Permalänk
Medlem

Ingen som var och såg Clutch? Dom var otroligt bra måste jag säga.

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zmutch
Hade varit jävligt grymt att se hoppandet från bron eller en bit ifrån scenen men hade inte för allt smör i småland gett upp min plats framme vid scenen stog fan där och trängdes för att stå längst fram innan nightwish ens börjat lira på andra scenen.

Måste säga att jag blev positiv överraskad av Killswitchoch dimmu 2 band jag aldrig riktigt gillat men nu jävlar Dock var Soilwork en besvikelse och sen ett plus till Lillasyster dom fick fan igång folket direkt där.

In Flames var bra det håller jag med om.
Men hur kan du säga att soilwork var en besvikelse? Sinnessjukt bra skulle säga.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk

Bra festival.

Coolast - Danko Jones
Röjigast - Cavalera Conspiracy
Hårdast - Converge
Största besvikelse - Dark Tranquillity (ljudet mest)
Bäst - Jo, det var väl In Flames

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

Oj oj sicken festival! Jag höll på att döda någon när jag fick reda på att Opeth hade ställt in, sen var det ett totalt lyckorus istället under hela Clutch-spelningen!!
Lite synd med planeringen jag hade gärna sett In Flames också, men Clutch var så sjukt bra jag är fortfarande i ett jävla lyckorus!! Hoppade runt som en galning tillsammans med alla andra 50 pers eller vad vi nu var inne i tältet

Bara snabbt: var det bara jag som tyckte att Nightwish var katastrofalt dåligt?! Vad hon nu heter den nya sångaren har inte alls samma röst i min mening som.. Tarja(?), sen hoppar hon runt på scenen/smådansar lite och ser ut som Lotta Engberg eller nått. Och det var så underbart i början så pratade hon ju lite "ja det är härligt att vara i göteborg, jag har ju bott här visste ni det?!" etc. En kille bakom mig i publiken bara "fan det låter ju som att hon har hand om ett barnprogram eller nått!!"

Men generellt är jag jävligt nöjd. Besviken att Opeth inte kunde men Satyricon var riktigt bra faktiskt! Aldrig hört talats om innan men de var lite fräcka.. och som sagt Clutch var helt underbara!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbeharry
In Flames var bra det håller jag med om.
Men hur kan du säga att soilwork var en besvikelse? Sinnessjukt bra skulle säga.

Jag har iofs aldrig sett dom live förut men jag hade mkt högre förväntningar på dom faktiskt, kan inte sätta fingret på vad det var men det saknades något.

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell & Frog Mini
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • DT 700 Pro X • Schiit stack

Permalänk
Hedersmedlem

Det var en supertrevlig festival, eller vad de nu ska kallas. Alla snälla och trevliga - som vanligt på konserter och festivaler med metal/rock.

Men de var lite synd att två av mina topp 3-band ställde in. Opeth och Job for a cowboy! Jag åkte nästan dit enbart för Jfac.

Permalänk
Medlem

Var mycket trevlig, lite besviken på ljudnivån bara.
Någon som vet något bra program för att komprimera videoklipp?
Filmade hela My Sweet Shadow+avslutet, men det landade på 500+mb, hade gärna hivat upp det på youtube annars.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coltrasten
Det var en supertrevlig festival, eller vad de nu ska kallas. Alla snälla och trevliga - som vanligt på konserter och festivaler med metal/rock.

Men de var lite synd att två av mina topp 3-band ställde in. Opeth och Job for a cowboy! Jag åkte nästan dit enbart för Jfac.

http://exet-upload.mine.nu/public/upload/thumbs/ColtrasteN.in...

Haha då skulle du varit med på det glada 90-talets blackmetal spelningar, det var fan karaktär när muppiga punkare som letat sig dit blev tårgasade och nerslagna på plats utan att vakterna gjorde ett skit.. DET var tider det när det fortfarande var disciplin på scenen

Var dock lite bittert att man var en liten pilt och inte förstog att våld är kärlek på den tiden

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Hedersmedlem

Vad tyckte ni om Sabaton?

Vilka låtar spelades?

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=kztZMl_718Y
Såg att det redan fanns massa klipp från In Flames, men här är det jag filmade iaf. Bara att hålla sig till Oktober. Men innan dess kommer ju At the Gates.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Ingen som har lite bilder från metaltown att lägga up? Hade ingen kamera själv :<

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem

Har en del bilder, ska se om jag kan få tummen ur under tagen och slänga upp några.

Edit.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.