Annan textbaserad torrentklient!!

Permalänk
Medlem

Annan textbaserad torrentklient!!

Har importerat det ena efter andra certifikatet till /etc/ssl/certs för att få rtorrent att tanka ssl-kryptade torrents men INTE! Jag har tom exporterat mina certifikat från firefox för den gällande sidan till min /etc/ssl/certs mapp, döpt om ändelsen till .pem och kört c_rehash men inte F**!!

Håller på att gå lös här hemma nu! undrar nu om det finns någon annan textbaserad klient som kan fungera? vad som helst!

mvh
benkaboi

Permalänk
Medlem

torrentflux, webbaserad dock..funkar bra för mig. Vet inte om den har stöd för SSL dock.

Visa signatur

E6600 2.4GHz @ 3.2GHz | 4GB 800MHz DDR2 | X1950XTX 512MB @ 695MHz GPU, 2.2GHz mem | WD Raptor | Asus P5B-E | 600W CT600 | FreeBSD & Vista Dual boot
IBM Thinkpad 560X - OpenBSD | Fujitsu Siemens Amilo D - FreeBSD | PSP 4.01-M33 | WRT54GL OpenWRT Kamikaze | iPhone | IMS/SS7 Developer

Permalänk
Medlem

Transmission klarar SSL baserade trackers utan problem, den textbaserade varianten heter transmissioncli och funkar alldeles utmärkt.

personligen föredrar jag den framför rtorrent.

Visa signatur

"Stallman to Dvorak: Welcome to freedom, your rulebook is in the mail" - Fake Steve Jobs
rfc-1925 - The Twelve Networking Truths

Permalänk
Medlem

Aha se där, transmissioncli skulle det vara. Jag körde "sudo apt-get install transmission". Kanske ska prova "sudo apt-get install transmissioncli" när jag kommer hem imornbitti då.

Vad har man för kommando för att starta transmissioncli?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benkaboy
Aha se där, transmissioncli skulle det vara. Jag körde "sudo apt-get install transmission". Kanske ska prova "sudo apt-get install transmissioncli" när jag kommer hem imornbitti då.

Vad har man för kommando för att starta transmissioncli?

transmissioncli

Visa signatur

"Stallman to Dvorak: Welcome to freedom, your rulebook is in the mail" - Fake Steve Jobs
rfc-1925 - The Twelve Networking Truths

Permalänk
Medlem

vart hittar man configfilen till transmission? Görs alla inställningar i configfilen eller sköts det med kommandon? Startas nya torrents på samma sätt som det gör i rtorrent, alltså att man lägger torrentfilen i en mapp?

Permalänk
Medlem

Re: Annan textbaserad torrentklient!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benkaboy
Har importerat det ena efter andra certifikatet till /etc/ssl/certs för att få rtorrent att tanka ssl-kryptade torrents men INTE!

Är du säker på att trackern stödjer ssl? För det är bara kontakten mellan klienten och trackern som använder sig av ssl certifikatet och inte för att prata med de andra klienterna.

Visa signatur

Plan9 fan. In glenda we trust.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Annan textbaserad torrentklient!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dagle
Är du säker på att trackern stödjer ssl? För det är bara kontakten mellan klienten och trackern som använder sig av ssl certifikatet och inte för att prata med de andra klienterna.

Jao men någon fördel måste det väl vara om man kan välja att dra hem den vanliga torrenten eller ssl-varianten av torrenten. Skall inte trafiken vara "osynlig" för isp'n om man kör ssl-varianter av torrents?

Jag får upp detta när jag kört in Transmission 1.22 och kör kommandot "transmissioncli"

Transmission 1.22 (6191) - http://www.transmissionbt.com/ Usage: transmissioncli [-car[-m]] [-dfginpsuv] [-h] file.torrent [output-dir] Options: -h, --help Print this help and exit -i, --info Print metainfo and exit -s, --scrape Print counts of seeders/leechers and exit -V, --version Print the version number and exit -c, --create-from <file> Create torrent from the specified source file. -a, --announce <url> Used in conjunction with -c. -g, --config-dir <path> Where to look for configuration files -o, --output-dir <path> Where to save downloaded data -r, --private Used in conjunction with -c. -m, --comment <text> Adds an optional comment when creating a torrent. -d, --download <int> Max download rate (-1 = no limit, default = -1) -f, --finish <script> Command you wish to run on completion -n --nat-traversal Attempt NAT traversal using NAT-PMP or UPnP IGD -p, --port <int> Port we should listen on (default = 51413) -u, --upload <int> Maximum upload rate (-1 = no limit, default = 20) -v, --verbose <int> Verbose level (0 to 2, default = 0) -y, --recheck Force a recheck of the torrent data

Hur får jag igång det så jag förstår det ?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Annan textbaserad torrentklient!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benkaboy
Jao men någon fördel måste det väl vara om man kan välja att dra hem den vanliga torrenten eller ssl-varianten av torrenten. Skall inte trafiken vara "osynlig" för isp'n om man kör ssl-varianter av torrents?

Jo, att trafiken som går till trackern som frågar om vilka andra som har torrenten inte skickas i klartext. Om du vill kryptera trafiken som används för att skicka datan så görs det med encryptvariabeln i ~/.rtorrent.rc

Visa signatur

Plan9 fan. In glenda we trust.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Annan textbaserad torrentklient!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benkaboy
Jao men någon fördel måste det väl vara om man kan välja att dra hem den vanliga torrenten eller ssl-varianten av torrenten. Skall inte trafiken vara "osynlig" för isp'n om man kör ssl-varianter av torrents?

Jag får upp detta när jag kört in Transmission 1.22 och kör kommandot "transmissioncli"

Transmission 1.22 (6191) - http://www.transmissionbt.com/ Usage: transmissioncli [-car[-m]] [-dfginpsuv] [-h] file.torrent [output-dir] Options: -h, --help Print this help and exit -i, --info Print metainfo and exit -s, --scrape Print counts of seeders/leechers and exit -V, --version Print the version number and exit -c, --create-from <file> Create torrent from the specified source file. -a, --announce <url> Used in conjunction with -c. -g, --config-dir <path> Where to look for configuration files -o, --output-dir <path> Where to save downloaded data -r, --private Used in conjunction with -c. -m, --comment <text> Adds an optional comment when creating a torrent. -d, --download <int> Max download rate (-1 = no limit, default = -1) -f, --finish <script> Command you wish to run on completion -n --nat-traversal Attempt NAT traversal using NAT-PMP or UPnP IGD -p, --port <int> Port we should listen on (default = 51413) -u, --upload <int> Maximum upload rate (-1 = no limit, default = 20) -v, --verbose <int> Verbose level (0 to 2, default = 0) -y, --recheck Force a recheck of the torrent data

Hur får jag igång det så jag förstår det ?

Med tanke på att det där är hjälpen för transmissioncli så föreslår jag att du läser det, kliar dig i huvet lite så kommer du nog att klura ut det..

Visa signatur

"Stallman to Dvorak: Welcome to freedom, your rulebook is in the mail" - Fake Steve Jobs
rfc-1925 - The Twelve Networking Truths