Grafikkorts problem... Bortskänkes

Permalänk

Grafikkorts problem... Bortskänkes

Hej. Jag är en 31 årig gubbe som borde hålla mig till tv spel...
Har ett GF8600GTS 512mb som valfri fjortis kan få.

En polare till mig vann i vintras ett XFX GF 8600GTS 512mb Dual DVI.
Problemet var att hans dator gick sönder en månad innan han fick hem kortet (dessutom hade han bara AGP).
Snäll som han är gav han det till mig, då mitt Radeon 1650 precis pajat.
Problemet var bara att det krävde lite mer än min dator kunde ge.
Ivrig som man är köpte jag ett värsting agg för SLI och PCI-E V2.
Men då hade det konflikt med mitt ljudkort.
Köpte ett SB Audigy som skulle lösa problemet ( hade gjort det för en massa andra med liknande problem), men det gjorde ingen skilldnad.
Nu är jag less alla problem med skiten.
Själv sitter jag med ett asus MX-2n eller vad moderkortet heter.
Bor i haninge i stockholm.
Är det någon som är intresserad av ett sådant här kort eller kanske vill ha ett till för att köra SLI- läge, så svara här.
Moderatorer får gärna flytta den här om jag gör något galet nu.
Kortet kräver ca: 35Amp på 12V railen och en spcial kontakt av något slag ( gissar på extra ström, men inte PCI-E från PSU enligt manual).

OKEJ. jag är alltså inte längre intresserad av en lösning, utan en spel kill, tjej, mamma eller pappa som kan tänka sig ett gratis Grafikkort. Men ett byte mot ett gammalt radeon 1650 eller liknande skulle vara att föredra, så man slipper använda moderkortets inbyggda.

Ställ gärna frågor om kortet... Jag kan åtminstonde läsa på kartongen.
Men jag är nog inte hälften så duktig som ni unga grabbar och tjejer.

MVH / Klabban

Permalänk
Medlem

DU HAR PM!

Permalänk

Tack Fredde.
Och grattis till kortet.

Permalänk
Medlem

Tack så jättemycket.

Permalänk
Medlem

Hej!

Hehehe, Klabbarpan det var allt snällt av dig faktiskt

/Mvh x_link.

Visa signatur

Intel C2D E8400 @ 4.7GHz (Nuvarande Max) | Thermalright Ultra 120 Extreme + Noctua 120mm | Gigabyte GA-P35-DS4 rev 2.0 | Antec P182 G-M-B | GeForce 7600GT 256MB GDDR3 + Thermaltake Schooner | Corsair HX620 Watt | Samsung SpinPoint 250GB SATA2 16MB [Systemdisk] + 3x Samsung SpinPoint 500GB SATA2 16MB [Storage] | Crucial BallistiX 2x2GB DDR2 PC6400 4-4-4-8 Tracer Red | 22" Samsung SyncMaster 226BW | Logitech Z-2300 | Linux.

Permalänk
Hedersmedlem

Attans. Jag har ju faktiskt ett 1650Pro

Permalänk
Medlem

Hahaha, försent nu.. Du skulle vart snabbare! ;D

Permalänk
Medlem

Vilken kille! skänker bort hyffsade grafikkort.:) såna skulle det finnas fler av:)

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk
Avstängd

Du kommer till himlen nu

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Det va snällt gjort, Klabbarpan!

Visa signatur

.: iPad :: iPhone 4 :: iFan :.

Permalänk
Avstängd

vissa har mer tur en andra

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem

Hahaha, och den här gången var et jag som hade übertur!

Permalänk
Avstängd

aa^^ grattis

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

vad vänligt! grattis lillfredde kanske man ska säga?

Visa signatur

E8400 @ 4.05GHz| Asus Radeon HD4870x2 | Corsair Dominator 1066MHz (2x2+1x2gb = 6gb) | Asus Maximus II Formula (P45) | Viewsonic 22" WS

Permalänk
Medlem

hahaha, tacktack! ;D

jag fick det inte helt gratis, men jag anser att frakten på 55:- räknas som gratis? ;P

Permalänk

Ledsen alla aspiranter...
Men efter mycket kämpande gav jag upp. Det var ju trotts allt gratis från början. Då kan man ju inte gärna ta mer än frakten.
Än en gång Grattis Fredde.
Det glädjer mig att du fick det att fungera i din dator iaf.
Hoppas du får avnjuta några speltimmar innan det är för slött.
Jag tänker hålla mig till min 360.
Den behöver man bara stoppa in skivan och starta. Kommer det en dag då jag inte behärskar det längre hänger jag mig i handkontrollens kabel... Fast den är ju iof trådlös.

Tack än en gång att det fanns så många trevliga grabbar som var intresserade.

Klabban.