Permalänk
Medlem

Ddr Ddr2 Ddr3

Tjenis, har DDR utag på min dator 2 st har 2Gig ram nuvarande men tänkte sätta in 2Gig x2 och köra med dual channel(nån cool grej som gör det bättre). Undrar om det spelar någon roll om jag sätter in DDR2 eller DDR3 är det någon skillnad mellan dom?

Dom ser ju väldigt likadana ut .

Visa signatur

Det är inte sant.

Permalänk
Avstängd

Om du har DDR-minnen kommer du inte kunna koppla in DDR2 eller DDR3-stickor i datorn då de helt enkelt inte passar på moderkortet.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

men dom har ju samma kontakt eller är det nått rent tekniskt som gör det omöjligt? T'ex som att försöka spela Super Nintendo på datorn?

Visa signatur

Det är inte sant.

Permalänk
Avstängd

Den fysiska formen på minnenas anslutningar passar inte. Det är omöjligt att ansluta DDR2 till ett vanligt DDR-moderkort.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Ah nu när du säger det så om man tittar lite närmare så sitter det lilla mellanrummet i mitten en bit längre bort och kanske storleken är lite annan.

Danke

Visa signatur

Det är inte sant.