Firefox 3 når 20 miljoner nedladdningar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TMO KOTOR
Men bara för att det finns 20 miljoner nerladdningar behöver det inte betyda att det är installerat på 20 miljoner datorer.

exakt, folk kanske skickar den till varandra så det är 25miljoner

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Internet Explorer ftw!

Eller nej vänta...

Permalänk
Medlem

Finns helt ovärdeliga plugins till firefox, för er som läser Japanska är rikaichan att rekommendera:
http://www.polarcloud.com/rikaichan/
finns en demovideo här: http://www.polarcloud.com/v/rcpv.htm

Tabmix för mer avancerade tabbar (progressbar när sidor laddas, texten på tabbar ändrar sig till röd för olästa/ändrade tabbar mm.):
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1122
Använd devbuild från den här sidan: http://tmp.garyr.net/forum/viewtopic.php?t=7031

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TMO KOTOR
Men bara för att det finns 20 miljoner nerladdningar behöver det inte betyda att det är installerat på 20 miljoner datorer.

Nej det borde stått 20mil. nedladdningar...

Var det ingen som blev förvånad över Tysklands topplacering tillsammans med USA ? Det var bara att monitorera antalet nedladdningar så såg man ett konstant flöde av 245dl/min under de två första dygnen... helt otroligt jämn nedladdningstakt när andra länder laddade ned med varierande flöde... ( = automatnedladdningar). Nära 2 miljoner tyskar har nu laddat ner FF3 !?! Tror inte det...

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

Huhu, var det bara jag som tyckte att ändringarna på address-rutan var hemska? T.ex: Tidigare om jag ville till sweclockers så skrev jag "sw", och väljer första i listan. Men nu listar den all möjlig dynga beroende på vad sidor har för meta-beskrivningar. Jisses.

Och sedan så tar ju history-listan sån plats med dubbla rader, beskrivning, ikon och elände. Inbyggd pop-up from hell. För att inte tala om att den räknar in favoriter i history-listan. Vad är detta?

Vill jag ha extrafunktioner och lulllull så borde jag kunna installera en addon för det och inte tvärtom, behöva addons för att få bort eländet.

Hur jag avskyr denna konsollifiering av mjukvara. Firefox 3.0 - för folk som inte klarar hantera ett tangentbord. Besviken dröjer jag mig kvar med 2.0.

Känner mig som en bakåtsträvare nu. ^^ Uppfriskande.

Permalänk
Medlem

använder både Opera och Firefox, båda bra på sina sätt,

ingen som använder netscape Communicator längre som det hette förr?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BurningHeretic
MouseGestures finns till Firefox också.

Fan, nu blev jag ledsen. Jag blev glad för att du sa att det finns till firefox, så upptäcker jag att det inte stödjer 3.0

Edit: Yes! Hittade det till 3.0 En rolig liten funktion.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gekk
Huhu, var det bara jag som tyckte att ändringarna på address-rutan var hemska? T.ex: Tidigare om jag ville till sweclockers så skrev jag "sw", och väljer första i listan. Men nu listar den all möjlig dynga beroende på vad sidor har för meta-beskrivningar. Jisses.

Och sedan så tar ju history-listan sån plats med dubbla rader, beskrivning, ikon och elände. Inbyggd pop-up from hell. För att inte tala om att den räknar in favoriter i history-listan. Vad är detta?

Vill jag ha extrafunktioner och lulllull så borde jag kunna installera en addon för det och inte tvärtom, behöva addons för att få bort eländet.

Hur jag avskyr denna konsollifiering av mjukvara. Firefox 3.0 - för folk som inte klarar hantera ett tangentbord. Besviken dröjer jag mig kvar med 2.0.

Känner mig som en bakåtsträvare nu. ^^ Uppfriskande.

Jag har bara ett ord att säga dig: VIMPERATOR

Så slipper du i princip allt lull-lull och får styra MYCKET(ALLT) med tangentbordet.

Permalänk
Medlem

Jag har bidragit till 5 nedladdningar på 5 olika datorer

tycker ff3 är jättetrevligt, ännu inga anmärkningar.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Det tråkiga med Firefox mouse gestures är att de inte alls fungerar lika lent som Operas inbyggda. Detta borde ju bero på att FF bygger (såklart) på en extension, medan Operas finns i själva koden. Kanske låter underligt, men det är en sjukt stor skillnad när man är en mouse gesture junkie som en själv (använder det till allt).

Installerat FF3 jag också, men använder Opera som huvudbrowser. Allt för att undvika the hell of IE. Ett måste till Firefox är dock (1) Mouse gestures och (2) SmoothWheel

Firefox är bra, men Opera bättre

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Waxinator
Nej det borde stått 20mil. nedladdningar...

Var det ingen som blev förvånad över Tysklands topplacering tillsammans med USA ? Det var bara att monitorera antalet nedladdningar så såg man ett konstant flöde av 245dl/min under de två första dygnen... helt otroligt jämn nedladdningstakt när andra länder laddade ned med varierande flöde... ( = automatnedladdningar). Nära 2 miljoner tyskar har nu laddat ner FF3 !?! Tror inte det...

Inte så kontigt att Tyskland placerar sig så bra. Tyskland är, med sina 82 miljoner invånare, europas folkrikaste land.

Något som däremot är anmärkningsvärt är att Litauen laddade ner 411000 kopior. De är bara 3,3 miljoner invånare.
Med andra ord laddade 12,5% av befolkningen ner Firefox.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusnns
nu kanske firefox och opera kan närma sig internet explorer i användarvänlighet... kan dock bli lite svårt.

Det där tycker iaf jag blev väldigt bakvänt. Om du nu inte menar att ff3 blev sämre förstås... då är det ju ett korrekt uttalande.

Visa signatur

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zaturn87
Intel konkurrerar inte längre, de dödar...

Permalänk
Medlem

Nedladdnings statistik säger inte mycket. Intressantare och se statistik på olika webbsidor och då brukar inte fx ligga på mer än mellan 15 och 25% .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gekk
Huhu, var det bara jag som tyckte att ändringarna på address-rutan var hemska? T.ex: Tidigare om jag ville till sweclockers så skrev jag "sw", och väljer första i listan. Men nu listar den all möjlig dynga beroende på vad sidor har för meta-beskrivningar. Jisses.

Och sedan så tar ju history-listan sån plats med dubbla rader, beskrivning, ikon och elände. Inbyggd pop-up from hell. För att inte tala om att den räknar in favoriter i history-listan. Vad är detta?

Vill jag ha extrafunktioner och lulllull så borde jag kunna installera en addon för det och inte tvärtom, behöva addons för att få bort eländet.

Hur jag avskyr denna konsollifiering av mjukvara. Firefox 3.0 - för folk som inte klarar hantera ett tangentbord. Besviken dröjer jag mig kvar med 2.0.

Känner mig som en bakåtsträvare nu. ^^ Uppfriskande.

Finns anledningar för alla saker du listade.

Adresslistan är fantastisk, men många missar vad den gör. Först och främst, skapa en bookmark för Sweclockers. Bookmarks prioriteras framför history. Även viktigt att förstå är att listan lär sig. Om du skriver Sw och väljer Sweclockers.com i listan så kommer den nästa gång ge det inlägget högre prioritering. Länkar du besöker ofta kommer högre upp helt enkelt.

Man kan även ge bookmarks "tags". Säg till exempel att man har bookmarks för Metro.se och Aftonbladet.se. Skriver man in tag:en Nyheter på båda dessa kommer båda sidorna upp i listan bara man skriver "Nyh" eller hur många bokstäver det nu behövs.

Om något är det ju enklare att surfa med mer funktionalitet genom tangentbordet. Skriv några bokstäver och Tab/Shift-Tab eller pil upp/ner följt av enter för att nå bookmarks/history/tags. Kunde ju inte var enklare.

Permalänk
Medlem

Hur klockar man Firefox?

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Jag körde Firefox 2 förut, tills att jag testade Opera på min polares dator och vart helt såld.
Kanske låter som att jag försöker promota Opera nu, men alla som inte testat det borde verkligen ge det en ärlig chans! Musgesterna är hur smidiga som helst (håll ner högra musknappen och dra musen t ex. åt vänster för att gå till föregående sida, neråt för att göra en ny flik, höger för att gå framåt... etc.). Händer att jag glömmer bort att Windows inte har gesterna, och blir frustrerad över att jag inte kommer till föregående mapp i Utforskaren när jag viftar med musen ^^

Oavsett så är det kul att det går bra för Mozilla. Roligt att se att det är så många som väljer att köra med något annat än det som kommer med Windows

//Gorian

Spana in StrokIt, mousegestures överallt (lite irriterande i spel men tack och lov så går det enkelt att stänga av)
Edit: glömde länken http://www.tcbmi.com/strokeit/

Visa signatur

Q6600 @ 3 Ghz + Xigmatek Hdt s1283 - Asus P5Q Deluxe - 4850 - 200Mhz 4gb ddr2 800mhz - P182 -

Permalänk
Medlem

Eller pröva Firefox 3 med FireGestures så har du musgester i Firefox med prestandan av firefox

Edit:

Gekk!!!! Det finns massa ad-ons som ger den gamla "awsome-bar" som adress fält! Sök bara på Awsome-bar på teman och tillägg!

"Huhu, var det bara jag som tyckte att ändringarna på address-rutan var hemska? T.ex: Tidigare om jag ville till sweclockers så skrev jag "sw", och väljer första i listan. Men nu listar den all möjlig dynga beroende på vad sidor har för meta-beskrivningar. Jisses.

Och sedan så tar ju history-listan sån plats med dubbla rader, beskrivning, ikon och elände. Inbyggd pop-up from hell. För att inte tala om att den räknar in favoriter i history-listan. Vad är detta?"
// Gekk

Känner mig som en reklam gubbe för Firefox men jag tycker verkligen att Firefox 3 är mycket snabbare och bättre på de flesta sätt.

Permalänk

ehh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murmeldjur
Det där tycker iaf jag blev väldigt bakvänt. Om du nu inte menar att ff3 blev sämre förstås... då är det ju ett korrekt uttalande.

javisst blev det bakvänt. jag var nämligen SARKASTISK!

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk

Kör fortfarande troget med IE6 on XP!

Visa signatur

Amd64 X2 4200+ | Elitegroup KN1 Extreme | Geforce 9800gt | 4x512mb PC3200 | Wndows7 Ultimate & Windows Vista Ultimate

Permalänk

ehh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vigilante77
Kör fortfarande troget med IE6 on XP!

samma här!

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50