Geforce GTX 280 i SLI

Permalänk
Melding Plague

Geforce GTX 280 i SLI

Nvidias kommande monsterkort Geforce GTX 280 ska dyka upp på allvar i början av nästa vecka. Trots att det är några dagar kvar till den officiella lanseringen har flera bilder läckt ut på nätet. Denna gång handlar det om riktigt maffiga SLI-konfigurationer.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Då det kommer att finnas så få kort kan man fråga sig om någon får tag i tre GTX 280...;)

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Snyggt kort

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk

Bastu...

Permalänk

Kommer inte bli lite varmt detdär, ca 2mm luft för 2 av grafikkortsfläktarna

Permalänk

snyggt!

Visa signatur

;)

Permalänk

Lär ju prestera som en gud det där om de har ordnat med Tri-SLI problemen.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Hedersmedlem

Runt 700W för bara grafikkorten. Det är som att köra en Micro.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Om dom nu är så bra så lär 2st räcka till bra prestanda 1900x1200 AA/AF16 å hela fadderullan.

ATI korten är jag lite mer spänd på, hoppas dom presterar för bra peng så dom slipper konka

Permalänk
Avstängd

Frågan är ju varför man vill betala 3x pengarna när man inte får 3x prestandan?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Varmt, dyrt men dock så coolt

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Den allra mest intressanta frågan här är väl vad Kung Fu-Pandan har med NVidias nya grafikkort att göra?

Permalänk
Medlem

GTX 280 drar en hel del. 4870 skall ju dra 150w. Det är även en hel del mindre jämfört med mitt 2900xt som drar 215w..

Permalänk
Hedersmedlem

Om man kör men en sådan maxad dator så bör man även köpa till en skylt på ytterdörren med texten "Jag har det bra när andra svälter".

Frågan är om inte man gått för långt nu?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av F@|)€r/\/
Kommer inte bli lite varmt detdär, ca 2mm luft för 2 av grafikkortsfläktarna

Nej, fläktkåpan har öppning för insug på sidan, på motsatt sida av utblåset.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Frågan är ju varför man vill betala 3x pengarna när man inte får 3x prestandan?

Det är inte så det fungerar, har aldrig gjort och kommer aldrig att göra.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte ser någon vits med det här segementet? Jag har en HTC mobil som jag läser mejl och nödsurfar på samt en mer stadig laptop som även ersätter min stationära. Ska man ha en tredje apparat att släpa på? När använder man den?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
GTX 280 drar en hel del. 4870 skall ju dra 150w. Det är även en hel del mindre jämfört med mitt 2900xt som drar 215w..

En TDP på X watt vilket är en stor skillnad.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Skit... jag har så himla svårt att förstå dom som kan tänka sig betala för 3xGTX280.

Jag har till och med valt 9600GT över 8800GT för att få lite mindre värmeutveckling för bara 10% minskning i prestanda. Det är för mig svårt att bli glad över en monsterdator som klarar jävligt mycket om den låter som en damsugare.

Om man ska applådera något så är det saker som WD velociraptor som visar sig vara snabbare, tystare OCH mindre varma än föregångaren. Eller exempelvis Apple som producerar en otroligt lätt och tunn laptop som ändå är väldigt stark.

Nvidia imponerar verkligen inte på mig. Jag hoppas på att AMD ska hitta på något sätt att leverera liknande prestande som Nvidia men med mindre värme så man kan minska ljudnivån från sin dator.

Visa signatur

Define mini | Seasonic X-460FL 460W | ASUS maximus Gene V | Intel Core i5-2500K & Noctua NH-U12P| Corsair vengance LP 2x4GB DDR3 | Asus GTX660Ti DCII | Samsung SSD 128GB | Western Digital Caviar Green 2TB

Permalänk
Medlem

hade jag varit rik hade jag inte tackat nej till 3x sli om de presterar väldigt bra

men nu tillhör jag fattig klassen så det får bli 4800 och hoppas de presterar brau !

Permalänk
Medlem

Helvetet blir som en riktigt dyr toaster.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Frågan är ju varför man vill betala 3x pengarna när man inte får 3x prestandan?

Seriöst, tror du själv att priset ökar procentuellt med prestandan? Hade varit skönt.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk

Dock så finns det alltid entusiaster som vill lägga ner massa pengar på riktigt fina prylar till sin dator och få så bra FPS på spel som möjligt. Sen vill väll även Nvidia skryta med att dom kan konstruera det bästa grafikkortet till spel idag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Riktigt fint.

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk
Medlem

Å jösses, REN hårdvaruporr de här! *dräääääggel*
Tror ni man kan köra lite DOTA utan lagg? ; ) Jag hörde att inte ens med två GTX 280 kunde man köra Crysis med högsta inställningar. Helt sinnes...

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chourou
hade jag varit rik hade jag inte tackat nej till 3x sli om de presterar väldigt bra

men nu tillhör jag fattig klassen så det får bli 4800 och hoppas de presterar brau !

Vad dillar du om? tycker du gnäller lite för mycket nu.

onT: Man kan tänka sig att åt mindstonde den setupen med en QX9650 på 4.5 eller så borde kunna dra crysis, eller? speciellt om (som DojjaN^ sa) de har fixat sina problem med tre-vägs sli

Visa signatur

E8400 @ 4.05GHz| Asus Radeon HD4870x2 | Corsair Dominator 1066MHz (2x2+1x2gb = 6gb) | Asus Maximus II Formula (P45) | Viewsonic 22" WS

Permalänk
Medlem

Pris/prestanda jämfört med ATI's kommande?
heja ATI

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anemic
Å jösses, REN hårdvaruporr de här! *dräääääggel*
Tror ni man kan köra lite DOTA utan lagg? ; ) Jag hörde att inte ens med två GTX 280 kunde man köra Crysis med högsta inställningar. Helt sinnes...

Vet inte vad man behöver för dator till dota. Startlagg uppstår alltid när folk väljer hjältar

Kanske med en fet skulltrail och dubbla velociraptor diskar för max prestanda?

ONTOPIC:

Kortet såg ju feta och dyra ut. Lutar mer åt AMD/ATi

Permalänk
Hedersmedlem

Ser onekligen ut som om Nvidia har problem på gång om man inte får ut bättre produkter men kul för ATI.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

När jag blir stor så ska jag lägga ut 15900:- på grafikkort så att jag kan sitta men öppna dörrar på vintern utan att frysa och samtidigt köra Crysis på Ultra High!

NOT!!!!!