Permalänk

Jag och några kompisar köpte billiga hårsprejsburkar och sprängde med bensin fina eld moln

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Relik 📜

Det finns en hel del kul här i tråden, vill gärna se den fortsätta.
Tänk på att inga uppmaningar till brott är tillåtna, och ta det för *** försktigt, grabbar!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

En kul sak är att att ta massa tomtebloss (typ 2-3 paket) och smula sönder dem i en hög, fyll en toapappersrulle med det och blanda i några av de krut kulor som finns i smällarna som är gröna eller svarta kulor. Blir en grym fontän sedan är ju salpeter och socker kul, behöver bara blandas typ 3-2 (tror jag det va) och tända med ett tomtebloss, görs gärna i en tunnel...

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

Jag och några polare packade in fyra spikpistolspatroner i en studsarhylsa, knep igen änden och ställde den i en stadig hög med salpeter och socker. Vi tände på, sprang iväg en bit och höll för öronen. Ingenting hände... förrens vi närmade oss ett par minuter senare och skulle kasta sten på hylsan, då small hela eländet och det ven runt öronen. Det var en spännande dag för sisådär 11 år sen:)

Svartkrut går förresten att göra mycket säkert och hanterligt om man bara tar tid på sig och gör allt i små satser. Mycket roligt att bygga raketer och sånt med.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Kanske skall tillägga att när man gör saker som brandsläckaren (högt tryck med brandfarliga ämnen), tro inte att man står och håller i den. Man fixar en rigg med ett 10 meter långt snöre så du kan gömma dig bakom en sten

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Nåt som inte har med eld att göra utan tvärtom så brukade jag och mina kompisar stjäla brandsläckare och gömma oss i diken i skogen på nätterna. Sen när cyklisterna kom "Wush!" Många föll av cykeln och andra skrek och trampade på som bara den haha.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Nåt som inte har med eld att göra utan tvärtom så brukade jag och mina kompisar stjäla brandsläckare och gömma oss i diken i skogen på nätterna. Sen när cyklisterna kom "Wush!" Många föll av cykeln och andra skrek och trampade på som bara den haha.

Tänk om det började brinna på platsen ni stal brandsläckaren då? Känns lite som att stjäla flytvästarna under sätet i flygplan...

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Nåt som inte har med eld att göra utan tvärtom så brukade jag och mina kompisar stjäla brandsläckare och gömma oss i diken i skogen på nätterna. Sen när cyklisterna kom "Wush!" Många föll av cykeln och andra skrek och trampade på som bara den haha.

Vissa borde helt enkelt inte få leva.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Nåt som inte har med eld att göra utan tvärtom så brukade jag och mina kompisar stjäla brandsläckare och gömma oss i diken i skogen på nätterna. Sen när cyklisterna kom "Wush!" Många föll av cykeln och andra skrek och trampade på som bara den haha.

Många som är ute i skogen och cyklar på nätterna eller?

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk

Får se om Jag och min bror är dom värsta pyromanera här i Swec, när jag var liten (4år) så "råkade" jag och brorsan tända på en spansk docka som var indränkt i fotogen, resultatet vart att en hel radhuslänga brann ner till grunden, dvs 8st två vånings hus.
denna brand klassas än idag som Salems värsta brand i modern historia, tillomed så har Salems hembygdsförenings skrivit om "katastrofen" i sin bok om Salems historia.

ja få se om det finns någon som har brännt upp något större.
det var väl det tråden handlade om, pyromaner
Ps! fallet är redan preskibert Ds!

Visa signatur

KUMRIF = Kontant Utan Moms Rakt I Fickan www.soderort.com Bilduppladdnings site

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Äsch, gör något riktigt och gör lite sprängämnen. Inge vidare svårt att göra ATCP (http://sv.wikipedia.org/wiki/ATCP).

Det går att spränga saker med

nej, nej, nej! ATCP är väldigt farligt och känsligt. Grejen är att det kan variera från sats till sats så vissa kan bli väldigt känsliga och vissa inte. Tror till och med att de varnar för det på Flashback. Gör då hellre svartkrut det är lätt och inte lika känsligt, men går ändå att smälla ganska bra med. Läs din egen länk!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av babel haffo
Får se om Jag och min bror är dom värsta pyromanera här i Swec, när jag var liten (4år) så "råkade" jag och brorsan tända på en spansk docka som var indränkt i fotogen, resultatet vart att en hel radhuslänga brann ner till grunden, dvs 8st två vånings hus.
denna brand klassas än idag som Salems värsta brand i modern historia, tillomed så har Salems hembygdsförenings skrivit om "katastrofen" i sin bok om Salems historia.

ja få se om det finns någon som har brännt upp något större.
det var väl det tråden handlade om, pyromaner
Ps! fallet är redan preskibert Ds!

Är du stolt över detta eller?

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av babel haffo
Får se om Jag och min bror är dom värsta pyromanera här i Swec, när jag var liten (4år) så "råkade" jag och brorsan tända på en spansk docka som var indränkt i fotogen, resultatet vart att en hel radhuslänga brann ner till grunden, dvs 8st två vånings hus.
denna brand klassas än idag som Salems värsta brand i modern historia, tillomed så har Salems hembygdsförenings skrivit om "katastrofen" i sin bok om Salems historia.

ja få se om det finns någon som har brännt upp något större.
det var väl det tråden handlade om, pyromaner
Ps! fallet är redan preskibert Ds!

Nice!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tweak
Nice!

Nej.

Permalänk
Medlem

En gång när jag och brorsan lekte med eld, råkade han brinna lite på foten..
Som tur fanns de en bensindunk fylld med vatten... so i thougt..

Men han lever idag, som tur fanns de snö i närheten.

Permalänk

Kul tråd Jag har en ganska kul grej och berätta En liten olyckshändelse

Det var en tidig morgon och jag och min flickvän stod i badrummet och gjorde iordning oss.
Plötsligt får jag se på en tändare och börjar leka lite, tända och släcka osv.
Så får jag idén om att testa elda lite på tjejens nytvättade morgonrock
Vilket inte var den bästa idén jag har haft men iaf
Det var som att slänga tändstickor på bensin, hela rocken flammade upp och tjejen började skrika och jag tog en handduck och slog som fan och till slut slocknade elden, som tur var.
Och efter det så fick man en lagom fet utskällning

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Är du stolt över detta eller?

Mjo, undrade just det samma. Känns lite som fel sak att skryta om....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Nåt som inte har med eld att göra utan tvärtom så brukade jag och mina kompisar stjäla brandsläckare och gömma oss i diken i skogen på nätterna. Sen när cyklisterna kom "Wush!" Många föll av cykeln och andra skrek och trampade på som bara den haha.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Köpa butangas på nån mack och elda är kanska kul. jag och några kompisar testar.
http://uk.youtube.com/watch?v=kzbr14cvpo8