Diablo 3 officiella tråden

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
ok inte läst hela tråden men har säkert nämnts,, men varför inte 2 grr??

Här har ni massa trailers, samt 19 min Gameplay

http://www.gametrailers.com/game/8234.html#Content

Som sagt,, Sjukt att det är officiellt nu :/ legat i skuggorna alla dessa år och många trodde det skulle ta jätte länge innan det kom eftersom dom fortfarande uppdaterar Diablo II men nu är det här och med 19 min gameplay helt plötsligt :/ Kusligt likt Mythos men finns en del fördelar... bara dom lyckas behålla den välkända Diablo känslan sen får det se ut som det vill

Den senaste D2 patchen tog ju bara bort CD skyddet vad jag vet, ingen CD mer :D, men man måste kopiera över musikfilen till diablo installationsmappen

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

åhhh... underbart. Ståpäls och rysningar redan nu. Förstår inte hur folk kan vara negativa mot spelet, Blizzard har aldrig släppt ett dåligt spel och jag har svårt att tänka mig att de någonsin kommer att göra det heller. De skulle hellre göra om spelet från början än att släppa ett dåligt spel, var det inte det som hände med Star Craft: Ghost?

Jag längtar i alla fall efter både SC2 och Diablo III.

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onix
"Också" variation förnöjer.

bedragaren_no1 - Har du spelat Diablo2 så vet du själv att miljön inte består av sådan miljö. Visst Diablo1 gör det.

Ja, Diablo 1 gör det och stora delar av diablo 2. Men du kanske inte vågade gå in i grottorna för att de var läskiga? Därför du blir förvånad när Diablo 3 ska innehålla inomhusmiljöer som för dig upplevs som instängda (hur man kan tycka det övergår dock mitt förstånd efter att ha sett videon).v

Hur långt kan man ha kommit i diablospelen om man upplever det där som instängt?

Visa signatur

"Äcklig, petar alltid bort den med ett hårt pommes." - Sgt. Pepper

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onix
"Också" variation förnöjer.

bedragaren_no1 - Har du spelat Diablo2 så vet du själv att miljön inte består av sådan miljö. Visst Diablo1 gör det.

Wic - Jag skrev att det är ljust överallt UTÖVER dungenons. Dry hills, Far oasis, Lost city, Canyon är en stor del av Act2. (Om man nu spelar spelet, istället för att boosta.)

Om det är nåt ställe som inte är ljust så är det väl Lost city. Det är så mörkt där när man följer storyn så man går vilse i sin egen ficka.

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bedragaren_no1
Ja, Diablo 1 gör det och stora delar av diablo 2. Men du kanske inte vågade gå in i grottorna för att de var läskiga? Därför du blir förvånad när Diablo 3 ska innehålla inomhusmiljöer som för dig upplevs som instängda (hur man kan tycka det övergår dock mitt förstånd efter att ha sett videon).v

Hur långt kan man ha kommit i diablospelen om man upplever det där som instängt?

Ursäkta?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Largoplz
Om det är nåt ställe som inte är ljust så är det väl Lost city. Det är så mörkt där när man följer storyn så man går vilse i sin egen ficka.

Lost city är inte speciellt mörkare än något annat i Act2.
Min poäng är fortfarande att miljöer variera, och lär göra det i Diablo3 med.
The end.

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onix
Ursäkta?

Lost city är inte speciellt mörkare än något annat i Act2.
Min poäng är fortfarande att miljöer variera, och lär göra det i Diablo3 med.
The end.

det ska dom göra annars blire samma sak om o om. men att ha D3 så ljuset som den verkar vara på D3 är misstag tycker jag. folk har längtat i 6 år minst för en ny Diablo game, så hoppas att de inte klantar till deT!

Visa signatur

Awesome stuff can be found @ www.demonshalo.com
follow us on twitter: www.twitter.com/demonshalo_com

Permalänk
Medlem

Man längtar ju otroligt mycket!

http://www.youtube.com/watch?v=uhWhOTap-QE

Visa signatur

• HP Pavilion DV6-6103eo
• Sony Ericsson Xperia Ray

Permalänk

Varför är endel så bittra ni har fått se _2_ olika ställen i spelet, betyder de att hela spelet endast kommer bestå av de 2 miljöerna? nej skulle inte tro det, var glada över att de bestämt sig för att göra ett nytt spel istället... (ja jag tänker mest på dig bedragaren_no1, var lite glad nu )

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk

Jag hoppas det kommer bli lite orientaliska varma miljöner igen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bedragaren_no1
Vilken ärthjärna som gjort den bilden. Hoppas D3 aldrig kommer ut. Massan som inte fattar vad Diablo-spelen handlar om förtjänar det inte. Jag avstår hellre från diablo än ser ett anrikt spelnamn svärtas ner av ett nyårsfyrverkeri med godisgubbar som spricker runt och pucklar på varandra med sina gelesvärd.

Varför hurrar man när ändå inte vet nånting om Diablo? Har man nån gång spelat diablo så förstår man från första tonen på gitarren vilket spel det handlar om men för nötterna på filmen dröjer det ända till slutet innan dom fattar vad det handlar om. Snacka om att visa att man är en färsking.

Varför sitter massa färskingar och hurrar för en uppföljare till Diablo när dom inte ens spelat originalet och kommenterar om hur väl grafiken passar in i Diablo-atmosfären?

Hahaha, så du tycker att du har ensamrätt på hur Diablo ska se ut? Det låter så på ditt inlägg iaf, väldigt nedlåtande på andras åsikter.

Jag tycker att det går bra att debattera hur spelet ser ut och de flesta har kommit med vettiga inlägg (inte du). Själv gillar jag den nya looken, men accepterar att det finns konservativa fans som vill ha gritty nedtonad look. Dock hindrar det inte att jag i mina inlägg försöker visa att den nya looken är bra. Bilden är nog liten gliring till han som gjorde de andra bilderna inte så allvarligt menat.

Permalänk

Även om det är ljusare så är det blodigare iaf. Kolla på bossen i slutet när han sliter huvudet av en kille.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem

Jag sitter här och småskrattar åt alla nobodies som förbehåller sig rätten att kritisera uppföljaren till Diablo 2 för att dom kallar sig ett "fan" av serien men i själva verket är randoms.

Vad i hellvete är det ni spelat D1/D2 för? Singleplayer?

Vem FAN bryr sig om grafiken är för ljus? Hela jävla spelet handlar om att utveckla en karaktär med FET equipment, inte att få bånge för att det är "mörka" miljöer och att mina vänner i trenchoat och långt svart hår ska ha något att göra i rollspelsklubben på lördagar.

Det här med rätt till sin egen åsikt...Nä, inte det när det gäller D3. Punkt slut.

Var glada att det kommer.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bedragaren_no1
Varför hurrar man när ändå inte vet nånting om Diablo? Har man nån gång spelat diablo så förstår man från första tonen på gitarren vilket spel det handlar om men för nötterna på filmen dröjer det ända till slutet innan dom fattar vad det handlar om. Snacka om att visa att man är en färsking.

Alltså jag spelade Diablo ett innan du ens var påtänkt, så jag är ledsen men jag är coolare än du. Sitt ner och var tyst medan vi stora grabbar ser fram emot ett spel som BLIZZARD gör som BLIZZARD vill ha det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Jag sitter här och småskrattar åt alla nobodies som förbehåller sig rätten att kritisera uppföljaren till Diablo 2 för att dom kallar sig ett "fan" av serien men i själva verket är randoms.

Vad i hellvete är det ni spelat D1/D2 för? Singleplayer?

Vem FAN bryr sig om grafiken är för ljus? Hela jävla spelet handlar om att utveckla en karaktär med FET equipment, inte att få bånge för att det är "mörka" miljöer och att mina vänner i trenchoat och långt svart hår ska ha något att göra i rollspelsklubben på lördagar.

Det här med rätt till sin egen åsikt...Nä, inte det när det gäller D3. Punkt slut.

Var glada att det kommer.

Du är en sådan som bara bryr sig om siffror.

Många uppskattar det estetiska arbetet i spel också.

Bryr man sig endast om siffror så kan man ju undra om dessa spelare verkligen förstår nöjet och uppskattningen i ett spel. Sånt är bara så sorgligt att höra.

@bedragaren_no1
Jag håller med dig men du reagerar lite för hårt.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av halle7

D2 var ju roligt när det kom, men expansionen mer än dubblade nöjet. Undrar om det blir så med D3s expansion när den väl kommer...

Måste säga att JAG tycker att du har 100% fel med ditt påpekande där. Vad expansionen tillförde var:
1 ny act (WOW!!!!)
2nya klasser
och items som förstörde hela spelet. (t.ex Teleport blev ett item och inte en skill)

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
Varför är endel så bittra ni har fått se _2_ olika ställen i spelet, betyder de att hela spelet endast kommer bestå av de 2 miljöerna? nej skulle inte tro det, var glada över att de bestämt sig för att göra ett nytt spel istället... (ja jag tänker mest på dig bedragaren_no1, var lite glad nu )

Varför ska jag vara glad över att dom gör World of Warcraft:single player och kallar det diablo 3?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Hahaha, så du tycker att du har ensamrätt på hur Diablo ska se ut? Det låter så på ditt inlägg iaf, väldigt nedlåtande på andras åsikter.

Jag tycker att det går bra att debattera hur spelet ser ut och de flesta har kommit med vettiga inlägg (inte du). Själv gillar jag den nya looken, men accepterar att det finns konservativa fans som vill ha gritty nedtonad look. Dock hindrar det inte att jag i mina inlägg försöker visa att den nya looken är bra. Bilden är nog liten gliring till han som gjorde de andra bilderna inte så allvarligt menat.

Det som hindrar mig från att visa att det nya julgrans-inpirerade färgtemat är bra är att jag tycker det är skit. Och det är för att det inte hör hemma i Diablovärlden.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Jag sitter här och småskrattar åt alla nobodies som förbehåller sig rätten att kritisera uppföljaren till Diablo 2 för att dom kallar sig ett "fan" av serien men i själva verket är randoms.

Vad i hellvete är det ni spelat D1/D2 för? Singleplayer?

Vem FAN bryr sig om grafiken är för ljus? Hela jävla spelet handlar om att utveckla en karaktär med FET equipment, inte att få bånge för att det är "mörka" miljöer och att mina vänner i trenchoat och långt svart hår ska ha något att göra i rollspelsklubben på lördagar.

Det här med rätt till sin egen åsikt...Nä, inte det när det gäller D3. Punkt slut.

Var glada att det kommer.

Jag förstår om du kommer tycka om WoW:single player+battle.net edition. Men varför kalla det Diablo och få en massa fjortisar att kalla sig Diablofans när dom eg är WoW-fans?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Alltså jag spelade Diablo ett innan du ens var påtänkt, så jag är ledsen men jag är coolare än du. Sitt ner och var tyst medan vi stora grabbar ser fram emot ett spel som BLIZZARD gör som BLIZZARD vill ha det.

Du vet om att det inte var blizzard som utvecklade Diablo va? Blizzard har gjort många usla spel SC:ghost, warcraft adventures, warcraft 3, WoW. Hypat skräpföretag som nu också tänker förstöra Diablo-namnet. Starcraft 2 ser ju också ut att bli skit med plastfigurer som sprutar neongrön gegga.

Visa signatur

"Äcklig, petar alltid bort den med ett hårt pommes." - Sgt. Pepper

Permalänk

Woot! Expansionen var ju toppen! Nya saker med mer unika speciella effekter. Runord och karaktärsspecifika föremål var ju kul också. Fixade många färdigheter. Fixade så att unika föremål faktiskt var bra. 1 ny act är wow. Vad skulle du viljat ha? DOm nya klasserna var bra på alla sätt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bedragaren_no1
Varför ska jag vara glad över att dom gör World of Warcraft:single player och kallar det diablo 3?

....Vad?
Först, Diablo kom bra före wow.
Och senast jag kollade så fanns inte Diablo med i Warcraft, Dom har tagit EN sak ifrån Warcraft, Och det är ett namn på en sorts gubbe som man kan vara, och du kallar det Wow:Sp?

Permalänk
Medlem

Stfu

Kan inte alla som ska kritisera innan dem sett det färdiga resultatet,
ponera sig detta:

Du (en lvl 14, snabb boostad nwb) plötsligt lämnad ensam i hell öga mot öga med Diablo.

Så vi andra som längtat efter detta kan säga;

ÄNTLIGEN!!!!!!!!!!!!

Permalänk
Hedersmedlem

Kan inte säga hur spelkänslan kommer bli men jag måste hålla med om att viss grafik på träd och gräs är alldeles för ljus och trevlig. Det är inte så diablo ska vara helt enkelt. Det har funnits träd och grönt i ettan och tvåan men i mycket mörkare nyans än vad man har fått se i D3.

Det kanske blir skitkul att spela iaf men så ser jag det just nu.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
Kan inte säga hur spelkänslan kommer bli men jag måste hålla med om att viss grafik på träd och gräs är alldeles för ljus och trevlig. Det är inte så diablo ska vara helt enkelt.

Det är inte hur något spel i seriös stil ska se ut.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bedragaren_no1
Varför ska jag vara glad över att dom gör World of Warcraft:single player och kallar det diablo 3?

Det som hindrar mig från att visa att det nya julgrans-inpirerade färgtemat är bra är att jag tycker det är skit. Och det är för att det inte hör hemma i Diablovärlden.

Jag förstår om du kommer tycka om WoW:single player+battle.net edition. Men varför kalla det Diablo och få en massa fjortisar att kalla sig Diablofans när dom eg är WoW-fans?

Du vet om att det inte var blizzard som utvecklade Diablo va? Blizzard har gjort många usla spel SC:ghost, warcraft adventures, warcraft 3, WoW. Hypat skräpföretag som nu också tänker förstöra Diablo-namnet. Starcraft 2 ser ju också ut att bli skit med plastfigurer som sprutar neongrön gegga.

Jag skiter väl fullständigt i hur fan grafiken ser ut i Diablo 3? Det hade helt seriöst fått vara celshading och jag hade spelat det ändå - med glädje.

Blizzard har testat tre uppsättningar av grafik/coloring som jag förstod det och valde den här, jag tror dom avgör bättre hur fan spelet ska se ut någon grinolle på ett forum.

Vad tror du själv?

EDIT : Om du tar en titt på gameplayvideon så nämner dom vid ett tillfälle "And now for the loot, one of the most important things in a game like this" eller något liknande.

Men du tycker att loot = wow?

Helt seriöst, du kan fan inte ha spelat varken D1 eller D2.

Du är säkert en av dom som är för det här jävla påhittet att loot exempelvis ska delas ut jämt i en grupp?

Du vet, hela grejen med varför D2 var kul i 6 år = se färgade saker ploppa upp på marken, men du kanske missade det när du letade mörka rum och realistisk grafik.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bedragaren_no1

Du vet om att det inte var blizzard som utvecklade Diablo va? Blizzard har gjort många usla spel SC:ghost, warcraft adventures, warcraft 3, WoW. Hypat skräpföretag som nu också tänker förstöra Diablo-namnet. Starcraft 2 ser ju också ut att bli skit med plastfigurer som sprutar neongrön gegga.

det var visst blizzard som utveckla diablo 1, dock inte expansionen, sen att du tar upp sc:ghost som uselt spel när det inte ens har släppts får mig att undra om du bara är här för att trolla och reta upp folk

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breadcrab
Woot! Expansionen var ju toppen! Nya saker med mer unika speciella effekter. Runord och karaktärsspecifika föremål var ju kul också. Fixade många färdigheter. Fixade så att unika föremål faktiskt var bra. 1 ny act är wow. Vad skulle du viljat ha? DOm nya klasserna var bra på alla sätt.

Klass specifika items var väl OK, att uniqs är bättre än rare kan jaginte hålla med om eftersom uniqs är rare och rare är uniqs, hela spelet är lite mysko i och med det. Och anledningen till att jag säger att det förstörde D2 (dock inte classic d2) är att i patch 1.10 (om jag inte missminner mig) så förstörde dem teamplay totalt. En barb som teleporterar sig och en sorceres som använder battle orders. Vad kommer härnäst? En druid som använder blessed hammer? JA GE MIG DRUID MED BLESSED HAMMER MED EN MERCENARY SO MANVÄNDER PRIDE. SNÄLLA GE MIG NU!

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bedragaren_no1
Varför ska jag vara glad över att dom gör World of Warcraft:single player och kallar det diablo 3?

Whops, läste jag de där? har du ens spelat World of Warcraft?

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
Whops, läste jag de där? har du ens spelat World of Warcraft?

Vad är world of warcraft, ni pratar om det hela tiden. Kan NÅGON vara snäll och förklara?

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tehlamah
det var visst blizzard som utveckla diablo 1, dock inte expansionen, sen att du tar upp sc:ghost som uselt spel när det inte ens har släppts får mig att undra om du bara är här för att trolla och reta upp folk

Nej blizzard köpte upp företaget som gjorde diablo strax innan det släpptes och döpte om det till Blizzard North. Finns inte många spår kvar av blizzard north (vilket syns tydligt i diablo 3).

Vad spelar det för roll om SC:ghost inte släpptes? Diablo 3 har väl inte heller släppts? Dom kanske själva (förhoppningsvis) inser hur mycket det suger och drar tillbaka det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF

Blizzard har testat tre uppsättningar av grafik/coloring som jag förstod det och valde den här, jag tror dom avgör bättre hur fan spelet ska se ut någon grinolle på ett forum.

Blizzard är ju kända för att göra usla spel så det förvånar mig inte att fom valde att göra WoW:single player istället för ett riktigt diablospel.

Visa signatur

"Äcklig, petar alltid bort den med ett hårt pommes." - Sgt. Pepper

Permalänk
Avstängd

bedragaren_no1: jag håller med dig på en hel del av dina punkter, men som sagt är man en minoritet på det här forumet så klankar alla ner på en. (har upplevt detta i flertalet andra trådar) Verkar som om man inte får ha en egen vilja och tro, luktar det kommunism eller har jag fel?

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bedragaren_no1
Blizzard är ju kända för att göra usla spel så det förvånar mig inte att fom valde att göra WoW:single player istället för ett riktigt diablospel.

Du tror inte det är dags att lägga ner sandlådefasonerna nu? Smaken är förvisso som baken men Blizzard är skapare av SC, WoW och Diablo 2. Tre spel som är odiskutabla ledare i sin respektive genre.

Att du inte gillar dom är sin sak men försöker du påstå att "Blizzard är kända för att göra usla spel" så är du fantamig totalt jävla akterseglad.

Permalänk
Medlem

Ser mycket mysigt ut, man har hela tiden hoppats att blizzard hållt på med ett diablo3 och när det kom fram nu att man gjort det blev man förjävla glad.

Det som visas i gameplay-filmen är riktigt lovande. Jag gillar utseendet på det lilla man fått se även om inget av diablo-spelen någonsin handlat om grafik.
Däremot märker man att det är långt ifrån en färdig produkt dels visas mest action och inte tex characterscreens, skill books och andra saker.
Dom saker som visas, klippdockan mm. verkar också vara lite "oslipade".

Det är samma visa som när diablo2 premiärvisades, det gav en hint om vad som skulle komma men den slutgiltiga produkten såg helt annorlunda ut.

Bara boka collectors edition så fort det är möjligt!
Undrar ifall man kanske skulle damma av dom gamla skivorna i bokhyllan....

Mvh Jocke