Permalänk
Medlem

Knuffade? Ok, ja inte så att nån flög omkull direkt isf, men nåt lär han ju ha gjort. Om nån vet var man kan se repris så länka gärna.

Edit.-Om Baros:
"The craziness goes on - Baros booked for jumping around on the touchline. He's not even playing, for goodness sake."
står på http://www.guardian.co.uk/football/2008/jun/15/euro2008groupa... (Gillar inte riktigt The Guardian i övrigt, men sportdelen är rätt underhållande)

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, han knuffade omkull en tjeck, därav rött kort. Återkommer om jag finner klipp på det.

EDIT: Inget klipp, men men: http://fotbollskanalen.se/1.503642/2008/06/15/volkan_missar_k...

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

idiot förbundskaptenen i tjeckien som inte kastade in Baros istället för att fega.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Inte bara knuffade till, utan knuffade omkull alltså? Jan Koller? Jo, jag vill nog gärna se klipp (Jag säger alltså inte att det inte hände; det är ju uppenbart att iaf de svenska kommentatorerna såg det)

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allstaar
Citerar mig själv som jag skrev sist bara en sida av en bok vad jag har flippat över idag OCH för två år sedan.

Öhh.. va?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Öhh.. va?

2år sen? VM kanske? Samma visa då och innan med. Liknande tankar då som nu. Inget kommer förändras så länge lagerbäck håller kända medelmåttor i laget. Sen finns potential men lagerbäck borde dra.

Permalänk
Medlem

Haha vilken match... sjukt bra av turkarna. Trodde verkligen på Tjeckien för de brukade vara ett bra lag, de är fortfarande ett bra lag men inte så bra som de var innan. Kommer ihåg EM 2004 då de storägde... men sedan förlorade mot Grekland av någon konstig anledning (de vann också hela EM av nån konstig anledning).

Men FAN VILKEN MATCH IDAG!

Förresten, nu när Turkiets målvakt fick rött kort så tog Tuncay på sig handskarna och spelade som målvakt istället, har inte Turkiet någon andremålvakt eller? Eller Tuncay är det? :/ Ofta en anfallare/mittfältare är andremålvakt?

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Haha vilken match... sjukt bra av turkarna. Trodde verkligen på Tjeckien för de brukade vara ett bra lag, de är fortfarande ett bra lag men inte så bra som de var innan. Kommer ihåg EM 2004 då de storägde... men sedan förlorade mot Grekland av någon konstig anledning (de vann också hela EM av nån konstig anledning).

Men FAN VILKEN MATCH IDAG!

Förresten, nu när Turkiets målvakt fick rött kort så tog Tuncay på sig handskarna och spelade som målvakt istället, har inte Turkiet någon andremålvakt eller? Eller Tuncay är det? :/ Ofta en anfallare/mittfältare är andremålvakt?

Alla byten gjorda inte ofta det händer men det är ett kul fenomen, Essien har tex fått dra på sig handskarna i Chelsea vid ett tillfälle.

Iaf slökolla i Tjeckien-Turkiet men slog om till Portugalmatchen efter 1-0 men den var förjävla seg efter ett tag så jag slog tillbaka till Turkiet-Tjeckien så står det 2-2 och dom visar repriser på 2-2målet.
3-2målet måste jag säga är världsklass (tror dom flesta håller med mig) helt klart EMs snyggaste mål hittils, Nihat är en världsspelare också så inte så konstigt

Och ja Kollar vart knuffad, solklart rött oavsett vad Koller må ha sagt.
Baros sa väll något olämpligt därav kortet också.

Permalänk
Medlem

daVani: Hm, tja alla byten var gjorda, men även om de inte varit det tror jag inte man får byta in någon ersättare till en som just fått rött kort. En av idéerna är väl just att man ska spela med en man mindre, eller nåt sånt. De har två andremålvakter. (Eller ja, andre och tredje kanske?)

Fesen:Eh, jo, vi har ju redan fastställt att han knuffades. Det håller alla svenskar med om, då lär ju svenska kommentatorerna och/eller kameravinklarna ni fick (om de var annorlunda) sett det också. Eftersom nu inte jag eller de kommentatorer jag såg matchen med såg det ville jag dock se ett klipp. Det var själva poängen. För att Koller trots allt är en stor människa. (Som visserligen är rätt bra på att dyka)
Vad han sade..jadu, det har jag inte tagit reda på.

Händer det f.ö då och då att folk som ej spelar får kort? Jag kan nog komma ihåg coacher som blivit bannade upp på läktarna typ, men inte nåt sånt här.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
daVani: Hm, tja alla byten var gjorda, men även om de inte varit det tror jag inte man får byta in någon ersättare till en som just fått rött kort. En av idéerna är väl just att man ska spela med en man mindre, eller nåt sånt. De har två andremålvakter. (Eller ja, andre och tredje kanske?)

Givetvis får man inte ta in någon ersättare istället för den spelare som blivit utvisad, men om man har byten kvar kan man förstås byta ut en utespelare mot en reservmålvakt.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
daVani: Hm, tja alla byten var gjorda, men även om de inte varit det tror jag inte man får byta in någon ersättare till en som just fått rött kort. En av idéerna är väl just att man ska spela med en man mindre, eller nåt sånt. De har två andremålvakter. (Eller ja, andre och tredje kanske?)

Fesen:Eh, jo, vi har ju redan fastställt att han knuffades. Det håller alla svenskar med om, då lär ju svenska kommentatorerna och/eller kameravinklarna ni fick (om de var annorlunda) sett det också. Eftersom nu inte jag eller de kommentatorer jag såg matchen med såg det ville jag dock se ett klipp. Det var själva poängen. För att Koller trots allt är en stor människa. (Som visserligen är rätt bra på att dyka)
Vad han sade..jadu, det har jag inte tagit reda på.

Händer det f.ö då och då att folk som ej spelar får kort? Jag kan nog komma ihåg coacher som blivit bannade upp på läktarna typ, men inte nåt sånt här.

Vet inte hur det funkar för tränarna men spelarna deltar i spelet så länge dom sitter på bänken också, nu har alla domarna headset också så småskit som man tror man kan komma undan med blir man oftast fälld för

Fan att det inte går att fixa highlights då...får kolla på fotbollskanalen.se sen när highlights kommer upp.

Permalänk
Medlem

Ikväll avgörs grupp B.

Polen - Kroatien

Österrike - Tyskland

Tror själv att Kroatien fixar gruppsegern relativt enkelt, och möter då isf Turkiet i kvarten. Om inte Tyskland vinner sin match så vet ja inte vad. Blir skitförbannad iaf!

Permalänk
Medlem

Knuff @ 14:55.

Visa signatur

Hacking hasn't been this easy since the axe was invented. - Tomshardware

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iTohC
Knuff @ 14:55.

Det krävs en fotbollsspelare för att kasta sig ner och rulla runt några varv efter en knuff

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plutt
Ikväll avgörs grupp B.

Polen - Kroatien

Österrike - Tyskland

Tror själv att Kroatien fixar gruppsegern relativt enkelt, och möter då isf Turkiet i kvarten. Om inte Tyskland vinner sin match så vet ja inte vad. Blir skitförbannad iaf!

Kroatien har redan vunnit gruppen då det är inbördes möte som gäller om man hamnar på samma poäng.
Det är bara Tyskland som kan skrapa ihop 6 pinnar, men då kommer de ändå efter pga att Kroatien vann deras möte.

Presonligen hoppas jag att kroatien går för seger ikväll så man får lite ös. Jag höll Tyskarna som storfavorit innan EM, nu är det dags att de visar att de faktiskt vill vinna.

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aijoj
Det krävs en fotbollsspelare för att kasta sig ner och rulla runt några varv efter en knuff

Lol, precis

Tack för länken! Såg inte just det där; allt jag såg reruns av var från när bollen var i spel.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aijoj
Det krävs en fotbollsspelare för att kasta sig ner och rulla runt några varv efter en knuff

Citerat från Gert Fylking @ RixFMs morgonprogram:

"Handboll gör sig bra i TV. Det går snabbt, det blir många mål. Inga filmningar och inget tjafs vare sig med domaren eller motspelare. Man går i backen, reser sig och spelar vidare.
Handboll är ett spel för hårda killar. Allt är nämligen hårt: bollen är stenhård, tacklingarna ännu hårdare och golvet som de brakar ner i är ingen gräsmatta direkt. Se, lär och skäms alla fotbollsspelare!"

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aijoj
Det krävs en fotbollsspelare för att kasta sig ner och rulla runt några varv efter en knuff

Koller väger typ 110kg och är 210lång så han fick nog ta i bra mkt.

Det jag inte förstår är varför dom ska rulla, det är rött kort oavsett.

Permalänk
Medlem

Ja, vad säger man? Hup, Holland, Hup hup! Eller nåt sånt fånigt Men har en del väldigt imponerande spelare, alldeles klaar, och man undrar om de kan gå hela vägen.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Avstängd

Betygsnittet på domarna hittils:

6,75 Michel
6,42 Vassarás, Busacca
6,25 Rosetti
6,17 Fandel
5,67 De Bleeckere, Vink
5,58 Mejuto González
5,33 Webb
5,25 Fröjdfeldt
4,92 Plautz
4,83 Øvrebø

Helt rätt att Øvrebø och Frjöjdfeldt ligger sist och tredje sist, sämsta domarna i mästerskapet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
Betygsnittet på domarna hittils:

6,75 Michel
6,42 Vassarás, Busacca
6,25 Rosetti
6,17 Fandel
5,67 De Bleeckere, Vink
5,58 Mejuto González
5,33 Webb
5,25 Fröjdfeldt
4,92 Plautz
4,83 Øvrebø

Helt rätt att Øvrebø och Frjöjdfeldt ligger sist och tredje sist, sämsta domarna i mästerskapet.

Varför skulle Fröjdfeldt vara så himla dålig? (Imho har han inte gjort några jättestora tabbar, samtidigt som jag tycker att han dömer konsekvent, men vad vet jag?)

Visa signatur

Hacking hasn't been this easy since the axe was invented. - Tomshardware

Permalänk
Medlem

Ruud Van Nistelrooy! Har alltid varit min favorit. Tror Holland tar hem det faktiskt.

Permalänk
Medlem

Hahaha vad håller dom på med?

Så j.vla nerpissade

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk

Jäkla fail ^^ Snart kommer 3-0. Forza Sverige!

Permalänk

Står 2-0 till Ryssland nu

Permalänk

Vafaan min mormor spelar bättre! med rollator!

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag hejade på Ryssland (det är inte lönt att heja på ett lag man i förhand vet förlorar)

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Sämsta jag sett. De var 1-2 sekunder efter de ryska spelarna i närkamperna hela tiden.

Nej, Sverige behöver ett generationsbyte på sina spelare, in med fräsha spelare till nästan mästerskap!

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Sverige behöver dessutom en ny förbundskapten.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.