Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
sitter man framför en datorskärm bör den vara av kvalité.
tn paneler håller inte måttet där.

Fast det blir en svidande höjning i pris om man vill ha de finare panelerna. =/

Tycker låga 3000-4000kr är lite väl i överkant för en bildskärm.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

2st 30'' ska det vara med ett 4870x2. först då blir jag "nöjd"

Undrar när dom går ner i pris. 2560x16k skärmarna altså.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk

Då bildskärmarna med TN-panel är dom enda som är något sånär billiga så finns det inte så många alternativ just nu enligt mig. S-IPS är trevligt, men kostar kulor därefter.. Har alltid varit emot just TFT-skärmar då dom inte slår en bra CRT nånstans, förutom just storleken då. Men kände att en 17" CRT var liite för litet, så därför köpte jag en lite billigare Videoseven 22" Wide för 1700 kr, och tycker att den funkar skitbra. Att lägga en stor summa pengar på en TFT med TN-panel känns bara meningslöst känns det som.

Visa signatur

Desktop: Fractal Design Define R6 | i7 8086K | Asus Z-370E | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666mhz | KFA2 GTX 1070 Ti 8GB | Samsung 970 Evo 500GB | EVGA Supernova 650W | Creative Sound Blaster X AE-5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dealerovski
Undrar när dom går ner i pris. 2560x16k skärmarna altså.

Mycket billigare lär du nog inte se dem på bra länge. Bättre däremot får man allt hoppas:
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=s19617330&o=produkt_pri...

Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av crazycooler
[B] Dette må være århundrets kjøp,fikk hjem min skjerm forrige dagen,og jeg er veldig fornøyd.

Har lest en del forbrukertester om G 2400W med både positive og negative kommentarer mht pixel feil og baklys lekkasje i skjerm,og folk som kommenterer, at 250 cd/m2 er for lite lys i en skjerm ,til å være bra nok for folk flest?
Det er også påpekt at den mangler høyde justering og pivot funksjon?

Jeg har ikke pixel feil og ikke baklys lekkasje ,og jeg måtte skru ned lyset for ikke å få vondt i øynene ved bruk,jeg har heller ikke bruk for høyde justering og pivot ,den har tilt funksjon 5`forover og 20`bakover.
Det er også HDMI inngang på den, som dokumentert er klar for bla.: PS 3.Det følger også med DVI og VGA kabel.(Kjøp seriøse kabler mht DVI)
Skjermen er oppgitt til 5 ms responstid.
Angående PS 3/X-box 360 så dekker den også etter det jeg har lest,1:1 pixel mapping,det er også muligheter for uttak av lyd til headset ,via HDMI ,i form av en 3,5mm input på skjermens høyre side ,den har også Aspect scalering ,genialt når spill insisterer på 1024x768,dette er jo ikke å forakte ?

Denne skjermen er mer enn god nok til mitt bruk!!

Fargene er bare nydelige, teksten og bildene deretter også,ingen synlige etterslep/lagging ved spilling.

Betraktnings vinkelen på 160`duger for meg, det er svært få som ikke sitter og ser rett på skjermen, når man spiller osv.

Min forløpige konklusjon er at dette er MYE skjerm for penningen.
Crysis og COD 4 har blitt en drøm å spille etter at jeg fikk denne i huset,og da går det på 1920X1200 i oppløsning.

Det er også helt klart at det finnes bedre display på markedet hvis man er super kritisk,men hvorfor investere i det ,når denne er bra nok til det meste?Men greit for meg om andre sløser bort enda flere tusen ,selv om det da ikke er nødvendig, etter min mening.

Den får et lite minus for foten ,den kunne vært litt mer påkostet,= for dere med ustabile skrivebord !!!!!

Skulle jeg ha fått velge en skjerm til, som skjerm nr 2 ,hadde jeg uten tvil kjøpt den samme igjen!

GO FOR IT FOLKS!!!

Dette er en svært god skjerm ,for SÅ lite penger!!!

Mitt råd: LØP og KJØP

Hvis du MÅ ha 24" !!!!!!!!!!

Visa signatur

AIR COOLING MANIAC

Permalänk
Medlem
Citat:

[i]
.................
Mitt råd: LØP og KJØP
......................
Hvis du MÅ ha 24" !!!!!!!!!! [/B]

Hahaha. Löp och Köp!
Bra rim.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk

Får jag fråga angående G2400W

Jag har läst flera som tycker att färgerna känns urvattnade.

Är Samsung skärmarna på den punkten?
Går det att ändra inställningarna på G2400W så att färgerna blir mer livfulla i jämförelse med originalinställningarna?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Fast det blir en svidande höjning i pris om man vill ha de finare panelerna. =/

Tycker låga 3000-4000kr är lite väl i överkant för en bildskärm.

Du tycker 3-4000 är lite väl mycket för en bildskärm, men samtidigt sitter du med jäkligt dyra grejer i signaturen (om du nu köpt komponenterna när de var någorlunda nya då, inte beggat). =/

För de som är sugna på en TFT med en bättre paneltyp kan jag tipsa om LGs 20-tummare 2000CP. IPS-panel för drygt 3000 kronor, föregångaren 2000C fick bra recensioner. Det verkar i princip bara var en nylansering av samma skärm.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Hm, vad tror ni, kommer jag fortfarande att kunna spela i godtagbar fps om jag köper den här skärmen?

Har aldrig spelat i mer än 1280x1024!

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk

Jag köpte just en G2400W och är väldigt nöjd. Visst är vinkeln lite kinkig, men den funkar både när man sitter vid datorn och två meter bort i soffan (bor i en liten liten etta utan TV). Jag kör datorn i DVI-porten och en DVD-spelare (med uppsampling) i HDMI-porten och kan lätt switcha däremellan.

Jag håller med om att 24" är lite väl stort för en monitor, men jag vill ha så hög upplösning som möjligt. Synen är det inget fel på, och jag spelar inte mycket skjuta-spel så mitt 9600GT duger gott. Tyvärr är det ont om mindre skärmar med hög DPI på marknaden (även om Lenovos 22-tummare med 1920x1200 var ett tilltalande alternativ).

Permalänk
Medlem

Jag testade HP's 24" skärm med TN panel för ett tag sedan. Och personligen så klarade jag inte av TN panelen alls. Men så är jag jäkligt kräsen när det kommer till betraktningsvinklar också.
Satt man med ögonen i höjd med mitten av skärmen (bakåtlutad i stolen, 1-1,5m bort kanske?) så var översta delen på väg att få inverterade färger, och nedersta var väldigt grå-daskig. Och den effekten blev bara värre om man satt "korrekt" och närmre skärmen.

Mitt tips är att undvika TN paneler

Visa signatur

| Ryzen 9 5900X | Noctua NH-D15 | 32Gb DDR4 Corsair Vengeance LPX 3600MHz | 500GB Samsung 980 Pro NVMe M.2 | 1TB WD Black NVMe M.2 | EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA | MSI MEG X570 UNIFY | Fractal Design Define 7 Compact |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Du tycker 3-4000 är lite väl mycket för en bildskärm, men samtidigt sitter du med jäkligt dyra grejer i signaturen (om du nu köpt komponenterna när de var någorlunda nya då, inte beggat). =/

Hehe ja jo, kanske verkar lite smålustigt på sätt o vis. xD Tanken var att skaffa en komplett ny pc INKLUSIVE ny bildskärm... men jag tänkte sedan att den jag hade fick duga ett tag till o lade lite extra på själva "burken".

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Är det någon som har koll på pixel-garantin för Benq G2400W?

Permalänk

JFR:

ISO 13406-2

Visa signatur

AIR COOLING MANIAC

Permalänk
Medlem

Jag behöver upplysningar gällande de olika G2400Wx-modellerna. Vad är skillnaderna mellan G2400W, G2400WA, G2400WD, samt G2400WT? Vilken är den bästa av dem och slår den Samsung 2493HM (såg att recensionen på 2400W här på swec påstod att den var lite sådär..)

Jag har varit lite småsugen på en Benq FP241W men den är ju två år gammal och även fast jag inte har sett något så måste det ju finnas en bättre skärm vid det här laget i samma prisklass?