Dragon Age -> Locket av 9/7

Permalänk
Medlem

Det där var sämsta hypen någonsin ..

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Ja, det där gav ju inte så mycket. Blir ju dock ändå att titta på trailern när den dyker upp på gametrailers.com

I de här trakterna gissar jag att den där trailern ska dyka upp: http://www.gametrailers.com/game/9022.html

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Ja, det där gav ju inte så mycket. Blir ju dock ändå att titta på trailern när den dyker upp på gametrailers.com

I de här trakterna gissar jag att den där trailern ska dyka upp: http://www.gametrailers.com/game/9022.html

Blir en F5 hela natten lång då hehe.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Trailern kommer troligen runt kl 9 på lördagsmorgonen svensk tid.

Edit: Trailern var väldigt kort. Hade velat se lite ingame bilder, får väl vänta tills på måndag och se vad dom visar på E3.

Trailer: http://www.gametrailers.com/player/36033.html

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro V2 / AMD Ryzen 9 5900X / Kingston 3200MHz 4x16GB / Gigabyte GeForce RTX 3060 Gaming Rev2 OC / Fractal Design Edison M 750W / Kingston M.2 960GB / Cooler Master Hyper 212 Black Edition / Corsair 4000D Airflow / Win 10

Permalänk
Medlem

Värdelös trailer.

Fick bara LOTR-vibbar när jag såg den.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Nja trailern sade inte så mycket tycker jag

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

om det var ingame graphics så var det rätt nice.

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk
Medlem

Nä, trailern sa ju inte så mycket den heller...

Nog tycker jag man kan anta att det var ingame, för så fantastiskt såg det väl inte ut?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

fin trailer, säger inte ett dugg om spelet i ingame

Permalänk

Var de allt de kunde spotta ut? Värdelöst! Jag har en känsla av Dragon Age floppar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity
Spel ser ju så oerhört mycket bättre ut med sprites istället för polygoner.
Spelar ingen roll hur mycket AA och all annan jävla skit dom trycker in i ett 3d spel, det kan ändå aldrig få det där utseendet ett väldesignat 2d spel har.

Ja men tyvärr så finns det i princip inga grafiker som pysslar med 2D-grafik idag så man måste använda 3D. Jag älskar grafiken i BG-spelen på grund av detaljrikedomen. Sådan detaljrikedom kan man helt enkelt inte uppnå med 3D-grafik för det tar för lång tid.

Neverwinter Nights vs Neverwinter Nights 2 vs Baldur's gate II

Och den där trailern var ju inte mycket att rulla för.

edit: inte rulla utan hurra

Permalänk
Medlem

Det är just detaljerna och färgerna som ger ett 2d-spel den där speciella realismen som tydligen inte går att uppnå med 3d då ingen har lyckats med det.
Kanske har man blivit bortskämd men jag kan inte spela 3d-spel och tycka att dom är lika bra som ett 2d-spel då inte alls samma inlevelse finns där.
Alla mina favoritspel är gjorda mellan 97-01, sen dess har man bara suttit och väntat på spelen med det där lilla extra som tydligen aldrig kommer.
Kanske borde man ge upp och inse att spelens storhetstid är förbi och ta spelen för vad dom är istället för att sitta och jämföra med hur det var då.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

2D spelen har en enormt stor nackdel också, de är stela (1 perspektiv) och har mycket begränsade animationer. Det går att mixa, det gjorde Sacred med en 2D miljö och 3D karaktärer/monster.

Att tycka "spelen storhetstid är förbi" pga att de gått över till 3D är rätt konstigt, då grafiken bara är en del av spelet och inte alls bestämmer hur grymt kul det är egentligen. Dags att tänka om lite och njuta av spel som är grymt bra och roliga att spela istället för att haka upp sig på grafiken?

Permalänk
Medlem

Finns en "Ny" trailer på Gametrailers nu.
http://www.gametrailers.com/game/9022.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
2D spelen har en enormt stor nackdel också, de är stela (1 perspektiv) och har mycket begränsade animationer. Det går att mixa, det gjorde Sacred med en 2D miljö och 3D karaktärer/monster.

Att tycka "spelen storhetstid är förbi" pga att de gått över till 3D är rätt konstigt, då grafiken bara är en del av spelet och inte alls bestämmer hur grymt kul det är egentligen. Dags att tänka om lite och njuta av spel som är grymt bra och roliga att spela istället för att haka upp sig på grafiken?

Problemet är att nu lägger dom allt krut på grafiken och spelen är enligt mig sämre, inte ett enda spel efter 2001 skulle placera sig på min top-10 lista.
Jag kan inte komma på ett enda bra RPG som kom efter Arcanum.
Spel som Morrowind och Oblivion är inte RPG enligt mig utan det är snarare fps i fantasymiljö.

Sen att 2D-spel skulle vara stela det gör inget eftersom jag anser att isometrisk vy är det allra bästa för rpg och tbs, det man får ge upp i animationer tycker jag man tar igen med lätthet i form av detaljrikedom.

3D-grafik har sin plats också men det passar inte till allt enligt mig på samma sätt som 2D-grafik inte passar till fps.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

Jo, det finns många spel som bara verkar showcasa 3D grafik och inte ha något nytt. Jag tror det stora problemet är utvecklingskostnader idag, förr kunde mindre, entusiastiska bolag göra grymma spel med små resurser. Idag är varje spel en storsatsning ekonomiskt och går det inte bra så går bolaget kanske under (Iron Lore, Flagship Studios t.ex.). Därav är många rädda att satsa utanför standardmall 1a.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

ser ut som att spelet är gjort på nwn2 motorn.

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Ja men tyvärr så finns det i princip inga grafiker som pysslar med 2D-grafik idag så man måste använda 3D. Jag älskar grafiken i BG-spelen på grund av detaljrikedomen. Sådan detaljrikedom kan man helt enkelt inte uppnå med 3D-grafik för det tar för lång tid.

Neverwinter Nights vs Neverwinter Nights 2 vs Baldur's gate II

Och den där trailern var ju inte mycket att rulla för.

edit: inte rulla utan hurra

Håller med till 100%. Hade hoppats på spelet i fråga liknar Baldurs Gate II både vad gäller spelkänsla och själva "mekaniken". Som det ser ut nu, kommer ännu en cookie cutter action rpg. Kanske överdrev lite, men Mana och skill trees, är inte det lite cliché aktigt för Dragon Age?

Permalänk
Medlem

Nu ska jag vara lite jobbig, jag har sett gameplay. Vill ni veta var?

Visa signatur

moops

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skaune
Nu ska jag vara lite jobbig, jag har sett gameplay. Vill ni veta var?

De visade gameplay på ign's live sänding

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

Konstigt att ingen spelade in det, kan ju inte hitta det någonstans alls

Permalänk
Avstängd

Eftersom det är BioWare så är det bara att förvänta sig ett spel av absoluta toppklass.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Nvm, Hittade lite, http://www.gametrailers.com/player/usermovies/241106.html, såg ut som att det fanns mer också, bara söka efter Dragon Age på GT.

Permalänk
Medlem

Japp vart på gametrailers jag hittade det

Visa signatur

moops

Permalänk
Medlem

ser ut att vara bra AI (tänkte på stormonstret) .. eh

annars ser det väl lovande ut?

Är dock tokförälskad i AD&D-reglerna så kommer kanske att bli halvjobbigt att ställa om sig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dovienya
ser ut att vara bra AI (tänkte på stormonstret) .. eh

annars ser det väl lovande ut?

Är dock tokförälskad i AD&D-reglerna så kommer kanske att bli halvjobbigt att ställa om sig

Håller med, jävlar vad det kliar i fingrarna att köra bossfighter. Hoppas verkligen Bioware tänkt igenom det nya systemet riktigt noga.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Ja, efter att ha sett screenshots och lite gameplay video så känns det faktiskt mycket bättre, ska nog bli bra detta.

Den första trailern var ju dock väldigt intetsägande, är så man nästan undrar varför de alls släppte den.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Ja, efter att ha sett screenshots och lite gameplay video så känns det faktiskt mycket bättre, ska nog bli bra detta.

Den första trailern var ju dock väldigt intetsägande, är så man nästan undrar varför de alls släppte den.

Första trailern för ett spel brukar ju aldrig nästan vara gameplay så det är ju inget ovanligt de gjorde.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Första trailern för ett spel brukar ju aldrig nästan vara gameplay så det är ju inget ovanligt de gjorde.

Nä, var inte så mycket att det inte var gameplay som att den var väldigt kort och helt intetsägande som jag tyckte var värst.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304