Permalänk
Medlem

Kom Sverige AB?

Har nyligen beställt ett HD4870 från komplett till hämtbutiken i Göteborg. Enligt sidan använder de Kom Sverige AB som leverantör och jag kan inte hitta dem för fem öre. Jag har ett trackingnummer men vad är det värt när jag inte kan finna någonstans att söka på det?

Någon som har länk till Kom Sverige AB och är villig att dela med sig? Har redan googlat och sökt på hitta.se men kammat noll!

Visa signatur

7700K Stock med Noctua NH-U12A, 16GB Corsair Vengeance PC3000@3200, MSI 1080 8G Öppnad power profile, Corsair HX 750W
NVME bootdisk, ett par SATA SSDs och en drös med 2-4TB diskar med semesterfilmer och Plex-server
AOC Q27G2E/BK 27" 1440p VA @ 155Hz

Permalänk
Inaktiv

http://pb.arbetsformedlingen.se/Standard/DetaljeradSokning/Vi...

Citat:

Komplett.se och inWarehouse.se ingår som varumärken i företaget Kom Sverige AB, vilket i sin tur ingår i den norska Koncernen Komplett ASA

Det är vad jag hittade via google.

Permalänk
Medlem

det är deras egna bilar som kör

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Den logiska följdfrågan blir då? Var går det att kolla om paketet kommit fram eller vart det är?

Visa signatur

7700K Stock med Noctua NH-U12A, 16GB Corsair Vengeance PC3000@3200, MSI 1080 8G Öppnad power profile, Corsair HX 750W
NVME bootdisk, ett par SATA SSDs och en drös med 2-4TB diskar med semesterfilmer och Plex-server
AOC Q27G2E/BK 27" 1440p VA @ 155Hz

Permalänk
Medlem

bara att logga in så får du direkt upp orderhistoriken

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

borde väl lätt kunna gå att kontakta komplett, dom borde kunna leta/hjälpa på det tracking numret du fick av dom
Eller om du angivit något telefonnummer så hör dom av sig när det går att hämta, men kontakta komplett du

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Det blir nog bra. Av någon härlig anledning så har ju just Göteborgs hämtbutik inte öppet på lördagar som hämtbutikerna i Malmö och Stockholm har, så det blir att hämta på måndag då det borde finnas där.

Visa signatur

7700K Stock med Noctua NH-U12A, 16GB Corsair Vengeance PC3000@3200, MSI 1080 8G Öppnad power profile, Corsair HX 750W
NVME bootdisk, ett par SATA SSDs och en drös med 2-4TB diskar med semesterfilmer och Plex-server
AOC Q27G2E/BK 27" 1440p VA @ 155Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mezzo_
så det blir att hämta på måndag då det borde finnas där.

med tanke på att det inte kommer förrän i början av juli så antar jag att du inte menar nu på måndag

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Avstängd

Lite svårt med att få det på måndag då det tidigaste kortet dom får är den 4/7 och det är bara 41st... hur många är det inte som har förbokat/beställt en kort redan?

Själv tog man en 4850 PowerColor, finns i lager, väntar med 4870 tills jag köper bättre moderkort och kör CF, troligen har 4870:an blivit billigare då.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av twit
med tanke på att det inte kommer förrän i början av juli så antar jag att du inte menar nu på måndag

Nej, mitt Shappire blev skickat idag (fredag) och kommer på måndag. Från Komplett.

Till TS: ditt paket kommer till hämtbutiken på kruthusgatan 19, och du kommer få ett sms när paketet är framme om du har angett mobilnummer, i annat fall bara mail.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av twit
med tanke på att det inte kommer förrän i början av juli så antar jag att du inte menar nu på måndag

Med tanke på att flera fått sina kort skickade och även mitt står som packat och skickat så tror jag att du är ute och cyklar.

Visa signatur

7700K Stock med Noctua NH-U12A, 16GB Corsair Vengeance PC3000@3200, MSI 1080 8G Öppnad power profile, Corsair HX 750W
NVME bootdisk, ett par SATA SSDs och en drös med 2-4TB diskar med semesterfilmer och Plex-server
AOC Q27G2E/BK 27" 1440p VA @ 155Hz

Permalänk
Medlem

då har de väl redan fått in en liten sändning, lyckostar

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av twit
då har de väl redan fått in en liten sändning, lyckostar

PWNED!

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Avstängd

Jisses jävlar vad snabbt grafikkortet kom, beställde fredag kväll och skickades under söndagen och för dryga 15min sen fick jag SMS att paketet ligger hos ICA.

Blir nog att handla oftare från komplett, dom hade ju lite problem med leveranstidet tidigare men det kan man knappast påstå att dom har idag.

Citat:

Order lagd: 2008-06-27T19:56 WEB

Plockning påbörjad: 2008-06-29T13:31
Färdigpackat: 2008-06-29T13:31

30 jun kl 11:43 ICA Supermarket Kolsva Handel, Försändelsen har kommit till Postens serviceställe

30 jun kl 12:40 Posten, SMS-avisering har skickats till mottagaren

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Om du läser informationen från Komplett så skriver dom att du kan spåra ditt paket via Posten eller Kompletts egna hemsida beroende på vilken typ av leverans. Och är det då Kom Sverige AB så följer du leveransen på www.komplett.se. Du loggar in på sidan och söker bland dina ordrar så kommer du se status på om din beställning är mottagen, packad, skickad eller om den ankommit i hämtbutiken.

Permalänk
Medlem

Inte så nödvändigt att dra liv i en 1.5 år gammal tråd, eh?

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schrimp
Inte så nödvändigt att dra liv i en 1.5 år gammal tråd, eh?

Jo, trådskaparen kanske har inte fått packeten än

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Order lagd: 2009-12-20 WEB

Orderstatus: Släppts för plock

(Sänd samtliga varor i en samlad försändelse.) = Är det ett tecken för att det är på väg till hämtbutik?

Jag är grymt besviken på Komplett och kommer troligtvis inte handla där igen. En sån här försening är oacceptabelt. Det skall ta max 7 dagar vilket är okej men 3 veckor+...?

Och ni skriver att man kan ta reda på sitt paket är det en fullständig lögn. Inte ens arbetarna på Komplett får reda på vart Kom Sverige AB kör någonstans verkar det som när man frågat.

"så kommer du se status på om din beställning är mottagen, packad, skickad eller om den ankommit i hämtbutiken."

Stämmer definitivt inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zyphr
Order lagd: 2009-12-20 WEB

Orderstatus: Släppts för plock

(Sänd samtliga varor i en samlad försändelse.) = Är det ett tecken för att det är på väg till hämtbutik?

Jag är grymt besviken på Komplett och kommer troligtvis inte handla där igen. En sån här försening är oacceptabelt. Det skall ta max 7 dagar vilket är okej men 3 veckor+...?

Och ni skriver att man kan ta reda på sitt paket är det en fullständig lögn. Inte ens arbetarna på Komplett får reda på vart Kom Sverige AB kör någonstans verkar det som när man frågat.

"så kommer du se status på om din beställning är mottagen, packad, skickad eller om den ankommit i hämtbutiken."

Stämmer definitivt inte.

Alltid funkat för mig. Det står om det skickats eller ankommit till hämtbutiken, vad mer vill du veta? "Ditt paket passerade en bensinstation på E18 klockan 05:40" ?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Haha nej det måste du själv förstå men skulle du klaga om dom åtminstone hade lite bättre koll? Till exempel uppdatering vilken ordning din dator ligger i, vart deras monterings byggnad ligger någonstans. Det har jag tagit redan på om den befinner sig i Norge. Varsågod. Vilken tid frakten åker därifrån så man kan räkna ut själv vilken tid den bör befinna sig i Sverige (Malmö, Sthlm, Gbg) innan man får sms. + Jag fick ingen uppdatering som Packad,Skickad innan jag ringde dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zyphr
Haha nej det måste du själv förstå men skulle du klaga om dom åtminstone hade lite bättre koll? Till exempel uppdatering vilken ordning din dator ligger i, vart deras monterings byggnad ligger någonstans. Det har jag tagit redan på om den befinner sig i Norge. Varsågod. Vilken tid frakten åker därifrån så man kan räkna ut själv vilken tid den bör befinna sig i Sverige (Malmö, Sthlm, Gbg) innan man får sms. + Jag fick ingen uppdatering som Packad,Skickad innan jag ringde dem.

Citat från kompletts hemsida:

Citat:

Hämtbutik | 39 kronor
Priset gäller oavsett hur stort ditt paket är
Du som är bosatt i Stockholm, Göteborg eller Malmö kan få dina produkter levererade snabbt och enkelt till en av våra hämtbutiker. När du beställer produkter som finns på lager innan 17:00 finns din order att hämta redan nästa vardag.

Så det bör ju betyda att leveransen går efter klockan 17.00 och kommer fram till nästa dag. Varifrån den åker är ju mindre intressant för kunden.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Nu råkar det vara så att den inte stämmer om du skall vara så noggrann. Mitt kit skickades kl 15:07 och kom inte till butiken idag. Så jag skulle tycka det vore intressant hur den tar sig till vägars.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zyphr
Order lagd: 2009-12-20 WEB

Jag är grymt besviken på Komplett och kommer troligtvis inte handla där igen. En sån här försening är oacceptabelt. Det skall ta max 7 dagar vilket är okej men 3 veckor+...?

Du tror inte det har att göra med att du la din order dagarna innan jul? Under jul och nyår är det inte alltid öppet på många ställen hoppas jag att dem flesta förstår? Därefter kommer trettondan som också är röd och det blir ytterligare en kort vecka.

Om du seriöst trodde att du skulle få din order på 7 dagar när du lägger beställningen söndagen den 20e december så är det dags att tänka om.
Jag tror du hade kunnat göra samma beställning på dem flesta onlinebutiker och fått samma resultat.

Vill man köpa billigt köper man online och får vänta på prylarna. Vill man ha grejerna direkt köper man i fysisk butik och får varan i handen till ett oftast högre pris. Man kan inte både ha kakan och äta den...

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

21 arbetsdagar+ om du tar bort alla helgdagar+röda dagar.
Och nej det är självklart. Men max 7 arbetsdagar. Det tar cirka 1timma lite mindre att fixa i ordning en dator. Varför jag inte gjorde det själv var ett misstag jag får stå på mig.

Resten av det du skrev nu var så dumt att ja fick mig ett skratt. ty

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zyphr
21 arbetsdagar+ om du tar bort alla helgdagar+röda dagar.
Och nej det är självklart. Men max 7 arbetsdagar. Det tar cirka 1timma lite mindre att fixa i ordning en dator. Varför jag inte gjorde det själv var ett misstag jag får stå på mig.

Resten av det du skrev nu var så dumt att ja fick mig ett skratt. ty

Med tanke på antalet beställningar vid jul har du tur om de kollade på din order vid den 4e januari. Detta är ju något man vet, beställer du några dagar innan jul lär det vara kösystem som man hamnar långt bak i, och då fixas sakerna efter jul och nyår.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"