Openmoko free runner, updatera...

Permalänk
Medlem

Openmoko free runner, updatera...

hej jag har ett litet problem, jag försöker updatera min openmko, men jag får inte network over usb aatt fungera, är det någon som vet hur man gör?, jag har försökt på lite guider... men inget verkar fungera...

host[min dator] ubuntu 8.04..

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk
Medlem

Kolla wikin. Den verkar rätt het.

Permalänk
Medlem

gjorde det, men det är bara från datorn till neo:n inte från neon över usb till batorn ut på nätet, och jag hittade en annan som set stog att den skulle fungera men den förklarade inte om vissa saker skulle göre på NEO:n eller på min dator..

hittade en guide som fungerar:

http://sebastian-bergmann.de/archives/801-OpenMoko-Freerunner...

skrev ett litet skript som jag använder när jag kopplar in den i datorn :

#!/bin/bash gkgksudo aptitude install dnsmasq gksudo iptables -F gksudo ifconfig usb0 192.168.0.200 netmask 255.255.255.0 gksudo route add 192.168.0.202 usb0 gksudo iptables -I INPUT 1 -s 192.168.0.202 -j ACCEPT gksudo iptables -I OUTPUT 1 -s 192.168.0.200 -j ACCEPT gksudo iptables -A POSTROUTING -t nat -j MASQUERADE -s 192.168.0.0/24 gksudo echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk
Medlem

Ljudkvalite

Kapar tråden lite, är grymt sugen på en freerunner men har hört att den inte är någon höjdare att använda som mp3-spelare. Gego, har du testat det än? Vad tycker du om ljudkvaliten när man spelar upp musik i hörlurar?

Visa signatur

Hur man installerar program i *nix | There is no Swedish conspiracy

these days you can't use the Web at 2400 baud because the ads are 24KB - Bill Joy

Permalänk
Medlem

Jag är också lite sugen faktiskt. Tips på var det är bäst att beställa? Funkar bra med svenska abonnemang? Någon som har provat både den och iphone och kan ge en kommentar?

Visa signatur

E6600 2.4GHz @ 3.2GHz | 4GB 800MHz DDR2 | X1950XTX 512MB @ 695MHz GPU, 2.2GHz mem | WD Raptor | Asus P5B-E | 600W CT600 | FreeBSD & Vista Dual boot
IBM Thinkpad 560X - OpenBSD | Fujitsu Siemens Amilo D - FreeBSD | PSP 4.01-M33 | WRT54GL OpenWRT Kamikaze | iPhone | IMS/SS7 Developer

Permalänk
Medlem

humm, ljud kvaliten kan väll diskuteras, de hörlurarna/heasset som jag fick med som en present var lite B. musik spelaren , den är bara super dålig, kunde inte spela upp min vorbis musik,, man hörde några sekunder sedan var set tyst/skrapningar/sprak i hörlurarna / högtalaren, var bara att stänga ner.....

den har "lite" instabilitets problem, "screen lock" måste ha någon minnes lucka, för om man inte låser upp då och då så hänger sig den eller blir extremt varm och långsam..

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nergala
Jag är också lite sugen faktiskt. Tips på var det är bäst att beställa? Funkar bra med svenska abonnemang? Någon som har provat både den och iPhone och kan ge en kommentar?

Jag har inte testat dom själv men vad jag läst så skulle jag säga att iPhone är "bättre" just nu (det tog verkligen emot att säga det men så är det väl). iPhone är inge vidare i sig men den är välslipad och har nu en del erfarenhet.

Tycker Neo Freerunner verkar lovande men jag skulle nog inte satsa på den förens nästa modell. Det är säkert jättekul att leka med den men tror det kan bli lite jobbigt som primär telefon. Tråkigt att den inte har kamera heller, jag använder min på telefonen jättemycket. Vem vet, det kanske fungerar jättebra med bättre och bättre mjukvara men skulle nog sakna kameran som sagt.

(Skrev lite om Neo Freerunner här om någon är lässugen.)

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."