Permalänk

Dåliga jobb med bra lön

Godkväll mina herrar.

Är för tillfället inne i en period av mitt liv där jag bara är intresserad av att tjäna pengar ett litet tag innan jag börjar plugga. Därför har jag letat efter ett jobb som är bra betalt. Eftersom det ska vara utan krav på tidigare utbildning eller erfarenhet så kompenseras det genom att vara ett riktigt skitjobb gällande arbetstider, arbetsmiljö etc. Har suttit 24/7 på arbetsförmedlingens hemsida men har inte hittat nått. Frågan är då, finns dessa jobb? Så som samhället är uppbyggt måste det ju finnas en massa jobb som ingen vill ha och som arbetsgivaren således är tvungen att betala en massa tillägg för.

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem

liksanerare aspessanerare rivare ställningsbyggare grovis men utan kontakter kan du lika gärna ge upp. ska tydligen vara lätt få såna här jobb men har man ingen som rekomedrar in än får man inte ens provjobba i visa att man kan ta i och jobba hårt.

med andra ord livet suger

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Hedersmedlem

fiskrensare i norge har jag hört ger bra med peng. Har ingen aning om det är det minsta sant eller ens råd på vart man ska börja söka.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toker!!!
liksanerare aspessanerare rivare ställningsbyggare grovis men utan kontakter kan du lika gärna ge upp. ska tydligen vara lätt få såna här jobb men har man ingen som rekomedrar in än får man inte ens provjobba i visa att man kan ta i och jobba hårt.

med andra ord livet suger

Anar jag en viss bitterhet i inlägget? Iaf så hittade jag några av dina tips ute på google och har skickat iväg några ansökningar. Dom jag inte riktigt förstod vad som är är aspessanerare och grovis.

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toker!!!
aspessanerare

Menar du asbest? Lol

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Re: Dåliga jobb med bra lön

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MegaN00bie
Godkväll mina herrar.

Är för tillfället inne i en period av mitt liv där jag bara är intresserad av att tjäna pengar ett litet tag innan jag börjar plugga. Därför har jag letat efter ett jobb som är bra betalt. Eftersom det ska vara utan krav på tidigare utbildning eller erfarenhet så kompenseras det genom att vara ett riktigt skitjobb gällande arbetstider, arbetsmiljö etc. Har suttit 24/7 på arbetsförmedlingens hemsida men har inte hittat nått. Frågan är då, finns dessa jobb? Så som samhället är uppbyggt måste det ju finnas en massa jobb som ingen vill ha och som arbetsgivaren således är tvungen att betala en massa tillägg för.

Säjare? Både telefon och butik. Kan ge stora pengar ifall du är duktig

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Menar du asbest? Lol

hoppsan så heter de visst totalt inkompitent skjut mig

grovis =Grovarbetare är en äldre benämning på de arbetare som utförde de tyngsta enkla arbetena. Det var vanligt inom byggindustrin att murare och snickare hade hjälp av en grovarbetare, en hantlagare, för att bära material och montera exempelvis formar.

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toker!!!
hoppsan så heter de visst totalt inkompitent skjut mig

Knappast att vem som helst ska få sanera asbest om det rör sig om ett legitimt företag.

Mitt tips är att kolla in Norge som arbetsmarknad, tex vårdbiträde eller liknande. Sen satsar du järnet i en månad och jobbar massa dubbelskift och lever snålt. Sen har du ditt på det torra i några månader när du pluggar.

Permalänk
Medlem

Städa slakterier. Det är säkert superskoj och psykiskt uppfriskande att spendera sina nätter med att spola bort blod och kadaverrester.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Städa slakterier. Det är säkert superskoj och psykiskt uppfriskande att spendera sina nätter med att spola bort blod och kadaverrester.

Låter intressant. Ingen aning om nått företag man kan kontakta?

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MegaN00bie
Låter intressant. Ingen aning om nått företag man kan kontakta?

Tyvärr har jag inte det. Jag minns bara att det fanns en sådan tjänst på platsbanken för en tid sedan och enda kravet var att man skulle vara noggrann.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Jobba kväll/natt på ett lager. Brukar inte krävas så mycket erfarenhet eller utbildning men bra betalt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

brorsan jobbade på gardemoen eller vad flygplatsen i oslo heter. Han sparade 50 000 på tre månader tror jag.

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

när jag jobbade på rättspsyk så tjänade jag fett, kunde jobba nätter, helger osv och fick fett med OB.
Nu jobbar jag med diverse handikappade på hem och liknande.. softaste jobbet ever och massor med OB och feta stålar
(En bra månad drar jag hem ca 20k efter skatt)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delight
brorsan jobbade på gardemoen eller vad flygplatsen i oslo heter. Han sparade 50 000 på tre månader tror jag.

Vad jobbade han som?

Permalänk
Medlem

Jag har jobbat lite med att sanera asbest hos ocab, det ger sjukt dåligt betalt med tanke på vad du gör.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triphys
när jag jobbade på rättspsyk så tjänade jag fett, kunde jobba nätter, helger osv och fick fett med OB.
Nu jobbar jag med diverse handikappade på hem och liknande.. softaste jobbet ever och massor med OB och feta stålar
(En bra månad drar jag hem ca 20k efter skatt)

Låter ju inte fel, men exakt vad är det jag ska googla på

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MegaN00bie
Låter ju inte fel, men exakt vad är det jag ska googla på

Jadu.. beats me..
Men gå in på ditt landstings sida först
dom brukar ha massor med ledig jobb ute
googla på ditt landsting.
GL

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Alla jobb som är smutsiga brukar betala bra. Själv jobbar jag som stuvare och jag tjänar mellan 100 och 800 euro per dag/dygn.

Men jag måste säga att det inte känns så motiverat att kravla sig tillbaka till jobbet nu efter att ha jobbat dubbla skift hela veckan. Bara en natt kvar nu, sen... blir det ett till dubbelskift imorgon

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Alla jobb som är smutsiga brukar betala bra. Själv jobbar jag som stuvare och jag tjänar mellan 100 och 800 euro per dag/dygn.

Men jag måste säga att det inte känns så motiverat att kravla sig tillbaka till jobbet nu efter att ha jobbat dubbla skift hela veckan. Bara en natt kvar nu, sen... blir det ett till dubbelskift imorgon

Berätta mer, vad gör man som stuvare och hur blir man det i sverige?

Tycker det är lite en trend att säga att alla skitjobb betalar bra, jag är ju också av den åsikten men jag hittar dom ju inte.

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Avstängd

Allt skitjobb betalar inte bra, men kolla med närmaste Yara om dom har något städjobb.

En bekant fick 8000 per månad av att städa helgnätter, det var bara att sopa upp skiten och göra om samma sak när man kom till änden av lokalen.

Tyvärr vet jag inte om Yara finns på fler ställen än köping

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MegaN00bie
Berätta mer, vad gör man som stuvare och hur blir man det i sverige?

Tycker det är lite en trend att säga att alla skitjobb betalar bra, jag är ju också av den åsikten men jag hittar dom ju inte.

En stuvare (inte så vanligt ord i svenskan, kommer från engelskans stevedore) är kort och gott en hamnarbetare. Man lastar alltså av och på fartyg. Hur blir man det? Ja, stick till en hamn och fråga efter jobb. Får du anställning så börjar du jobba... truckkort eller krankort kan vara en stor fördel.

Vad man gör mer precist beror mycket på vilken hamn man jobbar i. Där jag jobbar är det mest olika varor kopplade till skogsindustrin såsom trävaror, pappersmassa, olika sorters trä (mest björk och eukalyptus), träflis men även en del annat som t.ex. bilar.

För övrigt jobbar jag vid sidan av studierna. Det är ju inget man vill göra hela livet direkt

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delight
brorsan jobbade på gardemoen eller vad flygplatsen i oslo heter. Han sparade 50 000 på tre månader tror jag.

En polare som också gjorde det en sommar. Jobbade där i några månader som bagagekastare och tjänade grova pengar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Allt skitjobb betalar inte bra, men kolla med närmaste Yara om dom har något städjobb.

En bekant fick 8000 per månad av att städa helgnätter, det var bara att sopa upp skiten och göra om samma sak när man kom till änden av lokalen.

Tyvärr vet jag inte om Yara finns på fler ställen än köping

Yara finns väll nere i Landskrona också om dem inte har stängt eller liknande.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

En kompis till mig pratade mycket om att åka och jobba på oljeplattform i Norge. Ska tydligen vara riktigt bra betalt, men tyvärr var jag lite full när han prata om det...

Aja är nog bara att konstatera att det är bra betalt i Norge:D.

Om inte annat vet jag att man kan tjäna riktigt mycket pengar på internet poker tsss:)

Visa signatur

1. Core i5 q6600, r280x, 4gb ram ddr3, 22tum benq widescreen.
2.P4 3.2ghz(zalman kylning) ,19" skärm crt hundai med mer.
4.Commodore 128!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Em3l
En kompis till mig pratade mycket om att åka och jobba på oljeplattform i Norge. Ska tydligen vara riktigt bra betalt, men tyvärr var jag lite full när han prata om det...

Aja är nog bara att konstatera att det är bra betalt i Norge:D.

Om inte annat vet jag att man kan tjäna riktigt mycket pengar på internet poker tsss:)

Krävs en utbildning för att jobba på oljeplattform.
Krävs det för de flesta såna där "extrema jobb, som ger sjukt bra betalt".

Finns ju "Ice road trucker". Åka lastbil i Kanada, kan tjäna ihop en årslön under säsongen. Kräver ju dock lastbils körkort och platserna är begränsade och många sökande.

Fiska krabbor i Barrentshav. Kan tjäna upp mot $50 000 för en 5-dagars fisketur(En väldigt bra fångst då) annars får man väl $15 000-20 000.
Krävs ju viss erfarenhet, så du måste ha jobbat på samma båt en längre tid. I början kommer du inte tjäna lika mycket.
Farligt och hårt arbete (16h/dagen)

Rensa fisk i Alaska ger upp mot $1000 i veckan

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Krävs en utbildning för att jobba på oljeplattform.
Krävs det för de flesta såna där "extrema jobb, som ger sjukt bra betalt".

Finns ju "Ice road trucker". Åka lastbil i Kanada, kan tjäna ihop en årslön under säsongen. Kräver ju dock lastbils körkort och platserna är begränsade och många sökande.

Fiska krabbor i Barrentshav. Kan tjäna upp mot $50 000 för en 5-dagars fisketur(En väldigt bra fångst då) annars får man väl $15 000-20 000.
Krävs ju viss erfarenhet, så du måste ha jobbat på samma båt en längre tid. I början kommer du inte tjäna lika mycket.
Farligt och hårt arbete (16h/dagen)

Rensa fisk i Alaska ger upp mot $1000 i veckan

Svårt att få dessa jobb om man inte är amerikansk medborgare

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Har fått för mig att sopkörare är ett jobb man kan tjäna ganska bra på i förhållande till jobb och utbildning. Förkunskaper krävs för det mesta inte och lastbilskort får du oftast på köpet. Kanske kan vara värt att kolla upp?

Visa signatur

Man kan inte få allt här i världen... men det vore ju dumt att inte försöka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sech
Har fått för mig att sopkörare är ett jobb man kan tjäna ganska bra på i förhållande till jobb och utbildning. Förkunskaper krävs för det mesta inte och lastbilskort får du oftast på köpet. Kanske kan vara värt att kolla upp?

Har jag också hört, därför man inte ser sopkörande invandrare. De är tillräckligt bra betalt för att ge jobben till svenskar...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Har jag också hört, därför man inte ser sopkörande invandrare. De är tillräckligt bra betalt för att ge jobben till svenskar...

Vad har detta med själva tråden att göra?

Visa signatur

PSN: todddan Adda gärna