av mig.
spelet altså.

Men vad tror ni systemkraven kommer hamna på?
Grafiken är inte mycket bättre än medeival2 fasst de är inte bara de de hänger på.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Det kommer nog bli mer krävande än Medieval 2 iaf

Visa signatur

Mat = Kraft
Kraft = Spela Wc3
Spela Wc3 = Komma nånstans i det jävla spelet

Permalänk
Medlem

Är rädd att de kommer kräva en hel del men de som ska bli mest intressant är om de lyckas förbättra spelets AI...

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Detta skall köpas av mig.
spelet altså.

Men vad tror ni systemkraven kommer hamna på?
Grafiken är inte mycket bättre än medeival2 fasst de är inte bara de de hänger på.

Var har du fått iden om att grafiken inte kommer vara bättre? Medieval 2 var byggd på Medieval Rome. Denna kommer ha en helt ny spelmotor.

Förövrigt vill jag tillägga att jag tänker erövra hela världen med Svea Rike.

Permalänk
Medlem

jag har sett screen shots.

Såg nu nya screenshots, Och det såg bättre ut på dem.
Någon som har en ide om hur sjöslagen funkar?

Ex styr man skäppet, eller styr man gubbarna på skäppen. vad tror ni?
Jag vill sänka ryska och danska skäpp iår.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Gubbarna på skeppen? eeh, är helt säker på att man styr skeppen.

Visa signatur

Mat = Kraft
Kraft = Spela Wc3
Spela Wc3 = Komma nånstans i det jävla spelet

Permalänk
Medlem

ok. tänkte om man fick styra när man bordar fiendens skäpp

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saliciouscrumbs
Var har du fått iden om att grafiken inte kommer vara bättre? Medieval 2 var byggd på Medieval Rome. Denna kommer ha en helt ny spelmotor.

Förövrigt vill jag tillägga att jag tänker erövra hela världen med Svea Rike.

Svea rike it is

Men vill påpeka att det inte heter Medieval Rome, Medieval är mycket senare. Det heter Rome: Total war.
Eftersom jag inte är så mycket inne i engelska termer för olika epoker av medeltiden så kanske jag inte ska spekulera om när det var men jag tror att det är 1400 E.F fram till 1700 E.F nån gång

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ser ut som min dator kommer klara det
iallafall på low eller medium.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Ohh detta blir nog en riktigt stor hit

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Bilder....

Jisses, vilka underbara bilder ser grymt ut.

(Edit.... inte lärt mig citera)

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Svea rike it is

Men vill påpeka att det inte heter Medieval Rome, Medieval är mycket senare. Det heter Rome: Total war.
Eftersom jag inte är så mycket inne i engelska termer för olika epoker av medeltiden så kanske jag inte ska spekulera om när det var men jag tror att det är 1400 E.F fram till 1700 E.F nån gång

1700-1800 skulle jag gissa på

Visa signatur

Mat = Kraft
Kraft = Spela Wc3
Spela Wc3 = Komma nånstans i det jävla spelet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ixion11
1700-1800 skulle jag gissa på

Fast är det inte mer Empire som är 17-18 ?

I spelet Medieval så slåss man ju både som spanjor mot aztekerna och som riddare i Europa.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem

och vikingar.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Medieval tar sig fram till 1500 talet, det århundrande då amerika upptäcktes.

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Hmm, om man ha hakkapelliter bara så kan jag spela som Svea Rike Annars blir det svårt att välja...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

ÅÅÅÅ vad jag längtar, så sjukt kul att kunna spela som sverige nu

Permalänk
Medlem

Re: Empire: Total war

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beeos
Vet att det finns en total war tråd men tänkte göra er uppmärksamma på att det kommer ut ett nytt total war snart, Empire Total war.
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=21178

http://www.totalwar.com

Jag kommer lätt förboka det. Första Totalwar spelet jag spelade var Rome: Totalwar och jag fastnade totalt för det. När jag sedan såg att Medieval2 skulle komma förbeställde jag Collector's edition utan tvekan. Det var ungefär samma som Rome (AI:n var lika kass) men dem lyckades ändå få det o se någorlunda nytt ut. Empire kommer jag också lätt förhandsboka. Bara hoppas även denna kommer i Collector's edition
Det jag hoppas mest på att dem har förbättrat i Empire är AI.n som jag personligen tycker är under kritik när man ser så pass länge dem hållt med den här sortens spel och hur mycket spelen kostar.

ps. Ska bli grymt kul att lira som Sverige ds

Permalänk
Medlem

Re: Re: Empire: Total war

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
Jag kommer lätt förboka det. Första Totalwar spelet jag spelade var Rome: Totalwar och jag fastnade totalt för det. När jag sedan såg att Medieval2 skulle komma förbeställde jag Collector's edition utan tvekan. Det var ungefär samma som Rome (AI:n var lika kass) men dem lyckades ändå få det o se någorlunda nytt ut. Empire kommer jag också lätt förhandsboka. Bara hoppas även denna kommer i Collector's edition
Det jag hoppas mest på att dem har förbättrat i Empire är AI.n som jag personligen tycker är under kritik när man ser så pass länge dem hållt med den här sortens spel och hur mycket spelen kostar.

ps. Ska bli grymt kul att lira som Sverige ds

Håller med! Inte kul att spela singleplayer när datorn behöver 5 gånger så stor arme för att vinna en strid och AI.n utanför striderna är ju tyvärr inte mycket bättre...

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kriggus
Håller med! Inte kul att spela singleplayer när datorn behöver 5 gånger så stor arme för att vinna en strid och AI.n utanför striderna är ju tyvärr inte mycket bättre...

Höj svårighetsgraden.

AI:n ska visst vara förbättrad. Läste det någonstans.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Höj svårighetsgraden.

AI:n ska visst vara förbättrad. Läste det någonstans.

Det tråkiga då är att ibland är dem totalt överlägsna, eller totalt dumma i huvudet (som vanligt)
Men fan vad trevligt att AI:n ska vara förbättrad

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
Det tråkiga då är att ibland är dem totalt överlägsna, eller totalt dumma i huvudet (som vanligt)
Men fan vad trevligt att AI:n ska vara förbättrad

Jo, jag vet. Helt omöjligt ibland.

Hittade lite info om AI:n på wikipedia:

The previous title's diplomacy and military AI have been given major changes and have been completely refined. "Whereas the diplomatic and military AI in previous Total War games were separate entities, leading to some curious international actions, they have now been unified, which should result in more realistic diplomatic relations: more useful alliances and complex treaties"(Ferguson.J ,PC Gamer UK, June 2008)

http://en.wikipedia.org/wiki/Empire:_Total_War

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Jo, jag vet. Helt omöjligt ibland.

Hittade lite info om AI:n på wikipedia:

The previous title's diplomacy and military AI have been given major changes and have been completely refined. "Whereas the diplomatic and military AI in previous Total War games were separate entities, leading to some curious international actions, they have now been unified, which should result in more realistic diplomatic relations: more useful alliances and complex treaties"(Ferguson.J ,PC Gamer UK, June 2008)

http://en.wikipedia.org/wiki/Empire:_Total_War

Najs! hoppas det stämmer. Det som behöver förbättras mest är nog AI.ns totala avsaknad av förmågan att ta in städer. Jag menar har man tagit in en stad är den sin egen för evigt med få undantag.

Lyckas dom fixa det och diplomacy AI.n så lär spelet bli riktigt svårt och roligt. Förutsatt att AI.n inte har lika många fina buggar som vid MTW 2 releasen

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk
Medlem

Hur lång tid i förväg kan man vänta sig ett demo?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kriggus
Najs! hoppas det stämmer. Det som behöver förbättras mest är nog AI.ns totala avsaknad av förmågan att ta in städer. Jag menar har man tagit in en stad är den sin egen för evigt med få undantag.

Lyckas dom fixa det och diplomacy AI.n så lär spelet bli riktigt svårt och roligt. Förutsatt att AI.n inte har lika många fina buggar som vid MTW 2 releasen

Det var inge svårt att hålla en stad, alls. På Rome så kunde jag ha typ 3st enheter med såna citysnubbar (som bara är i staden, inget annat) med sköldar o spjut, så ställde jag dem vid gaten och kunde stå där hur länge som helst och deras soldater sprang in och dog. Ungefär så var det. Hemskt lätt. I Medieval 2 har jag inget minne av hur lätt det var o hålla städer

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Hur lång tid i förväg kan man vänta sig ett demo?

Några månader. Så var det iaf med Medieval 2. När jag beställde Collectors edition fick jag ett ännu bättre demo (innehållande fler "fighter")