JME Data i Kristianstad också stängd?

Permalänk
Medlem

JME Data i Kristianstad också stängd?

Som topic!

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme / Intel i7 3930k / Corsair H100 / 16 GB Corsair Vengenace / Corsair Force Series 3 GT / Corsair HX 850W / Sapphire Radeon 7970

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Japps, stämmer bra

Permalänk
Medlem

Illa, alltid de små butikerna som hade saker i lager man ville ha medans de andra inte hade =(

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk

Det kan ju bero på att de har gjort mångmiljonförluster senaste åren. Det finns ju ingen anleding att ha kvar olönsamma butiken.

Visa signatur

- Who are you? -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kosh of Vorlon
Det kan ju bero på att de har gjort mångmiljonförluster senaste åren. Det finns ju ingen anleding att ha kvar olönsamma butiken.

Nej, absolut inte.

Jag blev bara lite förvånad eftersom jag trodde butiken i Kristianstad gick bra. Nåja, de flesta inkl. mig själv köper ju via nätet!

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme / Intel i7 3930k / Corsair H100 / 16 GB Corsair Vengenace / Corsair Force Series 3 GT / Corsair HX 850W / Sapphire Radeon 7970

Permalänk
Medlem

De har ju gått samman med datorbutiken, så det är väl besparingsåtgärder kan jag anta.
För det var ju inte längesedan de öppnade en butik i Halmstad, men den stängdes igen ganska omgående...

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Homer_S1
De har ju gått samman med datorbutiken, så det är väl besparingsåtgärder kan jag anta.
För det var ju inte längesedan de öppnade en butik i Halmstad, men den stängdes igen ganska omgående...

/Homer_S1

Jag gillade halmstadbutiken! Snyfft, snyfft! Kul med ett ställe där man kunde klämma lite på moderkorten och annat smått och gott. Samt trevlig personal när jag handlat där!
Men jag handlar själv mer än gärna på internet och jag antar att det är svårt att ha en butik lite i "utkanten" (även om den låg i ett mindre butiksområde) där det kanske inte går att locka in så jättemånga kunder.. .T_T

Synd på affären men man kan ju hoppas att Datorbutiken slår upp något mer centralt där man kan gå och lämna fingeravtryck!

EDIT:
Jag är ju helt fel ute! Tittade på en annnan trådtopic och svarade i denna... T_T

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk

Hej allihopa!

Halmstad-butiken stängdes för ett tag sedan, Kristianstad-butiken stängdes redan för ungefär en månad sedan, och till helgen stänger vi även vår butik i Lund som dragits med dålig lönsamhet ett tag nu.

Som många på forumet insett är det ni kunder som får betala för olönsamma butiker. Tappar vi lönsamhet i en butik måste vi ta igen detta någon annanstans, men våra kunder är smartare än så - de går istället till konkurrenten som ligger ganska precis ett klick iväg! Lösningen på detta problem är då uppenbar - lägg ner det som inte är lönsamt och satsa mer på det som funkar!

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Hej allihopa!

Halmstad-butiken stängdes för ett tag sedan, Kristianstad-butiken stängdes redan för ungefär en månad sedan, och till helgen stänger vi även vår butik i Lund som dragits med dålig lönsamhet ett tag nu.

Som många på forumet insett är det ni kunder som får betala för olönsamma butiker. Tappar vi lönsamhet i en butik måste vi ta igen detta någon annanstans, men våra kunder är smartare än så - de går istället till konkurrenten som ligger ganska precis ett klick iväg! Lösningen på detta problem är då uppenbar - lägg ner det som inte är lönsamt och satsa mer på det som funkar!

Givetvis favoriserar vi låga priser framför en olönsam affär!

Men ni har inte tänkt att starta upp mindre fysiska affärer som i princip bara säjer färdiga datorer och mer vardags-konsument-vänliga produkter? Det finns ju en målgrupp som gärna får varan fysiskt utav någon och det ligger en säkerhet att ha en plats att gå till om något skiter sig.
Samtidigt som det ibland skulle vara smidigt att gå dit med sina internetköp så man får personlig hjälp! Fast det är tankar som jag fått först nu när jag gjorde en så dålig affär med Dustin...

Hoppas ni får ner priserna lite extra och slänger på ett par fina laptop erbjudanden som passar mig! Missade båda Acer-utförsäljningarna

//pscs3

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk

pscs3 - Utan att gå in på detaljer så finns det redan en "master plan" i horisonten.. Under varumärket "JME Data" har vi haft butiker av väldigt skiftande karaktär under paraplyet, allt från din lokala "butiken på hörnet" till ganska stora varuhus på som mest ca 600kvm. Att driva en så brokig skara butiker är självklart inte helt problemfritt, men tack vare att vi gjort just detta så har vi också en väldigt tydlig bild av vad som funkar och inte för framtida nyetableringar. Riktigt där är vi dock inte ännu då resurserna fram tills nyligen gått åt att få ordning på bl.a hemsidan och att stänga ner olönsamma butiker innan de återstående byter namn fullt ut till datorbutiken.com.. Bortom detta blir det riktigt spännande...

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Åh.. eran butik i Lund var ju toppen. Sjukligt fräsch och bra utbud med riktigt sweet personal. I stort sett nyöppnad och bara ett stenkast bort.. Jag hoppas att ni lyckas med eran omstrukturering

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

*bort*

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Ja man får hoppas butiken i HBG får leva kvar !

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"