(PS3 & 360) `'´ Grand Theft Auto IV `'´

Permalänk
Medlem

Där har du mappen för alla duvor!

Kartan i stor size.
http://dl.gamesradar.com/photos/GTAMaps/Pigeon_map_locations_...

Lite mer detaljerad info om var varje fågel finns, scrolla ned.
http://www.gamesradar.com/f/gta-iv-pigeon-guide-pt-1/a-200805...

Permalänk

Måste tipsa om ett roligt tidsfördriv som jag ägnade mig åt idag.
Man tar sig ner till Helitours på södra delen av mittersta ön.
Gå in på vänstra sidan så ser du en av vakterna i varselväst som står väldigt nära kajkanten. Putta/slå honom så att han ramlar i och ställ dig sen vid stegen några meter till höger och vänta tills han klättrar upp. När han precis ska häva sig upp så lägger du en fin spark och så ramlar han ner igen.
Så där kan man hålla på ett tag för det tar lite tid innan han dör av sparkarna.

Har man riktig tur så kommer ibland två andra vakter och vill smaka knytnävsmacka. Men lite mer flax så kan man hinna få ner alla 3 och sen kan man roa sig länge vid stegen.

Fler saker man kan hitta på vid helitours är att vänta på att en helikopter ska lyfta med glada turister, precis när sista killen hoppar in så snor man helikoptern från passagerarsidan. Då kommer nämligen helikoptern stiga en bit innan alla hinner hoppa ut, med komik som följd.

Nu håller jag förgäves på att försöka sänka en helikopter som har lyft. Jag hoovrade ovanför så att den skulle slå i mig när den lyfte men det var inte tillräckligt för att den skulle kracha. När den sen hunnit upp i luften är det ett jäkla jagande och hittils har det bara slutat med att min helikopter tappat stjärten.

Permalänk
Medlem

Måste tipsa om en fin interaktiv karta som någon på FZ.se hittade
Mycket användbar
http://grandtheftauto.ign.com/maps/1/Liberty-City-Map

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

nån mer än jag som har problem med online .....det bryts så fort jag kommer in....

Borde fan stämma Sony, online funktionen funkar helt kasst, går knappt att komma in och spela.

Falsk marknadsföring!

Permalänk
Medlem

Finns det någon quicksave funktion man kan utnyttja under ett uppdrag, börjar bli trött på att starta om från början när jag blir nerpangad av de elaka poliserna?

Permalänk
Medlem

inte under ett uppdrag men det är ju bara att köra om uppdraget igen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jipe
inte under ett uppdrag men det är ju bara att köra om uppdraget igen

Det är lite det som är det trista när uppdragen börjar bli lite större och svårare. Starta om går ju men man börjar ju alltid från början då med att köra runt i halva stan innan man kommer till sitt uppdrag osv osv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thewall
Det är lite det som är det trista när uppdragen börjar bli lite större och svårare. Starta om går ju men man börjar ju alltid från början då med att köra runt i halva stan innan man kommer till sitt uppdrag osv osv.

Åk taxi

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Ja du, livet i Liberty City är hårt och inte alltid det lättaste

Permalänk
Medlem

Jag har varit nere att kasta ut min xbox några gånger för att jag misslyckas med samma uppdrag flera ggr, man får sånt jävla dampryck xD

Visa signatur

STAY FRESH!

Permalänk
Snusfri

DLC till GTAIV.

“Of course, to call games as vastly ambitious as Vice City or San Andreas mere ‘expansion packs’ seems childish, but nevertheless, the downloadable content (DLC) coming for the Xbox 360 version of IV has repositioned those games in just this way. DLC so far has meant the odd new car, jumper of bit of horse armour, but GTA IV is set to completely redefine the idea with expansions that are to GTA IV what Vice City or San Andreas were GTA III. Yes, Rockstar is clearly hinting at new downloadable cities; and the chances of them being London, Vice City or SA again are slim to none. So that’s new as in brand new. GTA IV’s Liberty City is the beginning. Think about that and be excited.”

Från: CVG magazine

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mor_tuta
DLC till GTAIV.

“Of course, to call games as vastly ambitious as Vice City or San Andreas mere ‘expansion packs’ seems childish, but nevertheless, the downloadable content (DLC) coming for the Xbox 360 version of IV has repositioned those games in just this way. DLC so far has meant the odd new car, jumper of bit of horse armour, but GTA IV is set to completely redefine the idea with expansions that are to GTA IV what Vice City or San Andreas were GTA III. Yes, Rockstar is clearly hinting at new downloadable cities; and the chances of them being London, Vice City or SA again are slim to none. So that’s new as in brand new. GTA IV’s Liberty City is the beginning. Think about that and be excited.”

Från: CVG magazine

Jättegammal text, men tack ändå! Nån som hört om ett datum för DLC?

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem

DLC? Vad innebär det?

Visa signatur

| Asus M2N | AMD x2 6000+ 3.0ghz | Gainward 8800gt 512mb Golden sample |2GB RAM ddr2 | ViewSonic VA902 |
| Xbox360 Premium, 120GB hårddisk, Headset, 9 spel, LIVE: MercT01 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Victor.H
DLC? Vad innebär det?

Citat:

DLC till GTAIV.

“Of course, to call games as vastly ambitious as Vice City or San Andreas mere ‘expansion packs’ seems childish, but nevertheless, the downloadable content (DLC) coming for the Xbox 360 version of IV has repositioned those games in just this way. DLC so far has meant the odd new car, jumper of bit of horse armour, but GTA IV is set to completely redefine the idea with expansions that are to GTA IV what Vice City or San Andreas were GTA III. Yes, Rockstar is clearly hinting at new downloadable cities; and the chances of them being London, Vice City or SA again are slim to none. So that’s new as in brand new. GTA IV’s Liberty City is the beginning. Think about that and be excited.”

Från: CVG magazine

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | MSI B550-A PRO | MSI GeForce RTX 3070 8GB Ventus 2X OC | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600Mhz CL18 Vengeance LP | Corsair RM650 | Kingston A2000 1TB M.2 NVMe | Corsair hydro H100x med (utbytt) 2x Noctua NF-A12x25 pwm fläktar | LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz | Logitech Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Ah OK. Hehe såg inte de där först ...

Visa signatur

| Asus M2N | AMD x2 6000+ 3.0ghz | Gainward 8800gt 512mb Golden sample |2GB RAM ddr2 | ViewSonic VA902 |
| Xbox360 Premium, 120GB hårddisk, Headset, 9 spel, LIVE: MercT01 |

Permalänk

Detta kanske redan har varit uppe, men iaf...

Jag kör GTA IV på 360:n, men har problem med att spelet låser sig då och då.
De första gångerna fick jag upp ett meddelande om att skivan var oläsbar, men nu låser det sig bara utan meddelande.
Är det skivan det är fel på, eller konsolen? Någon mer med samma problem?
Finns det något man kan göra (förutom att be om att få en ny skiva)?

Kan ju tillägga att alla andra spel fungerar bra...

Permalänk
Medlem

Frasse013: Det är inte ett känt problem såvitt jag vet iaf.
Du kan testa att rensa hårddiskens cache, och se om det hjälper (googla för att ta reda på hur).

Några repor i skivan?
Hur många andra spel spelar du i konsollen?

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Frasse013: Det är inte ett känt problem såvitt jag vet iaf.
Du kan testa att rensa hårddiskens cache, och se om det hjälper (googla för att ta reda på hur).

Några repor i skivan?
Hur många andra spel spelar du i konsollen?

//Gorian

Tack för tipset, ska testa det!

Skivan ser helt perfekt ut, inga repor.
Jag har väl ett 10-tal spel som jag spelar. Har råkat ut för liknande problem med Gears of War också, men bara ett par gånger. Alla andra spel funkar bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frasse013
Tack för tipset, ska testa det!

Skivan ser helt perfekt ut, inga repor.
Jag har väl ett 10-tal spel som jag spelar. Har råkat ut för liknande problem med Gears of War också, men bara ett par gånger. Alla andra spel funkar bra.

Okej.
Om det inte hjälper, så låt MS reparera den.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Kan nogon peka ut motorcykel affären min grabb säjer han har sett 1. jag har bara hittat bil affär plz

Visa signatur

Psn nick daswede

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sixpack
Kan nogon peka ut motorcykel affären min grabb säjer han har sett 1. jag har bara hittat bil affär plz

Jag tror det finns en affär vid Sacramento ave, Lemhi st. Nästan längst norr på Alderney.

http://grandtheftauto.ign.com/maps/1/Liberty-City-Map markera Motorcycels under Vehicles så finns den markerad i Alderney

Visa signatur

Abit ab9pro | Antec P180B | Antec Phantom 500w | Corsair XMS2 DDR2 1024MB | Intel Core 2 Duo E6600 | Scythe Ninja | Seagate 320GB SATA II | Powercolor X1950XT

Playstation 3 - PSN: Lunka

Permalänk
Medlem

Jag har en fundering vad gäller brandkåren i GTA IV.
Om det brinner någonstans i tex en bil, varför kommer då inte brandkåren och släcker elden? Under mina ca 100 timmar som jag tillbringat i GTA IV har brandkåren ALDRIG haft utryckning när det brunnit.. Nån som har ett bra svar på denna fråga?

Visa signatur

Spelrigg:
Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Den biten kändes inte färdigprogrammerad. Inte ens när man ringer brandkåren så släcker de. Inte heller ambulansen hjälper när man ringer, de står bara som fån och tittar och åker sen vidare...

Snuten är dock effektiv när man ringer och de kommer under en skottlossning. Men har sett snutarna förlora, så jag brukar ringa två-tre bilar...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Den biten kändes inte färdigprogrammerad. Inte ens när man ringer brandkåren så släcker de. Inte heller ambulansen hjälper när man ringer, de står bara som fån och tittar och åker sen vidare...

Dom hjälper ju dig, jag har använt ambulansen flitigt. Brandkåren verkar dock som sagt meningslös.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Den biten kändes inte färdigprogrammerad. Inte ens när man ringer brandkåren så släcker de. Inte heller ambulansen hjälper när man ringer, de står bara som fån och tittar och åker sen vidare...

Snuten är dock effektiv när man ringer och de kommer under en skottlossning. Men har sett snutarna förlora, så jag brukar ringa två-tre bilar...

Undrar om man ska skriva mejl till Rockstar och fråga varför de överhuvudtaget tog med brandkåren i GTA IV?! Tänk om polisen heller inte kom när det var skottlossning eller om gjorde nått annat dumt i spelet. Fan vad tråkigt spelet skulle bli då.

Visa signatur

Spelrigg:
Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Hur är gta iv på ps3'an? Har hört att många har fått pajjad hd då dom kört gta iv på ps3, vet inte om jag vågar köpa gta iv efter jag läst om det.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metric
Undrar om man ska skriva mejl till Rockstar och fråga varför de överhuvudtaget tog med brandkåren i GTA IV?!

för att det är kul att spruta vatten på folk såklart! (nästan lika kul som på riktigt)

men lite kass är det, saknade också branduppdragen från tidigare spel. skjuta duvor liksom, stenkul..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dax
Hur är gta iv på ps3'an? Har hört att många har fått pajjad hd då dom kört gta iv på ps3, vet inte om jag vågar köpa gta iv efter jag läst om det.

om det pajar din maskin så är det redan fel på den troligen, spelet blir bara utlösande faktor på en befintlig brist. bättre det sliter på HDn än läsaren iaf.

och där måste ju GTA i vilket fall slita rejält hårdare på en Xbox menar jag. *skrap, vrooar, gnissel, vrrrk!*

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

err det jag hörde var att dvd läsaren pajjade. HD'n är mindr eprobs bara att byta ut så den kan jag fixa själv. Men om cd'n pajar så e det kört:/

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dax
err det jag hörde var att dvd läsaren pajjade. HD'n är mindr eprobs bara att byta ut så den kan jag fixa själv. Men om cd'n pajar så e det kört:/

det var ju du som sa det.

men ja, det vanligare är att skivspelarn pajar. HDn har jag sällan (eller aldrig snarare) hört göra det. därför menade jag att det är bättre med ett system som sliter mindre på skivläsaren. (uttrycket "slita på HDn" var bara ett av mina vanliga dumheter att tramsa lite)

annars har du så rätt så givetvis, hårddisk är både lättare och billigare fixad.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Har haft GTA4 på en vecka i sträck, inga problem. Tanka patchen bara...

Finns inget mera avslappnande att räkna kulor från glocken när de går in i snutarnas lemmar. Hur många skott kan du få in i his body before he bleeds?

Sen snackar de så roligt innan man ger dem nådastöten...
-Please tell my wife... BANG! Vadå, vad skulle jag säga sa du?
Är det hon som går där?
Bang, bang, bang, bang! Så, nu förstår hon hur du har det...

-Officer down, officer.. BANG! Tyst med dig och koncentrera dig på att dö istället, haha!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter