SweClockers på Dreamhack Summer

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lossah
Jag tycker det är förjäkla tråkigt när musiken ska vara så förbannat hög, spec. för mig som totalt hatar all annan musik än Metal. ;D

Tja, nu är jag väl inte lika totalitär i mitt musikhat - men visst fan är det irriterande.

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Irlut
Tja, nu är jag väl inte lika totalitär i mitt musikhat - men visst fan är det irriterande.

Äh, på med headset och överrösta allt annat ljud omkring så

Permalänk
Medlem

DHW03-05 va grejer, medelåldern run 18-20
i dagsläget är medelåldern på DH straxt under 15 - det är egentligen inte något fel i sig, men det är ju nästan tio år sen man hade den åldern inne, orka bli retad för att man är gammal.
Låt se om långsidan blir prydd av tomma jolt-burkar även i år DET ÄR TRADITION FÖR BÖVELN!

Nån som vet hur många år DH har ägt rum? Va 2003 det första?

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jioop
DHW03-05 va grejer, medelåldern run 18-20
i dagsläget är medelåldern på DH straxt under 15 - det är egentligen inte något fel i sig, men det är ju nästan tio år sen man hade den åldern inne, orka bli retad för att man är gammal.
Låt se om långsidan blir prydd av tomma jolt-burkar även i år DET ÄR TRADITION FÖR BÖVELN!

Nån som vet hur många år DH har ägt rum? Va 2003 det första?

Ne. Tor det började 90 talet någongång

Citat:

DreamHacks historia [redigera]

Malung [redigera]

Det började som en liten kompisträff i början på 1990-talet, i en källarlokal på Malungs grundskola. Man träffades för att byta disketter och visa upp färdigheter i programmering, grafik och musik. Arrangörerna Martin Öjes och Kenny Eklund skapade ett par år senare en offentlig datorträff i skolans matsal under namnet DreamHack och sedan 1994 har det pågått årligen.

Redan där i matsalen var DH ett fullt utvecklat demoparty och bidragen visades på en projektor med en bildyta på tre-fyra meter. DH95 besöktes av kända svenska demogrupper som The Black Lotus medan där samtidigt fanns de som bara ville spela. Den vanligaste datortypen var Amiga 500 och deltagarna kunde för tjugo kronor avnjuta ett trademark vid namn Drömfrukost som bestod av en rejäl smörgås och en halvliter yoghurt Ibland så fick de även Köttbullar.

Borlänge [redigera]

År 1997 bestämde man sig för att ordna Sveriges största LAN-träff och bokade in sig på Arena Kupolen i Borlänge, där man satte upp datorplatser på en fjärdedel av mässgolvet, därtill en LaserDome-arena och lite andra tillbehör. Bara några veckor före DH97 höll arrangemanget på att bli inställt, eftersom ingen förbokade sina biljetter så ville arenans ägare dra sig ur det muntliga avtalet. DH Organizing lade ut ett nödrop på hemsidan där man bad alla att mejla eller ringa för att anmäla sitt intresse för träffen. Ett tusental uppmuntringar senare var avtalet åter säkert och 700 personer tog plats i Kupolen.

Under de kommande åren lärde man sig att bygga korrekta seriekopplingar för strömmen och nätverket byggdes upp från lånat hopplock till egenägd utrustning. DH Organizing blev ett välsmort maskineri och så småningom DreamHack AB.

DH växte så det knakade och Martin kunde nöjt konstatera på de lokala nyheterna att datorträffen drog lika mycket ström som hela Borlänge centrum under samma tid. År 1999 slogs arenans strömförsörjning ut totalt och DH blev en mycket mörk tillställning under ett antal timmar, liksom köpcentrat på de två lägre våningarna. Deltagarna spelade kort, sjöng allsång och snaskade på en och annan kall, men gratis hamburgare.

Året därpå hade DreamHack 2500 deltagare. Nu var Kupolen fullsatt och trots nydragna huvudledningar kunde man inte fortsätta växa. Arenans ägare ville dessutom ta bort mässhallen till förmån för utbyggnad av köpcentrat, varför DreamHack inför 2001 flyttades till Elmia i Jönköping.

Jönköping [redigera]

DreamHack 2001 blev dubbelt så stort som föregående år. Eftersom scene-delen börjat tappa fart försökte man sära lite på demoparty och gamers genom att skapa en scene area där platserna var reserverade för icke-gamers som fick boka sina platser till ett något lägre pris med förbehållet att spel var förbjudet vid dessa datorplatser.

Från och med 2002 är det utökat till två arrangemang per år; ett på sommaren (inriktat på Gaming) kallat DreamHack Summer, DHS, och ett på vintern (inriktat på Scene) kallat DreamHack Winter, DHW.

Skellefteå [redigera]
Inträdesarmband till DreamHack Skellefteå 2008
Inträdesarmband till DreamHack Skellefteå 2008

I början av 2008 blev det klart att Dreamhack Winter även skulle arrangeras i Expolaris kongresscenter, Skellefteå. Evengemanget blev av naturliga skäl mindre än det på Elmia och inriktade sig till norrländska Dreamhack-fans. De 1000 platsbiljetterna såldes slut dagarna innan portarna öppnade, och dessutom såldes drygt 750 besöksbiljetter. Tävlingar hölls i Guitar Hero III, Rock Band, COD 4 och Trackmania. Öppna norrländska mästerkapet i Counter-Strike med en prissumma på 100.000 kr i rent guld vanns av klanen SK-Gaming. Evengemanget hölls 27-30 Mars 2008.

Ledningen för DreamHack meddelade den 4 juni 2008 att ytterligare ett DreamHack ska hållas i Skellefteå under 2008. Datum är satt till 26-28 september[1], och lokalen blir som tidigare Expolaris kongresscenter.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum | AMD Athlon 64 X2 6000+@3.18 GHz |Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 1024mb x4 (4gb) | EVGA GeForce 8800GTS 640MB@600/850/1317 MHz | Corsair Powersupply 650W | Antec Performance One P180

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Äh, på med headset och överrösta allt annat ljud omkring så

"Lite" hög volym stundtals tyvärr

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jioop
Nån som vet hur många år DH har ägt rum? Va 2003 det första?

Började 1997. I sin nuvarande form (Elmia osv) sedan 2001.

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem

jag är där ska dock i väg o jobba vid 10 :/ men kommer tillbaka senare idag
sitter på d43

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jioop
DHW03-05 va grejer, medelåldern run 18-20
i dagsläget är medelåldern på DH straxt under 15 - det är egentligen inte något fel i sig, men det är ju nästan tio år sen man hade den åldern inne, orka bli retad för att man är gammal.

Gammal?! Fasiken då ska jag nog inte uttala mig om -91, -92, -93 När det begav sig som ung tonåring, snackar givetvis om "The Party" i Danmark, "Assembly" i Finland samt "The Gathering" i Norge på den gamla Amiga-demo-scenen-tiden... ahh *torkar en nostalgitår*

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk

Jag sitter här på B64 och det är min skärm som är den andra på bilden med den sovande spelaren. Dock tror jag inte att han sover egentligen då han letar efter något i sin väska på golvet.

Konstigt att de inte skrev något om Asus överklockningsförsök med sin Intel Quad i 5,7GHz och 2st _GTX280_ i SLI. Ja, det är faktiskt det. Häftigt!

Jag tycker det är trevlig stämning här, synd att man måste sova bara. Om nu medelåldern sjunker så hjälper det ju inte att ni som är 18+ inte kommer hit för då går det ju ner.

Blir nog till att testa DHW08 också, det verkar vara större. Synd bara att alla spelar cs och inte så mycket andra roliga spel.

Ha det bra och spela lugnt alla andra Dreamhackare!

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk

Det vore kul om dom skulle göra en sal med åldersgräns, nånstans runt 18-20. Då slipper man känna sig så gammal med sina 24 år

Permalänk

Sitter själv på DH nu. Kan hålla med om att Winter är klart roligare. Fler utställare, mer folk etc. etc. Men det är fortfarande värt att komma hit. Om inte för själva upplevelsen så för uppkopplingen!

Permalänk
Avstängd

Jag är där! Riktigt nice att testa Asus EEPC för första gången!

Permalänk
Medlem

Det lär ju vara riktigt varmt därinne? Har varit där några vintrar nu och man svettas ju som en gris då trots minus grader ut! Nej jag är inte tjock.

Fast det är lite lustigt på vintern i stora salen, kollar du de som sitter närmast ingången så har dem termobrallor och dunjacka medans de som sitter längst inne har schorts och bar överkropp;)

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk

är där b10! sitter precis vid högtalarna >_<
testat den där 3d grejen massor - skitkul tänker vinna den sen!
om ni ser någon stå ensam fram vid scenen (igen) så är det förmodligen jag

Permalänk
Medlem

får se ifall man drar dit i vinter

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Han har inte caps syndrom, han bara skriker ut sin fråga så att vi hör bättre!

NEJ JAG HAR FAKTISKT FÅTT CAPS SYNDROMET.

Visa signatur

|Asus Striker Extreme | Intel Core TVÅ Duo E6600 3,15 Ghz | XFX GTX 260 SLI| Creative SoundBlaster X-Fi Platinum | Zalman CNPS 9700 NT ^^ | Ocz Pc-6400 4gb|

Permalänk
Medlem

Gah!!! Jag skulle dit om inte mina polare fega ur!

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Inaktiv

Sitter på D60, första och sista gången jag är här. Är lite sådär halvt missnöjd, men så måste jag också erkänna att jag börjar växa ifrån sådant här. När man sitter å lirar blir det ju bara sådant som man lika gärna kan göra hemma, typ battle.net osv. Är mer intresserad av expo'n, utställningar och se dota-turneringen Håller också med föregående talare om åldern på folk, jag hade aaaaaldrig fått åka hit när jag va som de flesta är nu

Permalänk

jag har aldrig varit där, funderar på att åka dit i vinter. Vad jag har förstått så är det gaska mycket kids i 14års ålder där, så jag tycker att dom borde sätta en gräns på 15 år.

Visa signatur

Ny burk på G!

Permalänk
Avstängd

Undrar när dom skaffar en sal för 18+, när det sker ska jag ev ner!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Han har inte caps syndrom, han bara skriker ut sin fråga så att vi hör bättre!

nej inte alls capslock är autopiloten för coola killar:D

Permalänk
Medlem

Ge oss ställen för 18+ och en servering där de serverar öl så kommer jag direkt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Ge oss ställen för 18+ och en servering där de serverar öl så kommer jag direkt

Lan + Alkohol e inte bra!

Visa signatur

Antec P190 1200W | Processor: Q6600 @ 3.0GHz ~ | Corsair XMS2-6400 2x2048mb | 8800GTS 512MB | Asus Striker Extreme nForce 680i | 2x 500gb 7200rpm Samsung | Samsung 226BW 22" Wide | Razer Lachesis | Logitech G15 | Plantronics .Audio 365 |
SteelSeries SX

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XunilarN
Lan + Alkohol e inte bra!

Tror att du förhastar dig lite i dina slutsatser...

Permalänk
Medlem

finns det många tjuvar på dh? en jag känner fick sin dator o skärm stulen.

Visa signatur

♣ASUS Rampage III Gene♣Intel Core i7 930♣Corsair 4GB 1600MHz DOMINATOR DHX♣Corsair SSD 64GB♣2 8800GTX SLI♣Tt 850W♣1TB lagring♣CPU EK Supreme HF♣GPU EK FC88 GTX♣Radiator XSPC RS360♣Tank Swiftech MCRES-Micro♣Pump - Swiftech MCP655 (Laing D5)♣Chassi Lian Li V1000♣

Permalänk
Medlem

Det är sjukt mycket tjuvar, första gången jag var där hade dem gått igenom hela våran rad. tbord,möss,headset,musmattor och hela skiten var borta!

Hade jag sett någon som snott så hade jag hamnat på första sidan av aftonbladet.

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

Hint:
Åk på Winter inte lika mycket snorande barn då, det märks!

Visa signatur

[Q6600@3.3][MSI P35 Diamond][6GB CorsairDominator@1100][260GTX OC 896MB][0.120+0.320+0.500+2x0.640+2x1+1x2 Nas TB][Corsair HX 750W][P182B][Dell 2209WA]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McFeast
Gammal?! Fasiken då ska jag nog inte uttala mig om -91, -92, -93 När det begav sig som ung tonåring, snackar givetvis om "The Party" i Danmark, "Assembly" i Finland samt "The Gathering" i Norge på den gamla Amiga-demo-scenen-tiden... ahh *torkar en nostalgitår*

Aah, den gamla goda tiden... kommer aldrig glömma "The Party" dom var riktigt kul och man fick träffa alla gamla knektar. Kommer ihåg att vi satt på ett hotell rum under the party 92' och ringde bbs'er i USA för att få ner nya grejor

Min ålder får ni gissa

Visa signatur

Viva las vegas....