OpenMoko GPRS hjälp. och gpx...

Permalänk
Medlem

OpenMoko GPRS hjälp. och gpx...

hej, jag vill nu få igång GRPS på min lilla telefon [OpenMoko neo FreeRunner], jag har läst olika guider, men det värkar inte som det fungerar...

jag har telai abonomang.

hör är lite av grps filerna:

/etc/ppp/gprs-connect-chat

#!/bin/sh -e exec chat -v\ ABORT BUSY\ ABORT DELAYED\ ABORT "NO ANSWER"\ ABORT "NO DIALTONE"\ ABORT VOICE\ ABORT ERROR\ ABORT RINGING\ TIMEOUT 60\ "" +++\ AT ATZ\ OK ATE1\ OK AT+CFUN=1\ OK AT+COPS\ OK AT+CGDCONT=1,\"IP\",\"online.telia.com\"\ OK ATD*99#\ CONNECT /n/d

/cet/ppp/gprs-disconnect-chat

#!/bin/sh -e /usr/sbin/chat -v\ ABORT OK\ ABORT BUSY\ ABORT DELAYED\ ABORT "NO ANSWER"\ ABORT "NO CARRIER"\ ABORT "NO DIALTONE"\ ABORT VOICE\ ABORT ERROR\ ABORT RINGING\ TIMEOUT 12\ "" \\k\\k\\k\\d+++ATH\ "NO CARRIER-AT-OK" ""

/etc/ppp/peers/gprs

/dev/ttySAC0 115200 connect /etc/ppp/gprs-connect-chat crtscts lock hide-password defaultroute usepeerdns disconnect /etc/ppp/gprs-disconnect-chat holdoff 3 ipcp-accept-local lcp-echo-failure 8 lcp-echo-interval 3 noauth noipdefault novj novjccomp replacedefaultroute persist lcp-echo-interval 3 lcp-echo-failure 12

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk

Tror inte det är så många som har erfarenhet utav OpenMoko på detta forum tyvärr. Telefonen verkar spännande, men kommer OS:et ha någon framtid när Android kommer?

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

Du får väl ringa Telia och fråga

Permalänk
Medlem

Suck.. är det inte meningen att det ska fungera bara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Suck.. är det inte meningen att det ska fungera bara?

Absolut inte, då har du helt missat poängen med OpenMoko. Det är ju kul att skriva terminalkommandon som man inte får att fungera på en 2,8" touchskärm.

Det här projektet känns onekligen som om det borde läggas ner eller fokuseras bättre på användarna. Inte ens den mest inbitne nörd med verklighetsförankring kan väl tycka att det är prisvärt att lägga ner $399 på något som enligt alla rapporter fortfarande är en prototyp?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.