Msn klient med webcam OCH ljud stöd.

Permalänk
Medlem

Msn klient med webcam OCH ljud stöd.

Hej, jag undrar om det finns en msn-klient för linux (kör ubuntu 7.04) som har stöd för både webcam och ljudkonservationer.
Har provat både kopete och aMSN utan större framgång, finns det en annan klient med bättre stöd för ljud- och bild-konversationer?

Permalänk
Medlem

jag kör aMSN, har webcam chat med flickvännen varje dag, har inte testat ljud dock. säker på att du inte bara har missat att installera webcamen?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 @3.7Ghz
Vengence LPX 4x8gb @3000Mhz
Asus RTX3070
Lagring: Samsung 860 2TB SSD

Permalänk
Medlem

Jag fick igång webcam i aMSN, men problemet är att jag inte får ljud.
Jag kan varken skapa eller acceptera en ljudkonversation pga. att jag får meddelande om att det saknas en ljud plugin.
Efter lite googlande kom jag fram till att mycket pekar på att aMSN inte har ljudstöd (hittade dock bara gammal information från 2005, inget som tyder på att det är fixat i senare versioner), rätta mig gärna om jag har fel.
Kopete har också stöd för webcam men inget stöd för ljud (jag fick i alla fall inte igång ljudet i kopete).

Permalänk
Avstängd

aMSN är nog bäst, kopete näst bäst och Gaim först på tredje plats när det kommer till sådant där, så nej, det finns nog inget bättre alternativ.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Pidgin (Gaim) är bäst, sen Kopete, sen vanliga WLM (den är ett av dom segaste apps som finns!), sen aMSN...

Visa signatur

Acer Aspire 1360

Permalänk
Medlem

Pidgin har väl inte stöd för webcam?

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Tror trådskaparen har hittat vad han tycker är bäst med tanke på att tråden är över 1 år gammal.