Bahnhof vägrar FRA-lagen

Permalänk

jaha DÅ levar man i ett svart håll då, detta är verkligen en mörk dag för sverige.

Visa signatur

Asus Maximus Formula | QuadCore Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3 Ghz| 4GB corsair DHX 5-5-5-18 | Raptor 150 GB 10000RPM, 16MB |Seagate Barracuda 7200.11 500GB, 32MB, 7200RPM | 2x Sapphire Radeon HD4850 512MB CROSSFIRE Setup| Cooler master 700W

Permalänk
Medlem

hah så förslaget gick igenom? patetiskt e det bara...!!!!!! fan nåt måste man kunna göra åt d här!

Visa signatur

Awesome stuff can be found @ www.demonshalo.com
follow us on twitter: www.twitter.com/demonshalo_com

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wic
hah så förslaget gick igenom? patetiskt e det bara...!!!!!! fan nåt måste man kunna göra åt d här!

Jo för min del ska jag ha bytt till Bahnhof innan 2009

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

jag tycker att alla svenskar på stora företag ska epoststrejka. då stannar stora delar av företagssverige och regeringen ser konsekvenserna.
eller epostbomba med falsk och krypterad epost.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Vi har ett av Europas snabbaste och fibernät med egna noder i Köpenhamn, Oslo och Helsingfors. Vi kan utan vidare styra om all trafik så att den inte uppfyller FRA:s grundkrav för avlyssning.

Stämmer detta eller vill han bara fiska kunder? Jag menar, även om de har noder i Oslo så måste väl trafiken förr eller senare in i Sverige och då passerar den ju gränsen? Eller kan de på nåt sätt undvika FRA:s bevakade noder? I så fall, hur länge dröjer det innan lagen ändras så även Bahnof:s noder blir bevakade?

edit: Jag tror jag fattar vad han menar.. trafiken kommer alltså till Oslo, Köpenhamn eller Helsingfors och sedan går den raka vägen till någon switch "behind enemy lines" i sverige?

Vad händer om någon ISP inte vill betala de summor de kommer kosta när de i princip måste dubbla sin kapacitet och bandbreddsanvändning (för att kunna köra iväg en kopia av allt till FRA i realtid)? Kan det finnas någon lag eller bestämmelse i Sverige eller EU som kan ge dem rätt att vägra?

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Hur fungerar det Banhof säger rent tekniskt? Traffiken passerar ju fortfarande Sveriges gränser?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pepsin
Vad händer om någon ISP inte vill betala de summor de kommer kosta när de i princip måste dubbla sin kapacitet och bandbreddsanvändning (för att kunna köra iväg en kopia av allt till FRA i realtid)? Kan det finnas någon lag eller bestämmelse i Sverige eller EU som kan ge dem rätt att vägra?

Nä, trafiken går Via FRA. eller?

Permalänk
Medlem

tur att mamma har beställt bahnhof ! TÅGSTATION FTW!:D

Visa signatur

Intel E4500 2.2GHz @ 2675Mhz | MSI P36 neo | Crucial DDR2 PC5300 2Gig | Ati Radeon HD5670 | Seagate Barracuda 250 Gig + Samsung ?? 1tb

Ja, jag är virrig som fan.

Permalänk

om 50 år eller så, kommer folk att titta tillbaks och se det här som en viktig start av the new world order.

Fucking gg Sverige

Permalänk
Medlem

Iofs kan ju alla lägga till ordkombinationer som BOMB i varje mening o trötta ner deras lagring lite

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Machiavel
om 50 år eller så, kommer folk att titta tillbaks och se det här som en viktig start av the new world order.

Fucking gg Sverige

Starten var för länge sedan. Detta är slutet

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Jag bor i skåne, har ett hönshus som ska avvecklas och rivas. Jag kallar hönshuset rosenbad och tuppen hete Reinfeldt.

Någon som helt öppet vill komma med förslag på hur jag effektivast tar död på Reinfeldt och resten av "regeringen" innan jag spränger rosenbad?

Det får väl ske om ett år och tråden bör väl ligga på en utlänsk server.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk

Personligen förstår jag inte varför detta ska ske först i Sverige. Vi är väl ändå det land som har varit minst utsatt för terrorverksamhet i hela världen. Det måste helt enkelt finnas en hotbild mot Sverige eftersom man röstar igenom ett sådant här förslag. Regerigen verkar ju skiträdda för att något ska hända inom en snar framtid, kanske mörkar man något som vi övriga svenskar inte vet om ännu.
Tittar man tillbaka 20 år sedan Berlinmuren revs så känns ju en sån här lag totalt onödig, varför bygga upp nya murar mot omvärlden. Har vi en sådan kraftfull hotbild över oss eller vad är det frågan om ?
Vi svenskar måste få ett svar på varför vi investerar milijarder i en verksamhet som kanske ger noll resultat, speciellt med tanke på att resten av försvarsverksamheten läggs ner i Sverige. Vad håller regeringen på med egentligen, leker med våra skattepengar och våran personliga integritet ?

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BerraJobb
Personligen förstår jag inte varför detta ska ske först i Sverige. Vi är väl ändå det land som har varit minst utsatt för terrorverksamhet i hela världen. Det måste helt enkelt finnas en hotbild mot Sverige eftersom man röstar igenom ett sådant här förslag. Regerigen verkar ju skiträdda för att något ska hända inom en snar framtid, kanske mörkar man något som vi övriga svenskar inte vet om ännu.
Tittar man tillbaka 20 år sedan Berlinmuren revs så känns ju en sån här lag totalt onödig, varför bygga upp nya murar mot omvärlden. Har vi en sådan kraftfull hotbild över oss eller vad är det frågan om ?
Vi svenskar måste få ett svar på varför vi investerar milijarder i en verksamhet som kanske ger noll resultat, speciellt med tanke på att resten av försvarsverksamheten läggs ner i Sverige. Vad håller regeringen på med egentligen, leker med våra skattepengar och våran personliga integritet ?

Det är inte hotet mot Sverige som ska avstyras utan hot mot tex USA som kanske planneras i Sverige och regeringen vill ju hålla sig god med världspolismakten.

Dessutom är det ju coolt att köpa in en sådan dator. När den sedan int får användas längre till datta så kan de ju ha den och leka krig med.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

de e fan precis de hära jag inte fattar
fra-lagen visst den övervakar fildelning å sånt. me va fan va den inte till för å typ spåra terrorrister och sånt eller e den till för å sätta dit alla fildelare ??

Visa signatur

"Mod är vad den fege tar till när han inte törs"- Sven-Erik Ivar Marklund

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haaken
me va fan va den inte till för å typ spåra terrorrister och sånt

Jo, men så länge folk är mera oroliga för att deras illegala fildelning skall märkas/straffas/behöva upphöra än av eventuella andra konsekvenser kommer de fortsätta fokusera på detta.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haaken
de e fan precis de hära jag inte fattar
fra-lagen visst den övervakar fildelning å sånt. me va fan va den inte till för å typ spåra terrorrister och sånt eller e den till för å sätta dit alla fildelare ??

Nu är det såhär att FRA är en civil myndighet och det finns ingen (läs ingen politiker) idag som vill riskera sin karriär genom att garantera att det _inte_ kommer att ske någon ändamålsglidning. För dom inser att risken är stor att det just är vad som kommer att hända.

Permalänk
Medlem

Drar man inte till sig ganska mycket uppmärksamhet om man krypterar msn till exempel?

Visa signatur

Lian Li PC-A05B || Gigabyte P35-DQ6 @ 501mhz || C2D E8400 @ 4Ghz || Asus HD 4850 512MB + Acc S1 || WD Raptor 74gb | Samsung F1 HD753LJ 32MB || 2GB Corsair XMS2 Dominator PC8500 @ 1000mhz ||Asus Xonar DX|| Corsair 520w