Permalänk
Medlem

Streama till Xbox 360

Jag lyckas inte strema film från min dator till min X360. Musik och bilder fungerar utmärkt, men när jag försöker spela upp en .avi från Xboxen så säger den att det saknas en codec eller så är filen korrupt.

Filerna ifråga fungerar utmärkt att spela upp på datorn och jag har den senaste DivX-codecen installerad.

Jag har även stremat till Xboxen tidigare, dock utan Media Center-grejen (jag plockade alltså fram filmerna direkt från Dashboarden och hade Windows Media Connect på datorn) men då hade jag Window XP. Nu har jag Vista, vilket verkar göra att saker fungerar lite annorlunda.

Något som har några idéer?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Har för mig jag hade problem att få igång .avi men att .mpeg funkade men man tycker ju att den borde kunna köra båda formaten.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

För mig funkar det endast när jag är uppkopplad mot Xbox-live så att konsollen kan ladda ner codec för varje gång jag ska se någon.

Permalänk
Medlem

Mmkay... ja för tillfället har jag löst det genom det gamla hederliga sättet, att köra genom den delade mappen på datorn. Detta är dock lite irriterande eftersom jag måste lägga allt jag vill kunna nå från Xboxen i den delade mappen, eftersom den inte vill se andra mappar jag delar ut.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Inaktiv

Jag använder Tversity till min PS3a men har även testat det till min Xbox360 och det funkar lika bra där. Tycker du ska pröva det faktiskt.

Permalänk
Medlem

Media Player 10, Add to library sen bara tuta och köra. inga märkvärdigheter.