Irssi-hjälp, kapade nicks i kanalen

Permalänk
Medlem

Irssi-hjälp, kapade nicks i kanalen

Har ett litet störande problem, hur ändrar man storleken på användar-holdern, det som finns i <nick>, i kanalen?

Alla användare med längre nicks än 10 tecken blir tyvärr kapade, någon som vet en lösning på hur man breddar den?

Kollar man på denna bild så har ju denna person betydligt bredare <nick>

Permalänk
Medlem

Bredden på nicken är en del av temat du använder. Det är en textfil, du borde kunna leta upp var den informationen finns och välja en större siffra.

Permalänk
Medlem

~/.irssi/config

Där har du alla inställningar, gå igenom och se hur ditt tema gjort det och modifiera.

Visa signatur

E6600 2.4GHz @ 3.2GHz | 4GB 800MHz DDR2 | X1950XTX 512MB @ 695MHz GPU, 2.2GHz mem | WD Raptor | Asus P5B-E | 600W CT600 | FreeBSD & Vista Dual boot
IBM Thinkpad 560X - OpenBSD | Fujitsu Siemens Amilo D - FreeBSD | PSP 4.01-M33 | WRT54GL OpenWRT Kamikaze | iPhone | IMS/SS7 Developer

Permalänk

Det beror också på vad servern tillåter. På EFnet vet jag att det är 9 tecken som gäller.

Där heter jag för alltid larsrohdi

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag gissar på att du sagt fel och menade att nick över längd 9 blev kapade. Isåfall är jag frested att tro att "boven" hittas på rad 278 m.fl
Detta tack vare att jag är ett geni som lyckades pussla ihop att
own_msg = "{ownmsgnick $2 {ownnick $[-9]0}}$1";
9:an kanske har något att göra med längden 9.

Permalänk
Medlem

Micket: tackar, löste problemet direkt, ändrade värdet till "-15", nu ser jag inga mer kapade nicks i kanalen