Permalänk

omg spana in denna load temp

spela nya Lost.Planet.Extreme.Condition.Colonies.Edition

spela i 30 min.. cpu fläkten var uppe i 4623 rpm!! = /
och gpu tempen på 96 grader....
inte bra inte bra...

amd athlon 64 dualcore 5200+ med orginalkylare
gforce 8800gts med ogrinal kylare också..

måste byta dom jädra orginal kylarna snart...

inget är överklockat heller,

Permalänk
Medlem

Vad låg CPU-tempen på?

Permalänk

cpu tempen låg på 57-59

Permalänk
Medlem

cpu tempen är inte så farligt hög

Permalänk
Medlem

Asså bryr mig inte om jag blir varnad eller något, men vad är det med folket?

"antagligen" största anledningen att alla stora (t.ex. kända moddare) sticker härifrån.

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ertan
Asså bryr mig inte om jag blir varnad eller något, men vad är det med folket?

http://data.fuskbugg.se/skalman01/dfgaf.jpg

"antagligen" största anledningen att alla stora (t.ex. kända moddare) sticker härifrån.

WORD!!!!

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Testa blås ren fläkten till grafikkortet, 96 grader är för mycket, varken mitt gamla 8800GTS 640MB eller nya 512MB-varianten kommer över 70 grader. Se till att ha vettig chassiventilation också.

Permalänk

har denna burk
http://datorfixarna.com/catalog/images/RC-PWS-BKW.jpg

en 120mm fläkt på framsidan som suger in luft.

en 80mm på sidan vid gfx kortet som suger in luft

en 80mmpå sidan ovanför som blåser ut luft (det som lyser blått på bilden)

en 80mm bak som blåser ut luft

alla 80 mm går på fullvarv (1800rpm)
och är nya "Noctua NF-R8, 80mm fläkt, 800-1800RPM, 7-17 dB"

ska jag vända på någon fläkt?

och till er som /sigh på sånna här inlägg säger jag.. ja jag har sökt men har inte hittat någon tillfredställande information.
Forum är väll till för att kunna få/ge hjälp

Permalänk
Medlem

Låter som dålig cirkulation i lådan, har du dragit kablarna så att de inte är ivägen för luften? 80mm fläktar är så svaga att de måste ha optimala förhållanden.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ertan
Asså bryr mig inte om jag blir varnad eller något, men vad är det med folket?

http://data.fuskbugg.se/skalman01/dfgaf.jpg

"antagligen" största anledningen att alla stora (t.ex. kända moddare) sticker härifrån.

Seriöst så håller jag med dig Ertan.

Borde ha åldersgräns här på sweclockers.com

Borde skaffa en scanner eller så, så måste folk dra sitt ID-kort eller så igenom för att bevisa att de är över 18 år *eller inte*

Om du har 90C i temp så kanske du borde fundera på att ta av kylaren och sätta på den igen?

/Mvh x_link.

Visa signatur

Intel C2D E8400 @ 4.7GHz (Nuvarande Max) | Thermalright Ultra 120 Extreme + Noctua 120mm | Gigabyte GA-P35-DS4 rev 2.0 | Antec P182 G-M-B | GeForce 7600GT 256MB GDDR3 + Thermaltake Schooner | Corsair HX620 Watt | Samsung SpinPoint 250GB SATA2 16MB [Systemdisk] + 3x Samsung SpinPoint 500GB SATA2 16MB [Storage] | Crucial BallistiX 2x2GB DDR2 PC6400 4-4-4-8 Tracer Red | 22" Samsung SyncMaster 226BW | Logitech Z-2300 | Linux.

Permalänk

Rensa ur damm, hade också ett high temp graffekort innan jag rensade flänsen.
Då gick den ner till 60 grader load. 110 Innan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En sprayburk med tryckluft är inte fel att ha hemma finns bl. a. på Biltema för en hundring. Av med sidoplåten & puffa på lite en gång i månaden så slipper man värmetrubbel orsakade av damm.

Visa signatur

*.*

Permalänk
Avstängd

http://www.biltema.se/ sök på 36-520 så finns den där

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
http://www.biltema.se/ sök på 36-520 så finns den där

Correctemundo!!!:P

Skulle egentligen hänga som en brandsläckare utanpå chassiet.

Visa signatur

*.*

Permalänk
Medlem

Ertan, du har så rätt i det du skriver. Varannan tråd handlar om "är det här normal temps". Om allt funkar som det ska så skit i att lita så förbannat på tempsensorer som kan visa upp till 20-25 grader fel.

Har man upp mot 90 grader på en hårdvara så är det väl inte svårare än att öppna chassit och lägga ett fingret på graffet eller vad det nu kan vara. Om sensorn visar 95 grader och kylaren är inte mer än ljumen så så är det för tusan bara att tuta och köra, och vill man vara helt säker på vad bitarna kommer upp i för temps så finns det faktiskt externa tempmätare som man kan inhandla för typ 40 spänn på classe olhsons.

Personligen så måste jag bara ge en känga åt alla ni som kastar era pengar på Noctua -fläktar för typ 245 spänn styck. Själv fick jag 5 st Everflow 120mm för de pengarna som en Noctua kostar och tro mej , de gör sitt jobb typ 10 ggr bättre än en singel Noctua.

Summan av kardemumman, se till att ha ett fett luftflöde och burken ren från damm, så håller sig de flästa komponenterna svala och fina.

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk
Avstängd

Jag håller med ertan jag med.. ser inte dom stora OC moddarna på detta forum längre! man ser verkligen skillnad mellan NH TS 64Bits.. imot detta forum där slipper man se 45trådar om dagen om samma fråga!

Folk borde antingen bli varnade lr försöka söka sej igenom forumet om just dennes fråga!!!...

Moderatorerna borde ta krafttag imot detta trams som sker på swec åldersgräns visst!...

Är som en lekstuga sandlåda spade och hink... liksom.

Jag gillar swec för dom har grymma tester och info om kommande saker osv vill ej lämna denna site..

Men jag hänger mer och mer på andra forum där man slipper alla snorisar som skiter i om samma fråga är ställd 3000 ggr mitt framför ögonen på dom..

Utan dom gör en ny tråd HEJ HUR ÖVERKLOCKAR JAG? HEJ ÄR DETTA BRA TEMP? Vilket 8800gt kort ska jag ha när det finns 3000 trådar mitt framför ögonen på dom!

Ja jag är arg =)... fick skriva av mej lite... men kul att se att mängder av folk reagerar nu imot deras sätt!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ertan
Asså bryr mig inte om jag blir varnad eller något, men vad är det med folket?

http://data.fuskbugg.se/skalman01/dfgaf.jpg

"antagligen" största anledningen att alla stora (t.ex. kända moddare) sticker härifrån.

Haha, sorgligt men sant.

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Dillen22

Du borde lugna ner dig lite och börja ha lite sympati mot medmänniskor som kanske inte innehar samma kunskap som dig själv.

Bara för att frågan är ställd innan, samt att du har svarat på den, betyder inte att alla automatisk kan det.

Du lackade ur helt på mig när jag frågade varför min CPU inte gick i hastigheten som den borde gå i, och visst, svaret var något så pass simpelt som Speedstep.

Men hur ska man veta det, när man inte vet vad speedstep är eller vad det gör, inte lätt att söka på det då. Du behöver inte svara på frågor som redan är besvarade, du får väl inte betalt för att sitta här och svara på "noob" frågor hela dagen, eller?

Så ta ett chill-pill, ignorera trådarna som du inte är intresserad av och svara där du tycker att du kan ge konstruktiv kritik, eller korrekt information om ämnet.

Visa signatur

I5 2500K + Antec Kühler 620 / Asus P8Z77-V PRO / Corsair 16GB (4KIT) DDR3 1600MHz / Zotac GeForce GTX 470 1280MiB x2 / SSD 80GB Intel X25-M SATA2 x2 + Samsung Spinpoint F1 1000GiB / Antec P182b / Fractal Design Newton R3 1000W

Permalänk
Medlem

"Hjälp, luften som kommer ut därbak på datan är varmare än den som sugs in därfram"

Visa signatur

*.*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x_link
Borde ha åldersgräns här på sweclockers.com

Åldern är ju inte så relevant, ett kunskaps-prov eller liknande kanske vore något?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av afireinside1
har denna burk
http://datorfixarna.com/catalog/images/RC-PWS-BKW.jpg

en 120mm fläkt på framsidan som suger in luft.

en 80mm på sidan vid gfx kortet som suger in luft

en 80mmpå sidan ovanför som blåser ut luft (det som lyser blått på bilden)

en 80mm bak som blåser ut luft

alla 80 mm går på fullvarv (1800rpm)
och är nya "Noctua NF-R8, 80mm fläkt, 800-1800RPM, 7-17 dB"

ska jag vända på någon fläkt?

och till er som /sigh på sånna här inlägg säger jag.. ja jag har sökt men har inte hittat någon tillfredställande information.
Forum är väll till för att kunna få/ge hjälp

Testa det som föreslås här i tråden; Gör rent.

Sedan är tumregeln att man skall helst flytta Ut mer luft än man flyttar In, om jag nu inte fått det helt fel....

Lycka till

Visa signatur

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe"-Albert Einstein-#1 X48DS5| Q6600GO@3.6GHz Max FSB so far :P | TRUE+FM121 | OCZ Reaper-8500 | Corsair 620 | Cosmos 1000 | #2: P35-DS4 ( F10 )| TRUE-120 | E6600@3.72 | OCZ Nvidia SLI DDR2 PC2-6400 | NZXT Lexa | HD4850|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ertan
Asså bryr mig inte om jag blir varnad eller något, men vad är det med folket?

http://data.fuskbugg.se/skalman01/dfgaf.jpg

"antagligen" största anledningen att alla stora (t.ex. kända moddare) sticker härifrån.

HÅLLER MED FULLT UT!!

Det som man kan märka är att större delen som gör dessa trådar är registrerade 2008.

Det är klart att man blir upprörd, när halva forumet är fullt av trådar om temperaturer osv. Kan inte människor använda en sökfunktion längre?

Det enda "den nya generationen av datafolk" kan är:

1: Starta datorn.
2: Logga in.
3: Starta wow, cs 1.6, msn och winamp.
4: Stänga av datorn.
Ungefär.

Jag överreagerar säkert och har inte varit registrerad så länge själv heller..
Men det blir bara värre och värre. Nånting måste hända.

- flottnacke

*edit , stavning

Visa signatur

..counting all the assholes in the room, well I'm defenitly not alone..

Permalänk
Avstängd

Jag hjälper folk så gott jag kan jag lackar inte ur utan blir mest frustrerad över folk som kan starta datorn stänga av den men inget mer...

Som flottnacke sa!

Liksom sök efter era frågor läs så mycket ni kan det var så ja gjorde ...

Permalänk
Medlem

Stämmer ju verkligen inte, jag är reggad sedan 2002 och är långt över 18.

Det har ingen relation till hur gammal man är eller hur lång tid man har varit reggad. frågor kommer alltid att ställas flera gånger.

Jag söker gärna, men jag bör ju helst veta vad jag ska söka efter.

Visa signatur

I5 2500K + Antec Kühler 620 / Asus P8Z77-V PRO / Corsair 16GB (4KIT) DDR3 1600MHz / Zotac GeForce GTX 470 1280MiB x2 / SSD 80GB Intel X25-M SATA2 x2 + Samsung Spinpoint F1 1000GiB / Antec P182b / Fractal Design Newton R3 1000W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dexel
Stämmer ju verkligen inte, jag är reggad sedan 2002 och är långt över 18.

Det har ingen relation till hur gammal man är eller hur lång tid man har varit reggad. frågor kommer alltid att ställas flera gånger.

Jag söker gärna, men jag bör ju helst veta vad jag ska söka efter.

Det här är bara nått som jag slänger ur mig bara sådär. Men vad sägs om att du söker efter det som du har problem med?

Permalänk
Medlem

Phew, känns skönare nu när folk visar sympati.

Håller fullständigt med det några personer skrev, vilket 8800GT osv. Det kanske är svårare med just Speedstep, men sök på "Multiplier+ändras" eller liknande så kommer säkert något upp. Använd hjärnan, var kreativ. Sen krävs det nästan alltid bara sunt förnuft om ens temperaturer är höga. Om man har 80-90 grader på kärnorna utan belastning så kan det omöjligt vara dåligt luftflöde, det måste vara något fel på antingen monteringen(90%?) eller det lite mer svårtippade alternativet defekta tempsensorer.

Funderar på att skriva ihop en FAQ, men det är sommar och jag har lite bättre saker för mig än datorn :).

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk

varför inte göra en ny forum-del om temperaturer, och sedan ge en varning till alla som skapar en tråd i fel del så att de förhoppningsvis fattar?

eller är det bara ja som tycker så?

Visa signatur

Gigabyte ga p55m UD2 | Intel i5 750 @3600MHz | Cooler master V8 | PowerColor HD5850 PCS+ | Corsair XMS3 PC3-10666 | Corsair HX620W | NZXT M59

Permalänk

Nej forumet var ju inte som förr.

Ganska synd

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

jag är medlem på ett moppeform. visst detta har inte med saken att göra men på det moppeforumet så blir du först varnad om du bryter mot reglerna (alltså inte söker innan du skapar en ny tråd osv) sen blir ditt account helt enkelt avstängt. + att det tar lång tid och inte är de lättaste att komma in på forumet heller. för du måste skriva lite om dig själv ange ålder osv. sen får han som äger moppeforumet bestämma om han vill ha dig på forumet eller inte. å det är ju inte helt klart att du kommer in då:P något sånt borde införas här så man blir lite "rädd" om sitt acc:P

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk

Ja moppenet e bra Inga onödiga trådar eller något sånt.