Hjälp med installation av Bioshock

Permalänk
Medlem

Hjälp med installation av Bioshock

Försöker installera Bioshock men jag kommer ingenstans. När spelet väl installerats vill den kolla efter uppdateringar och det kommer då upp något från Securom som säger att det inte går att utför åtgärden och sen avbryts installationen och spelet tas bort.

Först sa F-secure till att Bioshockinstallation försökte mecka med systemet och därför hade hindrat installation men jag får upp samma fel efter att ha stängt av F-secures "System application control". Sen verkade som om det var programmet "Process Explorer" som var ivägen (är inte säker på det men jag fattade det som så).

Blir sjukt galen för jag vet inte vad jag ska göra. Jag har googlat runt en del men jag vet inte riktigt vad jag ska söka på.

Tusen tack till den som kan hjälpa mig. Älskar verkligen det spelet.

Kör Windows XP SP3

Detta är felmeddelandet jag får upp:

Här är länken från bilden ovan:
http://www.securom.com/message.asp?m=module&c=5024

Visa signatur

I been away since 1945

Corsair TX 650W | ASRock P67 Extreme 4 | Intel Core i5 2500K 3,3GHZ | Corsair 2x4GB DDR3 | Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB | Corsair SSD Force Series 60GB

Permalänk
Medlem

Starta om maskinen , kör inte process explorer innan du startar spelet , på nåt vis är securom paranoida nog att inte tycka om process explorer.
Trodde detta var fixat i nyare versioner av process explorer.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Tack det hjälpte.

Visa signatur

I been away since 1945

Corsair TX 650W | ASRock P67 Extreme 4 | Intel Core i5 2500K 3,3GHZ | Corsair 2x4GB DDR3 | Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB | Corsair SSD Force Series 60GB

Permalänk
Medlem

har liknande problem fast när det ska hämta hem och installera patchen så stängs det ner och säger att det inte hämtade ngn patch och inte installerade spelet.

kör bara med superantispyware och spybot search & destroy men inget utav dem ger utslag eller ngt sådant.

tack på förhand

edit:

hittade detta
Bioshock - Bugs and Fixes - Probably the best game in the world - Softpedia
"Problem:
BioshockAutoPatcher keeps timing out.

Possible Solution:
1) Pick an IP + port from here.
2) Open Internet Explorer (even if you use Firefox etc) and insert that IP and port into proxy setting.
3) Make sure 2K Games loads (patcher will probably connect if you can get this)
4) Download a file through Internet Explorer or something to make sure the proxy server has a decent speed.
5) Start the installer for Bioshock and when it gets to the patcher pray that the server isn�t blocked. "

men eftersom jag är lite trög så vet jag inte hur hittar jag en ip och porten på en utav de adresserna?

edit verkar ha löst det nu med installationen, securrom gillade inte att jag hade usb saker anslutna så jag tog säker borttagning på dem så funkade det, vilket jag inte trodde skulle funka då jag har usb internet( 3 ) men dongeln funka ändå.

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"