Permalänk
Medlem

Bankgiro - hur gör man

Jag ska köpa en grej från eBay och behover darfor lite pengar pa mitt paypal-konto. Eftersom jag inte har ngt kreditkort jag kan koppa till mitt paypal behover jag satta in pengar 'manuellt' med bankgiro.

Jag vet dock inte vad bankgiro är...

Paypal har ett bankgiro i SEB och jag har numret och namnet och sant, men hur gor man.

Ar det bara att ta med sig alla nummer och lite cash och sen ga in SEB och saga att man vill satta in pengarna pa paypals bankgiro?

Tack på forhud

Permalänk
Medlem

Re: Bankgiro - hur gör man

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueBerryBoy

Ar det bara att ta med sig alla nummer och lite cash och sen ga in SEB och saga att man vill satta in pengarna pa paypals bankgiro?

Tack på forhud

Japp, så enkelt är det.

Du kan förövrigt ta vilken bank somhelst. Eller Svensk Kassaservice

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Var dock beredd på att betala en avgift för kontatinsättning...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erlc
Var dock beredd på att betala en avgift för kontatinsättning...

Om jag gar till SEB med mitt maestro eller mitt Visa electron da? De ar dock fran andra banker...

Hur hog ar den har kontantinsattningsavgiften, om det nu finns en sadan?

Tack for snabba svar!

Permalänk
Medlem

Har du inte möjlighet till dessa tjänster via internet? Då går det snabbt och enkelt att föra över pengar via bankgiro. Gratis är det också.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk

Har du internetbank är det kostnadsfritt att föra över pengar till ditt paypal-bankgiro. Tar cirkus 3-4 dagar.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soulnut
Har du inte möjlighet till dessa tjänster via internet? Då går det snabbt och enkelt att föra över pengar via bankgiro. Gratis är det också.

Har ica-banken dar jag kan gora överforingar och sant pa internet. Om jag gor det, ska jag skriva bankgironumret dar det star kontonummer? Det fanns inget speciellt till bankgiro. Dessutom behover jag clearingnumret, vilket jag inte har.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueBerryBoy
Har ica-banken dar jag kan gora överforingar och sant pa internet. Om jag gor det, ska jag skriva bankgironumret dar det star kontonummer? Det fanns inget speciellt till bankgiro. Dessutom behover jag clearingnumret, vilket jag inte har.

Nej, det borde finnas en särskild funktion för bank- och postgiro-betalningar. Leta vidare.

Permalänk
Medlem

det fanns det visst. Jag letade visst inte ordentligt forst. Det fanns under Räkning och inte under överföring.

Stort tack

Permalänk

De flesta säljare brukar väl kräva att Paypalkontot är länkat till ett kreditkort?
Alltså, kanske inte länkat, men "verifierat" med ett kreditkort.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Vet inte vilken bank du själv har men swebank har ju sitt e-kort som är jävligt smidigt.
Tror man kan använda det med vanligt maestro (eller vad det heter) med.

Du skapar ett tillfälligt kreditkort (Visa eller Mastercard) med en förutbestämd summa på. Så dom kan inte dra mer pegnar än det du bestämt.

Använder det när jag handlar något med paypal och dom inte tar kort direkt.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
De flesta säljare brukar väl kräva att Paypalkontot är länkat till ett kreditkort?
Alltså, kanske inte länkat, men "verifierat" med ett kreditkort.

Går det inte att verifiera sitt paypal-konto med ett vanligt bankkonto också nu för tiden?

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない