Permalänk
Medlem

Ett kroppsstympardilemma

Jag föreslår följande dilemma. Om du ställdes inför valet att antingen bli av med båda dina tummar eller penis och pung, vilket skulle du välja och varför?

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk

På min kropp skulle nog klockan sluta ringa om jag fick välja mellan den o tummarna, fasen vad jobbigt de måste vara att inte ha några tummar, tänk er själva, man skulle knappt få grepp om penisen när man skulle föra skinnet bakåt.

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Om man bortser från eventuella hormonrelaterade bieffekter hade jag nog valt bort klockspelet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leifiplomerosftw
Haha har inget skinn som behöver dras tillbaka här (tack och lov) så...kanske en tumme och en kula? Låter väl som en bra kompromiss?

Ena tummen, ena kulan och ollonet, så har vi en deal.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Tummen såklart, det kan man nog säkert ersätta med en fin plastbit .. Det går ju inte att göra med Mr. Urban

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Hur fan kan man ens överväga att hugga av paketet?

Klart att det blir jobbigt utan tummar, men utan dase förlorar man ju en hel dimension av livet. Inget mer ragga brudar, inget mer sex, man kan inte ens runka. Man kan heller aldrig skaffa barn om man skulle vilja det.

Nä, då får du allt öka på alternativet lite. Lägg till båda ögonen, ena benet och en njure så kanske jag skulle fundera på saken.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem

Precis... tummarna naturligtvis. Skiter i om jag inte kan greppa taget om den, det kan någon annan göra åt mig.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Hedersmedlem

Paketet skulle få tacka för sitt. Hormoner kan man alltid köpa på apoteket, tummar är det svårare med.

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Medlem

Skulle ha valt bort tummarna, även om klockspelet skulle komma till mindre användning utan dom, på alla sätt och vis.
Nog tar man tummarna för givet och tänker inte på hur ofta man egentligen använder dom, men känns som att man skulle kunna leva ett mer normalt liv utan dom, än utan paketet.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Jag vill nog också säga tummarna då de är mycket lättare att ersätta faktiskt.

Hur mycket tas av tummen? Är det till knogen eller hela muskeln och allt?

Permalänk
Medlem

Vad sjutton spelar det för roll strunta i skittummen det finns viktigare saker i livet ..

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Tummarna. Jobbigare att skriva möjligtvis, men det ska nog gå bra efter ett tag (woho, skriver detta meddelande utan att använda tummen).
Kan man inte välja att få bli av med ena armen istället? Då kan man ju få en tuff robotarm, samtidigt som man har kvar ena tummen.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Tummarna. Jobbigare att skriva möjligtvis, men det ska nog gå bra efter ett tag (woho, skriver detta meddelande utan att använda tummen).
Kan man inte välja att få bli av med ena armen istället? Då kan man ju få en tuff robotarm, samtidigt som man har kvar ena tummen.

Eller benen, såg på OS igår där en typ sprang med sådana där jätte häftiga ben proteser.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Inaktiv

Tummarna, visst, man använder dem till fasansfullt mycket. Men det känns som att man skulle kunna fortsätta ha ett normalare liv utan dem än utan 'klockspelet'.

Dessutom lär det väl gå att ersätta tummar med proteser någorlunda bra, samt att det mesta kan man fortfarande göra utan tummar. Om än lite klantigt.

Permalänk
Medlem

Svårt, att inte ha några tummar är nog väldigt handikappande i vardagslivet. Visst, man kan säkert göra det mesta, men det måste vara jobbigt att allting man är van vid är enkelt plötsligt blir så jobbigt. Avsaknad av kuk och pung skulle man ju inte nödvändigtvis lida av lika konstant, men jag tror å andra sidan att man skulle få en identitetskris som hette duga om man knipsade hela paketet.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk

Edit: en massa skit snack, *BORT*!

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Bllir hellre av med tummarna såklart

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

Grönsak ... ? O.o

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Jag tror inte folk här riktigt inser hur mycket användning man har av tummarna. Hela greppmekanismen är beroende av tummarna. Det är inte bara runka som hindras, du kommer få väldigt svårt att:

Köra bil
Köra MC
Kasta och fånga bollar
Äta med bestick
Äta med pinnar (! )
Använda en mobil med ena handen
Spela någon sorts spel som kräver handkontroll
Spela någon sorts spel som kräver snabb mushantering
osv
osv
osv

Allt som kräver någon slags greppning blir väldigt problematiskt.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Köra bil
Går nog hyffsat.
Köra MC
Kör inte MC.
Kasta och fånga bollar
Hatar bollspel. Om jag får välja mellan det eller sex så...
Äta med bestick
Går ganska bra.
Äta med pinnar (! )
Om jag får välja mellan det eller sex så...
Använda en mobil med ena handen
Om jag får välja mellan det eller sex så...
Spela någon sorts spel som kräver handkontroll
Detta går ju självklart sämre.
Spela någon sorts spel som kräver snabb mushantering.
Ptja... om man inte spelar CS så whatever. Jag "bär" aldrig musen som jag sett CS spelare göra. Jag drar bara musen längst bordet och det fungerar fint.

Jag röstar på tummarna... fast visst sexualdriften försvinner ju med pungen. Men tror man känns halv på något sätt.

Permalänk
Medlem

Jag provade precis att laga och äta frukostgröten utan tummarnas hjälp. Lite krångligare än vanligt, men knappast förödande.

Jag skriver det här inlägget utan tummar också. Tar tid, men man kan nog vänja sig.

Sen är det möjligt att jag gjort ett och annat "övertramp" eller att man skulle förlora även de antagonistiska musklerna i handen vilket skulle göra det svårare att greppa även med fingrarna. Faktum kvarstår: det går alldeles utmärkt att leva utan tummar.

Det finns ju de med svåra handikapp som kan sitta och käka med fötterna, så varför skulle man inte klara sig med bara fingrarna?

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Tummarna. Jobbigare att skriva möjligtvis, men det ska nog gå bra efter ett tag (woho, skriver detta meddelande utan att använda tummen).
Kan man inte välja att få bli av med ena armen istället? Då kan man ju få en tuff robotarm, samtidigt som man har kvar ena tummen.

Bli av med penisen och skaffa en robotpenis vore hellre inte fel. Något att impa med vid pissoaren eller andra ställen. Nå de där armarna du pratar om är förbaskat coola.

Nå det hade nog blivit vänster tumme för mig, då jag tror att det ger minst komplikationer.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Jag tummar inte på min pung.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Romar
Jag tummar inte på min pung.

Inte ?

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Efter noggrannt övervägande valde jag tummarna.. Såå, när ska det knipsas?

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Tummarna såklart. Skulle ta mig en funderare om det gällde båda armarna och båda benen... finns väl många som lever normala liv utan fungerande händer.

Permalänk
Medlem

Jag skulle ta klockspelet.
Nu är man i åldern när man redan lekt romen av sig och man får ju nästan aldrig någonting ändå these days.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Generna ska spridas så här blir det tummarna. Finns mycket man kan göra utan tummarna. kan de inte sätta stortån som tumme? inte lika rörlig kanske men det borde ju duga. du får sämre balans men du får iallfall ett par fula tjocka tummar:)

Hade jag blivit av med tummarna så hade det nog blivit väldigt deprimerande resten av livet. Då hade datorspelande blivit min grej istället.

Hade väl blivit att avsluta sitt kampsportande utan tummar men det får jag leva med:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Det logiska valet är i mina ögon är att behålla tummarna. Sex är ändå sekundärt mot allt annat annat man gör här i livet som man använder tummarna till i stort sätt allt.

Och rätta mig om jag har fel, men man bör väl tappa sin sexlust om man blir av med testiklar osv, så man kommer väl inte ha samma sug?

Visa signatur

Bleak

Permalänk
Avstängd

Undrar hur man torkar röven utan tumme?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.