Returnera eller inte?.

Permalänk

Returnera eller inte?.

Hej, jag beställde en dator i delar för cirka en vecka sedan från komplett, och då kostade den billigaste HD 4870 2500kr och idag märkte jag att dom hade 14% rea på ett annat HD 4870 kort. Och nu kommer vi till problemet, dom har redan skickat iväg delarna/igår och om jag skulle skicka tillbaka kortet så måste jag betala 150 kronor bara för frakten med det nya kortet. Vad tycker ni jag ska göra?.

Permalänk

SNÅLSKALL!! Spela och va glad.

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Avstängd
Permalänk

Du har en poäng där Westbound, får nöja mig då :).

Permalänk
Medlem

Du kommer inte bara behöva betala frakt på det nya kortet - även returnfrakt på det gamla, eftersom du nyttjar ångerrätt och inte någon reklamation eller garanti. Du kanske dessutom behöver skicka tillbaka hela paketet, eftersom det är "en produkt" och sen köpa delarna var för sig. Om butiken håller hårt på reglerna, d.v.s.

Men men, situationen verkar överspelad. Ville bara lägga mitt strå till snålstacken.

Permalänk

Som de andra sa...
Annars är många hemelektronikkedjor med prisgaranti bra butiker att handla i mot prissänkningar. -Dock hade det inte hjälpt i det aktuella fallet då det inte var samma vara.
Jag själv köpte en viss dyr produkt på onoff, veckan efter var det ca 1000kr rabatt på nämnd vara i deras reklamblacka, så jag åkte dit och fick tillbaka tusenlappen utan problem. ( upp till 30dagar efter kan man göra så)
För mig de drog bara av 1000lappen i fakturan, betalar man kontakt vet jag ej om man får ett tillgodokvitto istället.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av metaphor
Du kommer inte bara behöva betala frakt på det nya kortet - även returnfrakt på det gamla, eftersom du nyttjar ångerrätt och inte någon reklamation eller garanti. Du kanske dessutom behöver skicka tillbaka hela paketet, eftersom det är "en produkt" och sen köpa delarna var för sig. Om butiken håller hårt på reglerna, d.v.s.

Men men, situationen verkar överspelad. Ville bara lägga mitt strå till snålstacken.

Det är ju inte "en produkt" bara för att han beställer flera delar samtidigt...

Det är ju som att säga att om jag plockar ihop ett tangentbord, en skärm, en mus och en dator så får jag inte skicka tillbaka bara musen "för att allt är köpt som en produkt".

Vad jag förstod av TS så plockade han ihop delar till en dator, och tog alltså inte ett komplett paket.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Välkommen till den riktiga världen.

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Medlem

kommer det inte bara röra sig om typ 100-200:- här?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
kommer det inte bara röra sig om typ 100-200:- här?

hehe, jo...eventuell vinst han gör kommer vara så marginell att det knappast är värt att lägga ner tid på.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.