Apple presenterar nya Iphone 3G

Permalänk
Melding Plague

Apple presenterar nya Iphone 3G

Apples extremt omtalade mobiltelefon har fått en uppföljare. Trots att vi nordbor ännu inte sett skymten av Iphone i svenska butiker är en förbättrad version på väg. Det handlar om en ordentlig uppgradering som kommer att ge efterdyningar i hela telekomindustrin.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kommer köpa en

Perfekt nalle, hej då sunkiga symbian/windows whatever...

Permalänk
Medlem

Det var på tiden!
gamla iPhonen funkar som mediaspelare men som telefon är den riktigt dålig enligt mig, hoppas dom har fixat till den ordentligt.

Permalänk
Medlem

Verkar bli ett givet köp!

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk

Riktigt riktigt nice med GPS. Gillar inte abonnemang dock, jag vill ha en utan.

Visa signatur

I've... seen things

Permalänk
Medlem

iphone är en dyr telefon som inte funkar till 100% köper heldre en telefon om jag ska ha det för ser inte riktigt vad man har för användning av den mot en vanlig mycket billigare telefon..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LecToR
Verkar bli ett givet köp!

ord

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Blir svårt att hålla sig.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Dags att köpa ännu en iPhone nu då

Visa signatur

CPU: i9-10900k Moderkort: Asus ROG STRIX Z470-H RAM: 32Gb Corsair Vengeance GPU: Gigabyte 3070ti SSD: Samsung 970 EVO 1Tb PSU: Corsair SF 600W Kylning: Noctua D15 Chassi: Fractal Design Meshify Skärm: LG C3 42" & Asus ROG Swift 27"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Alternativ UTAN abonnemang SNÄLLA!!!!!!

Permalänk

Datumet då iPhone 3G hamnar i svenska butiker är faktiskt inte okänt. På Apples hemsida står Sverige med som ett av de länder som får telefonen från första dagen (11 juli).

Visa signatur

I pledge to punch all switches, to never shoot where I could use grenades, to admit the existence of no level except Total Carnage, to never use caps lock as my "run" key, and to never, ever, leave a single BoB alive.

Permalänk
Medlem
Citat:

iPhone will be available in 8GB (black) and 16GB (black or white) models(1) at Apple Retail Stores and AT&T Stores.

Och lite längre ner:

Citat:

Requires new 2-year AT&T rate plan, sold separately. (1)

Gött att man fortfarande kan köpa iPhones i Apple-butiker utan AT&T-kontrakt.

Frågan är nu hur man ska kunna sälja sin första generations iPhone till någorlunda högt pris...

Visa signatur

Hacking hasn't been this easy since the axe was invented. - Tomshardware

Permalänk
Medlem

ska bli intressant o se va allt slutar på när den hamnar hos telia o om den bara hamnar hos dem

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iTohC
Och lite längre ner:

Gött att man fortfarande kan köpa iPhones i Apple-butiker utan AT&T-kontrakt.

Frågan är nu hur man ska kunna sälja sin första generations iPhone till någorlunda högt pris...

Säker på det? Verkar ju som dom börjat tvinga på alla som köper abonnemang.

Jag tror jag ska försöka komma över en begagnad iPhone billigt, klarar mig bra utan 3g och gps. Stackare på tradera som bjudit över 4000 för den.

Permalänk
Medlem

hehe, ja känns nog lite bittert nu

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Jävligt billigt måste jag säga!

Den tar vi sa polisen.

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Frågan är ju dock:

Does it run linux?

Skämt åsido, applåder till Apple, dem har gjort en grym produkt. Nu ska det bli intressant att se om Google och Android kan kontra...

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200+ // Asus K8V-VM // 1 GB DDR 400 // Asus EN7600 GS // Soundblaster Live! // FSP 350W // Ubuntu 9.10
MacBook 13,3 // 2.2 GHz Core 2 Duo // 4 GB DDR2 667 // 120 GB HDD // Intel GMA X3100 // Mac OS X 10.6
HP e-PC 42 // P4 1,7 Ghz // 512MB SDRAM // 500 GB HDD // Ubuntu Server 8.04

Permalänk

Aldrig att jag köper en, om man måste teckna abonnemang, kommer säkert kosta mulltum. Då köper jag hellre en simpel 500krs telefon och en mini laptop att komplimentera den med.
Förmodligen billigare också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Jävligt billigt måste jag säga!

Priset som anges är bara den fasta del du betalar i butiken, till det kommer abonnemangsavgifter (telefonavbetalning), så totalkostnaden landar en bra bit högre.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

den moste man ha

synd bara att det inte är bättre kamera =/

Visa signatur

| Ryzen 7 5800X | X570S AORUS PRO AX | 32GB FURY DDR4 | XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319 | Fractal Design Define R6 | 2.5 TB M.2 SSDs |

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt hypen runt 199$. (Sony) Ericsson har sålt telefoner för en krona i decennier...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaqob
Förstår inte riktigt hypen runt 199$. (Sony) Ericsson har sålt telefoner för en krona i decennier...

Klockrent sagt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaqob
Förstår inte riktigt hypen runt 199$. (Sony) Ericsson har sålt telefoner för en krona i decennier...

har någon av deras smartphones någonsin kostat så lite direkt efter att de släpts? eller nån windows mobil? utan förhöjd månadsavgift menar jag då.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaqob
Förstår inte riktigt hypen runt 199$. (Sony) Ericsson har sålt telefoner för en krona i decennier...

En K750i och iPhone spelar inte i samma liga.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Är det bara "vanlig" 3g eller är det turbo 3g är ju frågan. ;p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
har någon av deras smartphones någonsin kostat så lite direkt efter att de släpts? eller nån windows mobil? utan förhöjd månadsavgift menar jag då.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
En K750i och iPhone spelar inte i samma liga.

Så ni tror denna kommer kosta 1300 kr i sverige utan förhöjd månadsavgift? Det tror inte jag...
399 i månaden i 24 månader tror jag är en ganska blygsam gissning

Permalänk

Oj, nu har det blivit en mobiltelefon!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

en fråga, om man har ett abonemang i "tre" , kan man då stoppa in den 3g phonen? alltså simkorte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaqob
Så ni tror denna kommer kosta 1300 kr i sverige utan förhöjd månadsavgift? Det tror inte jag...
399 i månaden i 24 månader tror jag är en ganska blygsam gissning

Om du tror att den kommer kosta 2500kr i månaden så är du ute och cyklar. Dock kommer den säkert kosta upp emot 3-4000kr när den lanseras.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu