Komplett levererar 64-bitars OS vid köp av system med 4GB minne?

Permalänk

Komplett levererar 64-bitars OS vid köp av system med 4GB minne?

Ja, ni ser rubriken.

Min fråga är, när jag valt ett datorpaket hos komplett och väljer att konfigurera själv och väljer 4GB minne till systemet så är rubriken tydlig vid val av OS, det står 32-bitars version. Komplett själva är noga med att informera under produktsidorna för de minnen som har 4GB att man bör ha 64-bitars OS för att de ska fungera fullt ut, jag kan citera på en av produktsidorna för ett 4GB minne:

"OBS! För att få användning av 4GB krävs ett 64-bits operativsystem."

Frågan är om jag väljer exempelvis "Vista Ultimate Swe", kommer den i 32-bitars version eller 64-bitars version om jag väljer 4GB?

Jag vet att jag kan ställa frågan till Kompletts support men nu är det lördag, det är stängt och jag har sett att det finns folk från Komplett som hänger i forumet så om någon vänlig själ eller någon av er som beställt tidigare vet så vill jag gärna ha svar på frågan vad som händer om jag väljer ett OS och samtidigt har valt 4GB. Tänkte beställa dator i helgen men ev. får jag vänta tills nästa vecka om jag inte får svar på frågan.

Jag vill inte beställa en dator med 4GB minne och "bara" få ett 32-bitars OS.

Tack på förhand

Visa signatur

The easiest things in life are the hardest to implement

Permalänk
Medlem

Jag tror att det är som så att man alltid får 32-bits varianten och sedan får man kontakta Microsoft för att få 64-bitars varianten också (kostnadsfritt).

Är inte hundra på detta dock.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bockhorn
Jag tror att det är som så att man alltid får 32-bits varianten och sedan får man kontakta Microsoft för att få 64-bitars varianten också (kostnadsfritt).

Är inte hundra på detta dock.

Jo, men dom har ju även 64-bitars i butiken. Känns ju overkill att behöva beställa 32-bitars, ringa microsoft o vänta på deras godkännande av någon form när det redan finns 64-bitars version som säljs av Komplett. Eller hur?

Men visst, har du rätt då är jag förvånad/chockad (nästan iaf)

Visa signatur

The easiest things in life are the hardest to implement

Permalänk
Medlem

Du är tvungen att beställa paket utan OS och sedan lägga till 64-bitars separat, var iaf hur det fungera för några månader sedan från kompletts sida.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibymafayhas
Du är tvungen att beställa paket utan OS och sedan lägga till 64-bitars separat, var iaf hur det fungera för några månader sedan från kompletts sida.

Japp, precis som du skrev samt att jag fick svar från supporten via mail (trodde inte jag skulle få svar under helgen) så måste jag beställa utan OS och beställa det separat, precis som du också skrev. Då vet jag hur jag ska göra iaf.

Tack för svaren!

Visa signatur

The easiest things in life are the hardest to implement