Zepto lanserar ny laptop för multimedia och spel

Permalänk
Melding Plague

Zepto lanserar ny laptop för multimedia och spel

Den skandinaviska laptoptillverkaren Zepto har idag lanserat en ny bärbar modell med multimedia och datorspel i fokus. Datorn heter Nox och har 15 tum-skärm, Geforce 9600M och Core 2 Duo-processor.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ingen extrem SLI-konfiguration, och inte heller någon extrem prislapp.

Permalänk
Medlem

Verkar vara en vettig bärbar med lagom prestanda.. Jag hade nog kunnat tänka mig en sån om jag skulle ha en bärbar

EDIT: Finns förresten Blu-ray tillgängligt i konfiguratorn nu..

Permalänk
Medlem

Om jag skulle haft en bärbar speldator skulle det kanske bli en sånhär...

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Var är 1440x900 skärmen?!

Detta tycker jag är en riktig miss. 1280x800 är för lite och 1680x1050 är för mycket för en 15.4".

Bilderna var inte så bra men jag hoppas verkligen att de har slutat med löjliga saker som att färga hörlurs och mickuttaget grönt och rött, typisk sak som verkligen har fått mig att tycka illa om Zeptos design.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Riktigt tråkig design, och komponenterna var ju inget revolutionerande heller.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Haha riktigt skön trailer, känns som att det är en actionfilm som kommer ut! Ett 9600 GT räcker väl gott och väl åt en 15.4 " skärm? Zepto steg i min aktning i och med den här laptopen, något att tänka på inför framtida köp..

Visa signatur

Antec Sonata III | Pentium D 820 2.8 GHz | Zalman CNPS9500 | 1024 MB RAM | Asus Extreme X1950 PRO 256 MB Crossfire Edition | 3DMark06 4453

Permalänk
Medlem

Hur bra presterar grafikkortet? Sitter med en laptop med ett 8400M G nu vilket funkar okej när man spelar WoW själv men när det är raids eller instanser så går det sååå segt...

Permalänk
Medlem

Undrar när de första recensionerna/testerna kommer? ska köpa en laptop inför universiteten... men jag vill ha max-prestanda för max 8.5k så jag väntar lite med köpet...

Visa signatur

Asus A8n-sli deluxe | AMD643200+ 2.0 Ghz, venice | Kingmax 2x512 CL2.5 DDR400 | Geforce 6800 Nu 256mb | Maxtor diamondmax plus 10 160GB sata | original nätaggregat 500W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nickenicke
http://banners.zepto.com/Trailers/Nox/index.html

Spana in trailern!

Trailern var verkligen kung. Om det blir aktuellt med en bärbar, verkade denna ha tillräckligt bra prestanda för mig. Samtidigt som prislappen inte ger en skrämselhicka.

Permalänk
Medlem

Jäklar vilken fin trailer, för att inte tala om datorn. Riktigt snygg! Om jag hade pengar skulle jag kolla en extra gång på den här.

Permalänk
Medlem

Mjaa det tar sig för zepto.. de blir kanske störst i världen snart

Permalänk
Medlem

Om man väljer att konfigurera den dyrare Noxen, hur fan kan det kosta 6600 att får 8gb minne ?
Låter lite för dyrt

Visa signatur

Moderkort:Asus X99-Deluxe II - Cpu: Intel Core I7 6950X - Minne: Kingston 4x8Gb 2400Mhz - Gpu: ASUS ROG Strix GTX 1080 Gaming Advanced - SSD: Intel 750 NVMe 800 GB - Psu: CM Real Power 1250 - Chassi: Fractal Design - Skärm: Qnix QX2710 LED

Permalänk

ehh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zowix
Mjaa det tar sig för zepto.. de blir kanske störst i världen snart

Här slår man på datorn och får sig ett gott skratt!

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

jag hoppas verkligen för zeptos skull att detta inte är spel-laptopen som skulle annonseras i våren.

Permalänk
Avstängd

Om det hade varit en 14-tummare så hade jag köpt den. Så jävla snygg! Älskar verkligen den klassiskt råa laptop-designen.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem

när får man se ett test av Noxen månntro?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thallid
Älskar verkligen den klassiskt råa laptop-designen.

Det är iaf ett steg mot något bättre än många av dagens bärbara.

Permalänk

Vilket monster till bärbar dator!!

Visa signatur

Bianconeri siamo noi, ma chi cazzo siete voi?

Permalänk
Avstängd

ohh! en sån måste man ju skaffa

Visa signatur

Manli GeForce 8800GTS 512 @ 756/1890/1100

Permalänk
Medlem

Haha, såg precis trailern. Den är så överdriven att den blir kung Man vill verkligen ha en sån dator när man tittar på den

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Äntligen digital bildutgång. Det var väl inte så svårt, Zepto?

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk

Den ser sannerligen intressant ut

Permalänk

Sitter på deras före detta värsting då antar jag 6625'a me max konfig. Och en svaghet som inte syns på siffror också vidare är att den har en ohygglig värmeutveckling.

Hade vatt intressant o veta om dem fixat bättre kylning på noxen.

Permalänk
Medlem

Lenovos svarta laptops är riktigt snygga, men Zeptos ser ut som billiga leksaker. Tyvärr.

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem

Riktigt schysst prestanda till det priset. Definitivt ett alternativ nu när det snart är tid att byta ut nuvarande laptop.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av filosofis
Sitter på deras före detta värsting då antar jag 6625'a me max konfig. Och en svaghet som inte syns på siffror också vidare är att den har en ohygglig värmeutveckling.

Hade vatt intressant o veta om dem fixat bättre kylning på noxen.

Vad hade du förväntat dig då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vAYabo
jag hoppas verkligen för zeptos skull att detta inte är spel-laptopen som skulle annonseras i våren.

De har en 17"-laptop på gång med lite kraftfullare komponenter, avsedda för spel. Den är dock ej lanserad ännu.

Permalänk
Medlem

Kul att man kan byta ut grafikkortet i framtiden också

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies