Driv fyra skärmar samtidigt med ett grafikkort

Permalänk

Jag har en 19" Acer Widescreen som jag använder.

Har oxå en 17" ViewSonic skärm som står och samlar damm..

Men jag undrar om man kan på nått smidigt sätt använda 17"skärmen till skrivbordet samtidigt som man spelar på 19"skärmen?

Visa signatur

Intel 2500K @ 4.4Ghz II Corsair Vengance 1600Mhz 2x4Gb II 4870x2 2Gb II Corsair HX520

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjalve
Jag förstår inte riktigt. Jag har ett gammalt Matrox QID PCI som jag tog på jobbet (fläkten hade pajjat). Det klarar 4st skärmar via DVI. Detta är 3 år gammalt ungefär. Det är dessutom lågprofil.

Håller med Tjalve samt nVidia NVS kort finns oxå för konsumenter.. Visst är upplösningen är grym men i artikeln lät det som om 4st skärmar var OJ OJ men 4 skärmar på ett grafikkort med en GPU har funnits länge länge..
Och det finns andra grymma grafikkorts leverantörer som har brutala lösningar med flera skärmar, men smakar det så kostar det!

Visa signatur

Life is short, make the best of it

Permalänk
Moderator
Moderator
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SLAYER6x6x6
Jag har en 19" Acer Widescreen som jag använder.

Har oxå en 17" ViewSonic skärm som står och samlar damm..

Men jag undrar om man kan på nått smidigt sätt använda 17"skärmen till skrivbordet samtidigt som man spelar på 19"skärmen?

Fråga i forumen istället men i korthet så kan det kanske gå. Det beror en del på programvaran som du kör.

I vissa spel så har jag (körde med två skärmar tidigare, numera en 1900x1200) märkt att muspekaren inte stannar vid skärmkanten utan går ut i skrivbordet. Är man mitt uppe i ett FPS spel så kan det ge krasch eller konstiga varianter på uttabbning ur spelet.

Jag forskade aldrig i hur man kunde avgränsa områdena då jag helt enkelt valde att inaktivera den andra skärmen när jag spelade spel utom World In Conflict som var/är väldigt kul att spela på två skärmar.

Lycka till.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjalve
Jag förstår inte riktigt. Jag har ett gammalt Matrox QID PCI som jag tog på jobbet (fläkten hade pajjat). Det klarar 4st skärmar via DVI. Detta är 3 år gammalt ungefär. Det är dessutom lågprofil.

Grejen är väl att den är begränsad till 1280 per monitor eller nåt i den stilen.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------