Problem med Zepto / Kanske varning?
Hejsan!
Detta är inget jag skriver utan anledning. Inte heller för att föra an skit på Zepto. För detta ärende är inte avslutat. Men jag tycker att allmänheten har rätt att bli informerad om de problem som kan uppstå.
Jag köpte en bärbar dator från Zepto tidigare i år. I början av maj sände jag tillbaka den eftersom den behövde repareras.
Mitt försäkringsbolag behövde ett kostnadsförslag som jag fick från Zepto, helt utan problem. Detta skulle kosta 4600 kronor.
För att försäkringsbolaget skulle kunna göra en utbetalning, behövde dem orginal fakturan som jag hade skickat till Zepto.
Jag begärde den åter av zepto, men det var nu strulet började.
3 ggr skickade dem fel. Två gångar fick jag fakturakopian trots att jag påtalade vikten av att det skulle vara faktura orginalet.
Den tredje gången fick jag en pdf fil med flera fakturor. Ingen av vilka var mina. Utan dessa var ställda till olika företag och privatpersoner i Sverige. Innehållandes org.nr och annan information.
Då jag åter igen kontaktade Zepto fick jag rätt dokument den fjärde gången.
Försäkringsbolaget betalade ut beloppet och jag meddelade Zepto att jag betalar kostnaden vid leverans precis enligt de villkor de meddelat mig.
Det skulle ta ca 15 dagar att få datorn. Men då ingen dator kommit i slutet av maj kontaktade jag åter Zepto som bad om ursäkt. Men de hade haft ett tekniskt fel och vad dem kunde se var det fakturerat och klart.
Detta tolkade jag som att datorn var på gång. Men icke. Nu i mitten Juni kontaktar jag dem igen.
Då skickar Zepto ETT NYTT kostnadsförslag till mig. På ÅTTA TUSEN KRONOR. Och säger att de sänder datorn så fort jag gjort inbetalningen.
Har nu kontaktat dem igen, sänt in första kostnadsförslaget jag fått av dem och berättat att jag redan avklarat allt med försäkringsbolaget. Nu har det gått 3 dagar sedan dess och jag har inte fått något svar.
Jag är verkligen jättemissnöjd. Skulle dem ge mig denna reparation gratis som kompensation så skulle jag kunna återkomma som kund. Men i dagsläget som det ser ut, är jag övertygad om att detta var den första och sista affären jag gjort hos dem.
I fortsättningen blir det nog bara Acer/HP/DELL produkter om dem inte ordnar detta på ett utmärkt sätt.
Jag återkommer med mer information när jag vet mer.