Någon som har erfarenheter av alina.se?

Permalänk
Hedersmedlem

Någon som har erfarenheter av alina.se?

Tänkte beställa ett 4870 därifrån men har aldrig hört talas om de innan. Någon annan som beställt därifrån och kan dela med sig av erfarenheterna?
www.alina.se

MVH Oscar.

Permalänk
Medlem

Jag har handlat hos Alina i Norrköping ett par gånger. Funkat jättebra och priserna var det inget fel på heller.

edit: och istället för men

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av morango
Jag har handlat hos Alina i Norrköping ett par gånger. Funkat jättebra men priserna var det inget fel på heller.

Ok, det låter ju riktigt bra. Blir nog ett kort därifrån då.

Permalänk
Medlem

Har beställt och avbeställt varor hos dem, dock aldrig genomfört ett köp eftersom varan jag skulle ha dök upp snäppet snabbare i en annan butik.
Mailkontakten vid avbeställning och några andra frågor jag haft har varit exemplarisk, skulle inte tveka ett ögonblick att handla där, utan att avbeställa

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Ett tips när man letar omdömen om företag är prisjakt.

Hade man kikat där hade man sett att Alina har 93 omdömen varav medelbetyget hos dessa ligger kring 8.66 / 10.

http://prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=709

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Blev mycket imponerad av deras kundtjänst.
I ett mail jag skickade innan så avbeställde jag ett par minnen jag beställt dagen innan. Inga problem sa de, men minnet är fortfarande påväg till oss om du ändrar dig.

Mycket riktigt blev det så (eller rättare sagt, ett av mina minnen visade sig trots allt vara trasigt) och då mailade jag och ville återta beställningen och tack och lov svarade de, kl 21:30 på kvällen... ( Bara det är lite chockande i sig. ) och sa "Jag fixar det där.

Skickar minnena i morgon (tisdag)"

Maken till service när det gäller nätbutik har inte jag sett. :S Helt klart min nya favobutik.

Permalänk
Medlem

Funkat fint den gången jag beställde därifrån.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

Bara bra erfarenhet förutom att man kan få vänta LÄNGE om man beställer lite "udda" saker. För övrigt så är Alina Systems en relativt stor och väll etablerad kedja runt om i Sverige.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

Beställde en hårddisk som fanns i lager hos deras leverantör. Hämtade den i norrköpingsbutiken någon dag senare. Klart imponerad över leveranstiden.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bodde 100 meter från deras fysiska butik i Norrköping för något år sedan.
Trevliga killar, gillar att snacka skit med kunder, även mig som 20 åring (då 19). Lite halvtaskiga priser, dock. Köpte ett par kablar, någon tangentbord osv..

7/10 får de av mig (på grund av något högre priser)

EDIT: Hm, priserna har blivit bättre sedan jag var där sist..

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Har bara haft att göra med dem en gång, och då bara en beställning (har alltså ingen koll på hur returhantering och annat är).

De levererade dock snabbt och utan krångel, så det jag sett av dem är jag nöjd med.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Hedersmedlem

Sådär, nu beställde jag ASUS 4870 därifrån. Hoppas de gör mig nöjda nu!

Permalänk
Medlem

En del anställda skäms inte över att säga sina åsikter om saker och ting, annars är det kanon

Permalänk
Medlem

Tycker alltid att dom har haft bra service. Förut var dom dock alltid något för dyra.

Numera ligger dom snarare i toppen, (eller botten=). På många av de sakerna jag har kollat på så var dom t.o.m billigast.

Handlar dock bara från deras butiker då jag bor i Uppsala.

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Permalänk

Alina är ju egentligen en affärskedja, dom är professionell. bara att beställa.

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Medlem

Levererar snabbt och utan krångel, bra priser ifall man jämför med deras konkurrenter. Trevlig kundtjänst och det går oftast snabbt att prata med dem. Pluspoäng för att de spelade hårdrock som väntemusik ^^.

10/10 får de av mig.

Permalänk
Medlem

Jag har köpt lite kylare från dom. Då var dom billigast på prisjakt och allt gick smidigt trots att det råkade registreras två likadana ordrar. Men de tog bort den ena bara. Paketet kom efter två dagar vilket får anses vara hyfsat snabbt.

Jag är nöjd med dom iallafall. Godis skickade de med också. Jättegott. Och deras kvitto har ett väldigt professionellt utseende vilket de flesta kanske struntar i men som jag anser säger en del om företaget.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Hedersmedlem

Som en liten uppföljare på tråden kan jag säga att jag fick mitt ASUS 4870 därifrån snabbt och billigt, bra support som svarar på frågor med.

Är nöjd med Alina, blir säkert fler köp därifrån.

Permalänk
Medlem

En till bra sak är att man får en godispåse med varje paket de packar :D.

Permalänk
Medlem

KANON SERVICE !!!

Beställde b.l.a ett P182 därifrån, de hade skurit upp tejpen på kartongen och tejpat den igen så jag tänkte, vad fan är detta ??? De som var så trevliga och tillmötesgående på telefon, har jag fått ett demo chassie ?

NEJ då, som rytterstedt skrev: man får en godispåse med varje paket !!!

hahaha, sköna killar