Firefox 3 klar för nedladdning

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Varje gång jag tankar ny firefox så går det faktiskt fortare, så att det känns.
Sen efter några månader så känns det (ff2), lika slött som vad som helst hursomhelst nu sitter jag här med ett rappt firefox!

edit: Hittade en grej nyss i ff3, markera valfri textradda och så drar ni den. Då ser man ett spöke av texten som kan släppas någonstans där man vill kopiera texten till. Bra för dem som inte kan använda ctrl-c/ctrl-v

Håller med! Tycker att det har blivit bättre respons i grejerna på senare tid. Härligt att saker går åt rätt håll, för en gångs skull

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem

Finns det något sätt att göra så att alla flikarna som man har uppe stängs när man öppnar en hel "flikmapp"?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gha
Finns det något sätt att göra så att alla flikarna som man har uppe stängs när man öppnar en fel "flikmapp"?

Högerklicka på en flik och välj "Stäng alla andra flikar".

Permalänk
Medlem

Sådär, nu har man fått ner den

Visa signatur

Win 7 x64 | Intel Core 2 Duo E6750@2.66Ghz | Gigabyte GA-P35-DS3R | Corsair 4096MB XMS2-6400 | Radeon HD4850 512MB | Creative X-FI ExtremeMusic | 2TB HDD | Hiper 580w | Sunet 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thallid
Var är Go to-knappen? Hittar ingen sådan. Måste trycka på enter när jag har klistrat in en URL med musen.

Lägg detta i userChrome.css i [din profil]/chrome så kommer den alltid att synas.

#go-button { visibility: visible !important; }

Visa signatur

MacBook Pro (Unibody) 2.4 GHz, 2 GB RAM, 250 GB HDD
Nikon D50, Nikkor AF-S DX 18-55/3.5-5.6G ED, Nikkor AF 50/f1.8D, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD Macro 1:2

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av D A
Lägg detta i userChrome.css i [din profil]/chrome så kommer den alltid att synas.

#go-button { visibility: visible !important; }

Ahh! Tack för tipset

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem

det står att check for updates inte går inom v2 ? hur är det med rc3 ? hittade inget men kanske redan gjort det omedvetet?

Visa signatur

Nämen, tjena.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hampe10
Nej! Det här var inget att hänga i julgranen...

http://pici.se/pictures/PiZMjaotc.jpg

(Jag har uppe 160 flikar)

Hur mycket använder andra webbläsare med 160 flikar?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hampe10
Nej! Det här var inget att hänga i julgranen...

http://pici.se/pictures/PiZMjaotc.jpg

(Jag har uppe 160 flikar)

Sen så är ju inte aftonbladet den mest 160-flikar-vänliga sidan:P

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hampe10
Nej! Det här var inget att hänga i julgranen...

http://pici.se/pictures/PiZMjaotc.jpg

(Jag har uppe 160 flikar)

Slå upp 160 versioner av aftonblaskan i IE..

Sen att överhuvudtaget ens våga sig in på aftonbladet utan noscript och adblock känns ju som en mardröm.

Permalänk
Proffsmoddare

gött, dock så kommer jag inte in på deras hemsida... Någon annan som har samma problem?

någon som vet något annat ställe som det går att ladda 3.0an?

Edit: nu verkar det fungera, var troligen något problem bara.

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hampe10
Nej! Det här var inget att hänga i julgranen...

http://pici.se/pictures/PiZMjaotc.jpg

(Jag har uppe 160 flikar)

Skaffade före ett tag sen 8 GB i ram. Och många gånger struntar jag blankt i hur många gigabyte min webbläsare får ta, vidare dedikerar jag ofta en cpu-kärna till webbläsaren. Problemet blir att det inte finns någon webbläsare på marknaden som skalar vettigt med antalet flikar.

Minnesresurserna är de som tar slut sist. Processorn flaskhalsar direkt (här kan IE ta beslag på flera kärnor och FF bara en, sen ser jag inte det som något positivt för IE verkar inte göra något vettigt alls med den beräkningskraften utan går lika segt som på en kärna) och programmen blir helt enkelt slöa även när resurser finns.

Det var fan bättre förr. Då rekommenderades det billiga surfdatorer (typ 600 MHz Duron). Idag krävs det grym processorkraft och mycket minne för att surfa. Krävs var kanske att ta i men webbläsarna har inte mognat vad gäller detta. Det är helt enkelt en pina att "extrem-surfa".

EDIT:
För närvarande tar FF 2 upp 1.1 GB och IE ~1.25 GB. Som genom något mirakel tar ingen webbläsare upp mer 5%. Eller mjae, IE gör nog det men inte mycket, IEs alla processor tar någon procent eller två var.

Permalänk
Medlem

Är det bara för mig inte aftonbladet funkar med 3:an ??

Är inte anslutningen, för alla andra sidor funkar. Och på min laptop där jag fortf har 2:an installerad funkar den.

Permalänk
Medlem

rensa ut dina gamla cookies från aftonbladet så fungerar den...

angående addons till ff3 så fungerar alla mina addons ( 18st ) utan tab mix plus och favicon picker

Visa signatur

The more you know, the less you need.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amuthir
rensa ut dina gamla cookies från aftonbladet så fungerar den...

angående addons till ff3 så fungerar alla mina addons ( 18st ) utan tab mix plus och favicon picker

mouse gestures funkar inte...
om det inte kommer innan veckan är slut så kommer jag återvända till 2.0

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
mouse gestures funkar inte...
om det inte kommer innan veckan är slut så kommer jag återvända till 2.0

Byt till FireGestures annars.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

firefox för vista 64 finns det? för den jag laddar ner funkar ej! det står att det är ej giltigt 32 win!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
firefox för vista 64 finns det? för den jag laddar ner funkar ej! det står att det är ej giltigt 32 win!

Jag laddade ner svenska versionen bara (från ftp:en).. Och funkar bra på mitt 64 bitars vista.

Tack för tipset Amuthir, funkar nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Du tror inte det kan vara så att en medioker sida såsom NH kan ha skitig kod...?

Absolut, men varför är det bara på FF det strular?

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem

Sweclockersknapparna "Profil" "PM" "Sök" "Kontakt""Ändra" och "Citera" är suddiga med FF3 i mitten av skärmen, fler som har samma problem?

http://hem.passagen.se/callecam/suddigt.jpg

PS hur lägger man upp bilder i inlägg på Sweclockers?
Vanlig HTML fungerar inte, inte heller [ IMG]...[ /IMG]

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Går det ändra så att man slipper få upp varenda jävla sida man har besökt i rullistan? Går jag in på sweclockers.com och sen vidare in i den här nyheten vill jag alltså inte att det ska synas direkt i rullistan att jag har varit inne på "http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=7814..."

Vill bara ha länkar såsom: sweclockers.com, aftonbladet.se, nordea.se osv.

Visa signatur

Cpu: AMD 7800X3D + Noctua NH-U14S | Mobo: ASUS TUF B650M-Plus WIFI | Ram: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 32GB | Gpu: Gigabyte RTX 2070 Super | Ssd: Kingston A2000 1TB, Crucial MX500 2TB | Psu: Corsair AX 760W | Case: Fractal Design Define Mini C | Monitors: Dell Alienware AW2723DF, Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle2003
Sweclockersknapparna "Profil" "PM" "Sök" "Kontakt""Ändra" och "Citera" är suddiga med FF3 i mitten av skärmen, fler som har samma problem?

http://hem.passagen.se/callecam/suddigt.jpg

PS hur lägger man upp bilder i inlägg på Sweclockers?
Vanlig HTML fungerar inte, inte heller [ IMG]...[ /IMG]

IMG taggen fungerar, kanske inte fungerar med stora bokstäver men känns konstigt. Det kan vara så att passagen inte tillåter att man direktlänkar bilder.

Om jag jämför med dig (IE7 mot FF3), jag har bara gjort en enkel koll i paint men "profil"-bilden är någon pixel bredare för dig och för den övre av de två profil-bilderna i din skärmdup så är den även högre. Denna skalning har antagligen fått det att se sudiigare ut.

Frågan är förstås varför bilderna skalats om. I koden står det inte hur stor bilden ska vara så det borde alltså hämtas från bilden, och den egentliga bilden är lika stor som jag ser att den är i IE7 (dvs. mindre än de du har i FF3).

Permalänk
Inaktiv

27 tabbar och drar 89MB RAM...75MB (26 tabbar) innan jag öppnade swec.. o_O

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellis
Går det ändra så att man slipper få upp varenda jävla sida man har besökt i rullistan? Går jag in på sweclockers.com och sen vidare in i den här nyheten vill jag alltså inte att det ska synas direkt i rullistan att jag har varit inne på "http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=7814..."

Vill bara ha länkar såsom: sweclockers.com, aftonbladet.se, nordea.se osv.

Enklaste är att gå in på inställningar (tools->options->privacy) och klicka ur krysset från keep my history. Men då får du ha länkarna i bookmarks istället, så kollar den där.

Permalänk
Medlem

Har haft 3 beta ett tag så jag måste tanka detta!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle2003
Sweclockersknapparna "Profil" "PM" "Sök" "Kontakt""Ändra" och "Citera" är suddiga med FF3 i mitten av skärmen, fler som har samma problem?

http://hem.passagen.se/callecam/suddigt.jpg

PS hur lägger man upp bilder i inlägg på Sweclockers?
Vanlig HTML fungerar inte, inte heller [ IMG]...[ /IMG]

[IMG] fungerar, men det passagen skickar när man frågar efter "http://hem.passagen.se/callecam/suddigt.jpg" är inte en bild, utan en html-sida med två frames. därför går det i stöpet. använd en bättre bild-host som tex pici.se

Tryck ctrl-0 för att återställa zoomläget och göra dina bilder tydligare, kontroll-noll alltså.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
[url] fungerar, men det passagen skickar när man frågar efter "http://hem.passagen.se/callecam/suddigt.jpg" är inte en bild, utan en html-sida med två frames. därför går det i stöpet. använd en bättre bild-host som tex pici.se

Tryck ctrl-0 för att återställa zoomläget och göra dina bilder tydligare, kontroll-noll alltså.

Tack så mycket, pici.se verkar bra och Ctrl 0 löste allt!

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk

hur gör man för att zoomläget inte skall återställas varenda gång man går in på en ny hemsida?

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle2003
Tack så mycket, pici.se verkar bra och Ctrl 0 löste allt!

Annars kan du gå in i View-menyn -> Zoom -> Zoom text only, så förstoras inte bilder (och blir därmed inte suddiga).

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200