warehouseexpress.com/

Permalänk
Medlem

warehouseexpress.com/

Jag la upp en tråd här för ett tag sen om kameraköp från Usa. Efter fått tips och kollat runt lite så verkade ett köp från England det bästa alternativet. Köpte från sidan warehouseexpress.com/ som många rekommenderat, både här och på fotosidan.
De skickade iväg min 450d till mig den 10 juni. Jag har fortförande inte fått hem den. Enligt sidan skulle det ta 3-7 dagar.

Jag mailade å frågade var den höll hus, då fick jag en kod så jag kunde spåra paketet. Paracelforce.com stod tydligen för leveransen.
Paketet har kommit till Danmark 12 juni och lämnat senare samma dag.. sen finns ingen mer historik. Står bara "In progress" på status.

Om nu min kamera försvunnit/ blivit stulen, någon som vet vad man kan göra?

Visa signatur

Asus P6T SE. Intel i7 920 @ 3,5ghz Antec 620 h20. 12 GB 1333/1600 kingston/corsair. Asus GTX 660Ti DCII OC. Samsung 830 128 gb. Be Quiet Dark Power Pro 650w. Benq XL2410T 120hz.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Vid sveriges gränser tar posten/något annat företag över, och spårningen stannar också vid gränsen har jag erfarat. Vänta några dagar och se om du får något.

Edit..
Kanske den har fastnad i Tullen?

Permalänk
Medlem

Har dom slarvat bort paketet borde du få nya grejer, för det ingick väl försäkring av något slag?
Jag hade nog väntat månaden ut eller något och ring/maila dom igen ifall det inte dyker upp något paket.

Permalänk
Medlem

Skulle nog väntat ett tag till innan jag fått panik. Köpte ett nyproducerat supernintendo från USA. Paketet gick iväg i tid men fick inte varan förrän en månad efter utlovad leverans. Tullen misstänker jag.

Permalänk
Medlem

Fick svar på ett av mailen med en ny trace kod, paketet har tydligen varit i sverige i 2 veckor. Känns som det har fastnat..
Är det någon idee att ringa posten/tullen och höra?

Visa signatur

Asus P6T SE. Intel i7 920 @ 3,5ghz Antec 620 h20. 12 GB 1333/1600 kingston/corsair. Asus GTX 660Ti DCII OC. Samsung 830 128 gb. Be Quiet Dark Power Pro 650w. Benq XL2410T 120hz.

Permalänk
Medlem

varför inte ringa? Gör absolut ingen skada.

Permalänk

Fick mitt paket från dom 7 dar efter beställning. Det skickades via Schenker. Tror tullen/posen är sugna på din kamera

Permalänk
Medlem

Det va ju typ därför jag beställde från england å inte usa, för att slippa strul med tull :s.
Mm, det blir väl till och ringa runt lite..

Visa signatur

Asus P6T SE. Intel i7 920 @ 3,5ghz Antec 620 h20. 12 GB 1333/1600 kingston/corsair. Asus GTX 660Ti DCII OC. Samsung 830 128 gb. Be Quiet Dark Power Pro 650w. Benq XL2410T 120hz.

Permalänk
Medlem

Kolla med posten är mitt råd. Har du kollinummer eller liknande så kan du reklamera paketet och då börjar dom leta efter det

Visa signatur