Bra "rensnings" program.

Permalänk
Medlem

Bra "rensnings" program.

Skulle gärna vilja ha lite tips på diverse program som håller burken i trim.
Vi är några st som delar på burken.

Just nu har jag bara ad-aware 2007 som jag kör igenom titt som tätt, några fler som jag bör ha i åtanken?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Mr. Livingstone , I Presume.
[-Pale-] . Rest in P.

Permalänk
Medlem

Spybot Search and Destroy är även det bra.
http://www.safer-networking.org/sv/download/index.html

Håller med ovanstående, CCleaner är ett väldigt bra program
Sen kan det vara bra att diskfragmentera dina hårddiskar lite då och då, antingen med Windows egna verktyg eller med ett fristående program.

Visa signatur

Win 7 x64 | Intel Core 2 Duo E6750@2.66Ghz | Gigabyte GA-P35-DS3R | Corsair 4096MB XMS2-6400 | Radeon HD4850 512MB | Creative X-FI ExtremeMusic | 2TB HDD | Hiper 580w | Sunet 100/100

Permalänk
Medlem

Jag använder CCleaner vilket är väldigt bra, använd det. Sedan är det som sagt bra att defragmentera dina diskar minst en gång i månaden, helst en gång i veckan, för att inte få försämrad prestanda. Den inkluderade defragmenteraren i windows är otroligt långsam, därför skulle jag rekommendera AusLogics Disk Defrag istället som både är snabb och mycket bra. Vad det gäller anti-spyware program så kan du, om du kör med Vista, lika gärna använda Windows Defender istället för Ad-aware. Det är minst lika bra och du slipper ha Ad-aware installerat.

CCleaner:
http://www.ccleaner.com/

AusLogics Disk Defrag:
http://www.auslogics.com/disk-defrag

Permalänk
Medlem

stor tack till er
ccleaner har jag, men deff programet ska jag ta mig en titt på

EDIT:
När vi ändå håller på.
vad finns det för mer skoj man kan ha för att hålla burken i shack?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

AVG Free

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Ultimata Receptet:

Nod32 (Antivirus)
CCleaner (Städar upp lite)
SpyBot S&D (Tar bort spyware)
JkDefrag (Defragmentering)

Det håller min burk igång bra.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirMacke
Ultimata Receptet:

Nod32 (Antivirus)
CCleaner (Städar upp lite)
SpyBot S&D (Tar bort spyware)
JkDefrag (Defragmentering)

Det håller min burk igång bra.

Lägger även till Adaware i den listan, jag kör dem själv och det funkar fina fisken

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)