SHG.biz nära konkurs

Permalänk
Melding Plague

SHG.biz nära konkurs

Nätbutiken SHG A/S rapporterar att de har stora likviditetsproblem och begär därför betalningsuppskov. Orsaken till deras brist på pengar sägs vara den kraftigt ökade kundkrediten.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bara bra. De var inte så bra tyckte jag.

Permalänk

Äh, det är komplett som gäller

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk

Mhm Shg.biz är väldigt bra. jäkligt bra support skickar sakerna på dirren. billig frakt och allt. Synd om dom går i kunkurs!.

Visa signatur

Intel core 2 duo E8600 @ 4ghz. gigabyte GA-X48-DQ6. 4gb @ 1066mhz. 4870x2. 3tb hd. osv

Permalänk
Medlem

Tråkigt.. Köpte mitt 8800GT där för några månader sedan, undrar vad som händer med min garanti om de går i konkurs. Någon som vet?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wishie
Tråkigt.. Köpte mitt 8800GT där för några månader sedan, undrar vad som händer med min garanti om de går i konkurs. Någon som vet?

Då kan du vända dig till importören och därigenom få garanti.

Visa signatur

"En gång ingen gång, två gånger en gånggång"

Permalänk
Avstängd

Alltid tråkigt med konkurser, fan vad trist för alla inblandade.

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wishie
Tråkigt.. Köpte mitt 8800GT där för några månader sedan, undrar vad som händer med min garanti om de går i konkurs. Någon som vet?

Det enklaste är att gå direkt mot tillverkaren isf.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

Har också köpt lite grejer därifrån. Om de skulle göra en snyggare sida och fixa lite reklam så kanske dom kommer på fötter igen.

Permalänk
Medlem

Synd, hoppas det löser sig för dom är ett seriöst alternativ till de andra stora aktörerna. Jag har fått grymt bra service av SHG genom åren.

Visa signatur

"bästa sättet att spara tid är att använda den"

Permalänk
Medlem

Tja jag reflekterade senast imorse hur otroligt många återförsäljare det finns om man kikar på prisjakt. Och eftersom det är näthandel det gäller så kommer ju majoriteten gå efter pris om det är ett okänt företag de ska handla ifrån.
Dvs de som har en chans till att få affärer lär vara de fem billigaste butikerna i listan om de har varan i lager och godkänt kundbetyg.
Så hur faen kan de övriga butikerna som är åtminstånde minst 50 st inom IT klara sig, har de alla fysiska butiker med nätet som komplement?

Permalänk
Medlem

Anledningen de går i konkurs är just deras jävla fula sida, jobbigt och dåligt genomtänk, jag har skitit att handla där många gånger pga att deras sida är den sämsta som finns, känns som en 11åring från tidigt 90tal har knåpat ihop den.

Fixxa en lite mer lätthanterlig sida så kommer ni öka.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Riktigt synd eftersom det var en bra hemsida.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Anledningen de går i konkurs är just deras jävla fula sida, jobbigt och dåligt genomtänk, jag har skitit att handla där många gånger pga att deras sida är den sämsta som finns, känns som en 11åring från tidigt 90tal har knåpat ihop den.

Fixxa en lite mer lätthanterlig sida så kommer ni öka.

AGREE!

Visa signatur

Awesome stuff can be found @ www.demonshalo.com
follow us on twitter: www.twitter.com/demonshalo_com

Permalänk
Avstängd

Hoppas dom inte går i graven bara. Har förvisso aldrig handlat från dom, men jag tycker att dom utan tvekan har den snyggaste och bästa layouten...till skillnad från dom dom 3 andra.

Visa signatur

AMD; [Suck]
Living for :arrow: Quad Core :up:

Permalänk
Medlem

3 miljader? Lol vilken omsättning O.o

Permalänk
Medlem

Synd :\

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

kan vara värt att betala lite extra till en större butik som inte kursar så lätt.
Så slipper man garantiproblem mm.
Men ibland bedrar snålheten visheten (egen erfarenhet)

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

De har uppenbarligen också haft "problem" med sitt ekonomisystem;
http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?ftgid=475

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Medlem

Synd om dom försvinner helt... dom har ju ett brett sortiment med lite mer uddasaker än vad dom stora har.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk

Inte så konstigt att det har gått dåligt för dem med sin dåliga hemsida.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av holmathahightech
Mhm Shg.biz är väldigt bra. jäkligt bra support skickar sakerna på dirren. billig frakt och allt. Synd om dom går i kunkurs!.

125kr frakt är ju inte så lite tycker jag...

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lasershock
Riktigt synd eftersom det var en bra hemsida.

Hemsidan är riktigt kass, men det är en bra butik!

Permalänk
Medlem

SYND!!

Har själv köpt allt med datorer att göra därifrån, datorn för 32k och sammanlagt för över 100,000kr de senaste 2 åren.

Mycket bra webbutik med sjukt bra support!
Hoppas att de inte går i konk.

Permalänk
Medlem

Inte så stor skillnad mellan de svenska butikerna. De har alla samma distributörer - PCB, GNT etc.

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Avstängd

de kanske skulle fixat sidan för några år sedan

Visa signatur

HTPC: Fractal Design Define R4, ASUS Z87-PRO, Intel i7 4770K, Crucial Ballistix Sport 16GB, MSI GeForce GTX 760, Creative Soundblaster Z, Pioneer VSX-527-K.

Laptop: ASUS X502CA-XX009H

Permalänk
Medlem

Har aldrig haft så mycket strul och blivit så dåligt bemött av en firma som jag blev med SHG. Blir bara glad om de konkar.

Permalänk
Avstängd

Fick huvudvärk av deras hemsida iaf.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Sant. Hemsidan är totalt värdelös. Annars fint.

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Avstängd

SHG usch bara otrevliga erfarenheter av dom.. konka på ni..

Dyra som fasiken har dom blivit med.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Anledningen de går i konkurs är just deras jävla fula sida, jobbigt och dåligt genomtänk, jag har skitit att handla där många gånger pga att deras sida är den sämsta som finns, känns som en 11åring från tidigt 90tal har knåpat ihop den.

Fixxa en lite mer lätthanterlig sida så kommer ni öka.

Känns som en analys av en 11åring.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta