Gott och blandat från Computex 2008

Permalänk
Medlem

Kan dom inte gå tillbaka till att ha gråa standard chassin?
Var roligare då när folk modda själva istället för att köpa färdiga mainstreamgrejer.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

gillade det där zalmanchassit, där de helt enkelt stoppat in en reserator x i undre delen utav chassit:D

Annars var det ju mycket man sett förut, dock att vända hela mobot 90 grader var ju något nytt:P Kan ju fungera?

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
Kommer in mycket damm i datorn, så du får gå i i den och rensa ganska ofta...

vrf skulle det komma in mer damm? Det sitter ett lock på den!

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Zalman, Antec, Acer och Silverstones designers tycks ha tagit djupa bloss ur samma pipa. Jag menar herregud var fan är chassidesignen på väg. Den ena hemska designen efter den andra jag skulle inte tagit emot dom chassina ens om dom betalt mig för det.

Hehe,sen har ju du massor av talang för moddning vilket kanske inte alla har.
mvh albanen:)

Edit:Tyckte faktiskt också att ravenchassit var intressant,tänk på att värme alltid stiger,har man en lagom stor tyst fläkt i botten så borde det ge ganska vettig och bra genomströmning,jag menar då hjälper man ju varmluften att ta sig ut den naturliga vägen:-))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Hedersmedlem

Ingen av produkterna gav mig något köpsug.
Att ha moderkortet vridet 90 grader var det enda som kan vara intressant.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Hedersmedlem

Synd att man visar upp mycket av det som redan funnits ute ett par år men man måste ha något att visa upp antar jag.

Zalaman Reserator XT hade varit ett snyggt dator chassi.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Tänkte mer att den inte passar in i temat, den ser så fel ut vad det än står!

Hänger med på vad du menar.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

till och med lillbrodern som är 10 tyckte dom var fula som stryk...
undrar vilken åldersgrupp dom riktade in sej på när dom designade chassin..

Permalänk
Medlem

Ja visst var det smart att vrida på moderkortet.
Kan någon komma med en enda fördel?

Jag kan svara med flertalet nackdelar men de är så uppenbara att jag hoppas slippa skriva dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matkis
till och med lillbrodern som är 10 tyckte dom var fula som stryk...
undrar vilken åldersgrupp dom riktade in sej på när dom designade chassin..

50års-krisen skulle jag tippa på

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Ja visst var det smart att vrida på moderkortet.
Kan någon komma med en enda fördel?

Värme stiger och det är ju smidigt att ha ett flöde som samarbetar med det. Dessutom är det ju en fördel om man kan ta in luft i botten och släppa ut i toppen/bak, och därmed slippa ljudliga ventilationshål i fronten.

Dock är jag lite tveksam till hur de egentligen löst ventilationen i Raven... Verkar som de sektionerat upp lådan mest i onödan och bara skapat mer restriktioner för luften mellan nätagget och övre sektionen?

I vilket fall så tyckte jag konstigt nog raven var lite tufft ändå
Lite väl mycket billigt transformerinsprirerat plastschabrak, men stealthtemat funkade bättre än jag trodde! Hade det bara varit nått annat material än plast så...

*edit*
Här är en videosnutt på lådan för den som är intresserad:
http://www.hexus.tv/show/2008/06/COMPUTEX_2008_Silverstone_s_...

Verkar som det är stora hål i locket i toppen, så damm lär ju tyvärr rasa in i lådan.. Jag trodde nog de skulle leda ut luften bakåt.

...

Thermalrights IFX14 har funnits ute i handeln ett tag och är ingen nyhet för den som inte visste det förresten... men intressant att Noctua håller på att bygga en lookalike

...

Jag gillade oxå det där OCZ Alchemy tangentbordet (till vänster på bilden)! Liksom en gamervariant av ett Mac-tgb
Hoppas bara det inte behåller den där smala entertangenten, och hoppas det är skönt att använda!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ekner
Jag tycker att iden med att vrida moderkortet 90 grader verkar intressant, som Silverstone Raven.

Jag gillar lösningen. lär ju sänka både temp och db vilket alltid är välkommet. men lite tester hade ju inte suttit fel.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Jösses, var fan är chassidesign på väg alltså.

Ge mig ett stilrent IBM tower-chassi istället så är jag nöjd

Permalänk
Avstängd

Sen när är det _där_ stilrent? o.O

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Huga vilka vidriga chassin!

kan inte annat än hålla med, i synnerhet acers predator chassi. osmakligt :S

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/imagebank/200806/Thermalright_kyl0...

Vad är det för grafikkort på den här bilen? Har letat febrilt efter info om det går att byta kylare på 9800GX2.

Permalänk
Medlem

Skulle gissa på ett 9800GTX... Det är inte ett GX2 iallafall - de har väl dubbla PCB:er?

... och var är bilen?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag gillar silverstone chassit skarpt! Ser ut som coolermasters stacker 831 och 832 chassina (Star Trek Voyager låda säger jag). Sen att sladdarna går ut där uppe + 90 graders vinkeln i chassit lär vara riktigt bra för tempen. Sen att silverstone gör en massa tillbehör till sina chassin gör att jag lätt skulle byta ut mitt Antec P182 chassi på direkten.

Ett annat intressant chassi NZXT Khaos Full Tower Gaming Chassis:

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Sen när är det _där_ stilrent? o.O

Definition på ordet stilrent: något är stilrent när det har en genomgående stil i designen, dvs en ren stil istället för att blanda hejvilt.

Enligt den definitionen tycker jag att det är stilrent.

Om man istället följer den gängse swecar-definitionen på stilrent, dvs helst aluminiumlåda ritad enbart med 90 gradersvinklar och linjal, utan några intressanta detaljer, så är det inte stilrent nej.

gruff gruff...

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5