Leverar Komplett hem?

Permalänk
Medlem

Leverar Komplett hem?

Funderar på att köpa en TV genom komplett.
Leverar de hem till dörr eller måste man bära det stora aset från posten?

Visa signatur

|
|

Permalänk
Medlem

Nja posten eller annat bud kör garanterat ut tvn. Posten får inte ha sådana stora saker ståendes hos deras ombud ex ICA.

Permalänk
Medlem

men den skulle väl ev kunna hämtas på närmsta stora postcentral?
för att de ska slippa köra ut?

Visa signatur

|
|

Permalänk

Jag fick hämta hos närmsta postcentral 6 mil bort när jag köpte min 46a , det är väl bara företagspaket man kan få hemkört nuförtiden av posten , om man nu har ett företag vill säga.

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NorBiz
Nja posten eller annat bud kör garanterat ut tvn. Posten får inte ha sådana stora saker ståendes hos deras ombud ex ICA.

Nej du, har man inte betalat för hempaket får man snällt
hämta paketet på poståkeriet.

Hos komplett väljer man hempaket, så får man det hemkört.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Nej du, har man inte betalat för hempaket får man snällt
hämta paketet på poståkeriet.

Hos komplett väljer man hempaket, så får man det hemkört.

Nej inte sen kanske ett halvt år tillbaka så kan inte företag skicka en TV utan hemkörning. Posten har inte längre avhämtning på terminaler eller företagscenter för sådana paket.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Det hade jag gjort om de inte stängde kl 1700.

mail skickades direkt.

Tycker det är ganska otydligt om de fraktar hem eller inte.

Visa signatur

|
|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aGGe!
Det hade jag gjort om de inte stängde kl 1700.

mail skickades direkt.

Tycker det är ganska otydligt om de fraktar hem eller inte.

Om man söker litet hos posten hittar man information om deras tjänst PALL.ETT. (En TV levereras ofta på en pall då den är ett väldigt stort objekt.) Så här står det om utlämning:

Citat:

Ett leveransförsök ingår till mottagaren (förutsatt att mottagaren är ett företag). Är mottageren en privatperson sker avisering och leverans till gatuplan eller tomtgräns. Om mottagaren inte är anträffbar aviserars godset och finns att hämta på närmaste terminal, upp till 14 dagar efter ankomstdagen. Ny utkörning kan göras enligt överenskommelse med mottagaren mot avgift.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Oj .. tack..

billigt =/

Visa signatur

|
|

Permalänk
Medlem

Jo pall är svindyrt. Men jag vet inte vart gränsen går. 32" går iallafall som hempaket, tror 40" också funkar. 50" är nog kanske så att den måste levereras på pall istället.
Men det är bara att ta tvn du kollar på och lägga till i kundvagnen så tror jag du ser du vad du kan välja för leverans-tjohejsan.

Permalänk
Medlem

Borde bli billigare att beställa till någon utav hämtbutikerna och sen transportera själv därifrån. Tänk också på att ifall du ska skaffa plasma så krävs det att den transporteras på pall.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Jag har ordnat en bil.. så jag hämtar den i stan istället.
Fina Samsung till bra pris

Visa signatur

|
|

Permalänk
Komplett.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Westbound
Kan de bli tydligare?

http://www.komplett.se/k/k.asp?action=custserv&topic=delways

Nej, skämt å sido. Om man är osäker är det väl bättre och ringa till dem (eller maila).

Kära medlemmar på Sweclockers.

Precis som Westbound skrivit här hittar ni informationen på vår websida. Det går alldeles utmärkt att beställa paket som "Hempaket", vilket innebär att de levereras fram till dörren/porten.

När ni lägger en order kommer ni som sista alternativ få möjligheten att välja fraktsätt. Där ser ni också direkt vad olika fraktsätt kostar.

Att som privatperson beställa "Företagspaket" som någon föreslog är dock inte ett bra alternativ. Posten levererar inte företagspaket till privatpersoner.

"Hempaket" är således att rekommendera i de fall då paketet är stort och skrymmande.

Med vänliga hälsningar
Johan Thorén, Teamleader Reklamationsavdelning
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram